Armbånd, kurve og halskæder - Udsatte kvinder skyder webshop og julebazar igang!

Empowerment: LivaCreation.dk er navnet på den webshop, hvor kvinder med skadevirkninger fra incest, vold og prostitution fremover vil sælge produkter af eget design.

Fra på onsdag kan man købe flot design, der støtter en god sag, hjemme fra sin dagligstue.

LivaCreation, en socioøkonomisk designvirksomhed drevet af og for udsatte kvinder tilknyttet LivaRehab - Center for rehabilitering af mennesker med skadevirkninger fra  prostitution, vold og incest, åbner en webshop, hvor de sælger ting af eget design.

Produkterne kan også købes til LivaRehabs årlige julebazar onsdag den 25. november i LivaRehabs lokaler på Frederiksberg.

"Alle mennesker har noget at bidrage med og LivaCreation er bevis på det. Her bidrager kvinder med massive skader efter vold, prostitution og senfølger af incest til at skaffe penge til jul og til deres egne behandlingsforløb. LivaCreation er styret af kvinderne selv, og vi kan mærke at de blomstrer med opgaven. Det handler om empower marginaliserende kvinder", siger Flora Ghosh, centerleder på LivaRehab,

Hjemmesiden kan ses her

"Vi er stolte af vores deltagere og det store stykke arbejde de har lavet for at få virksomheden stablet på benene. Der er rigtigt mange timers smykke- og brugskunstproduktion bag den hjemmeside. Hele overskuddet skal bruges til kvindernes behandling, rehabilitering  og til julehjælp"

LivaRehab har eksisteret siden 2011 og har hjulpet mere end 500 mennesker videre i deres liv. I 2014 var der over 134 henvisninger.