Årets Vild med Dans sæson er den mest spændende nogensinde

Her kan du se Danske Spils oddseksperts bud på vindere - og dem, der skal forlade Vild med Dans på fredag.
Mathias Reimer Larsen holder Vild med Dans fest hver fredag. (foto: Rasmus Rolsted)

Oddsætter og Vild med Dans ekspert hos Danske Spil, Mathias Reimer Larsen, har fået sin sag for i dette års Vild med Dans. Han kalder det sæsonen, hvor alt kan ske, og intet er givet på forhånd. Det gør det både mere udfordrende men bestemt også spændende at sætte odds på, hvem der kan kåres som vindere d. 19 december.

-Normalvis er der et enkelt par eller to, som ligger sig i spidsen fra start. Men i år er der altså en trio af seje damer, der brillierer gang på gang og får høje points fra dommerne, og som derfor på nuværende tidspunkt ligger i front som vindere af VMD 2020, lyder det fra Mathias Reimer Larsen.

Her hentyder han til Emili Sindlev (odss 3,25), Nukaka Coster-Waldau (odds 3,50) og Merete Mærkedahl (odds 3,75), der danser med henholdsvis Mads Vad, Silas Holst og Thomas Evers Poulsen.

Dog skal de tre dygtige dansepar ikke føle sig for sikre, da der nu er hele to jokere, der kan komme ind og splitte det hele ad.

-Jeg har tidligere nævnt, at Albert Rosin Harson, der er partner med Jenna Bagge, sagtens kunne komme ind og overraske med en topplacering. Nu er der kommet endnu en nydanser på den liste. Janus Bakrawi, som danser med Karina Frimodt, har fået virkelig gode point fra dommerne i forrige uge og til Knæk Cancer showet i fredags. Så han kan også komme ind og blive en gamechanger, som det ser ud nu. Jeg har sagt det før, men dette er en sæson, der er meget svær at forudsige. Der er selvfølgelig meget mere spændende for seeren, men det giver mig da et par grå hår, lyder det med et glimt i øjet fra Vild med Dans eksperten.

Som favoritter til at blive stemt ud fredag aften ligger Faustix og Asta Bjørk (odds 3,00) samt Vicky Knudsen og Martin Parnov Reichardt (3,50)

-Tidligere er det Vicky Knudsen, der har ligget som favorit til at blive stemt ud, men nu er det Faustix, der er rykket op på den plads. De ligger stadig meget tæt, men det er som om Faustix ikke udvikler sig, og han får meget lave karakterer fra dommerne. Vicky får også lave karakterer, men hun har fået charmeret sig ind hos danskerne og på den måde, hiver hun flere stemmer hjem. Dog har jeg svært ved at se, at der er nogle af de andre par, der kan gå ind og overraske med at blive stemt ud som Christian Bech og Mille Funk blev det forrige program. Derfor er jeg ret sikker på, at enten Faustix eller Vicky ryger hjem på fredag.