A-VIEW

Århusiansk tøjkomet lander Løve

Det århusianske fast fashion-brand A-VIEW har på noget nær rekordtid skabt en solid millionforretning med otte årlige kollektioner og salg i flere lande. Den udvikling bliver Løve Jan Dal Lehrmann fremover en del af, da det seneste afsnit af Løvens Hule sikrede ham 12 procent af virksomheden for 1 million kroner.
Jan Dal Lehrmann kunne i seneste afsnit af Løvens Hule forlade programmet med 12 procent af det fremadstormende fast fashion brand A-VIEW, som Jakob Bording Andersen har stiftet. I midten ses marketingansvarlig Sarah Kolster Josephsen.

Serieiværksætter og -investor Jan Dal Lehrmann kunne i aftenens afsnit af Løvens Hule gå hjem med 12 procent af det, der forventes at blive en af de nye stjerner på den danske modehimmel. Stifteren Jakob Bording Andersen har på blot to år skabt tøjbrandet A-VIEW med 17 millioner i omsætning. Den udvikling kunne Jan Dal Lehrmann ikke sidde overhørig, og målsætningen med hans investering i virksomheden er således at sætte endnu mere fart under salget i Danmark og ikke mindst i udlandet.

Jakob Bording Andersen har mere end 30 års erfaring fra modebranchen, og A-VIEW er lynhurtigt blevet anerkendt for sin evne til at producere små kollektioner, der fornys hele otte gange om året. Derudover har A-VIEW en kollektion af strik og overtøj, der produceres gennem hele sæsonen. De små produktioner betyder, at kollektionerne oftest er udsolgt på kort tid, og derfor går færrest mulige styles til spilde.

De små, hurtige kollektioner sælges både online og engros til forskellige tøjbutikker herhjemme og via agenter i Tyskland, Norge, Sverige, Holland, Belgien og Polen. A-VIEW sælges også gennem Zalando, About You og Amazons tyske portaler, ligesom man kan købe A-VIEW på Miinto. Det har skabt grundlaget for den hastigt voksende omsætning i udlandet, men ifølge A-VIEWs nye investor er der langt flere frugter at høste.

-          Jakob Bording Andersen har med en årelang erfaring fra modeindustrien bevist, at han kender gamet og er en særdeles dygtig købmand. Det er på bare to år blevet en rigtig god forretning, og jeg føler mig overbevist om, at vi kun lige har set begyndelsen på et nyt internationalt væksteventyr. Den rejse vil jeg gerne være med på, og derfor ser jeg frem til at byde ind med alle de kompetencer, jeg har samlet omkring e-commerce og international skalering, siger Jan Dal Lehrmann, Lehrmann Ventures.

Også fra Jakob Bording Andersens stol er der stor tilfredshed med, at det er Jan Dal Lehrmann, der fremover skal være med til at styre slagets gang.

-          Vi er kendetegnet ved et meget stort drive og vil gerne være et modehus, der hele tiden fornyr sig og følger med strømningerne. Derfor producerer vi kun små kollektioner, der til gengæld hele tiden er aktuelle, og det kan vi se, at både privatkunder og retail i den grad er i markedet efter. Vi kræver heller ikke nær så store indkøb af de butikker, vi handler med, og det har også gjort os til en attraktiv samarbejdspartner. Nu handler det om at udnytte Jan Dal Lehrmanns kompetencer til at få bredt vores brand endnu mere ud og opretholde væksten, så vi realiserer vores drøm om at skabe det næste store danske modebrand, siger Jakob Bording Andersen, stifter og adm. direktør i A-VIEW.

Tøjet fra A-VIEW er stiligt og elegant og kan kombineres på et hav af måder. Tøjet er produceret i en høj kvalitet, der kan måle sig med langt dyrere mærker, men prisen er til gengæld sat helt skarpt, hvilket har sikret det indtil videre lille fast fashion brand en flyvende start. Læs mere på a-view.dk

Jakob Bording Andersen, adm. direktør, A-VIEW, 40 48 47 48 / jakob@a-view.dk
Jan Dal Lehrmann, CEO, Lehrmann Ventures, 40 43 41 13 / jan@jlejendomme.dk
Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk