Årets største Lotto gevinst udløst: 20 millioner til heldig vinder

Slagelse har Vikingeborgen Trelleborg og Slagelse Kloster. Og nu også årets første store Lotto millionær.

Lørdag aften blev ekstra god for en heldig Lotto spiller, der ramte den gyldne talkombination på syv tal og nu ikke kun må nøjes med at tænke på, hvordan det er at vinde i Lotto.

Vinderen har købt vinderkuponen, bestående af 10 rækker med Joker, hos Dagli’Brugsen Sørbymagle i Slagelse, hvor en af rækkerne bestod af syv vindertal, der har udløst den første to-cifrede milliongevinst i 2021. Den heldige vinder kan se frem til at få intet mindre end 20.271.035 kroner ind på kontoen.

• Med sådan en gevinst kan man udleve mange af sine drømme og gøre dagligdagen en del sjovere. Der skal lyde et kæmpe stort tillykke herfra, siger Pernille Mehl, direktør i Danske Lotteri Spil.

Slagelseboen er dog ikke den eneste, der kan juble denne lørdag aften. Hver uge trækkes der nemlig lod om 2x1 million kroner blandt alle spillede rækker, og i denne omgang gik Millionærgarantien både til en bornholmer og en midtjyde. Mens bornholmeren købte sin heldige kupon hos Shell i Rønne, købte midtjyden sin hos EXTRA i Skive. De to heldige vindere kan altså hver især se frem til at få 1.000.000 kr. at forsøde tilværelsen for.

Danske Spil ønsker alle vinderne stort tillykke.

Vindertal:

13, 14, 16, 23, 31, 32, 35

Tillægstal:

Vandt 40.000 kr i 40 måneder: Jeg måtte op om natten og tjekke, at det ikke var en drøm25.2.2021 08:26:19 CETPressemeddelelse

En mand i 80’erne fra Aabenraa Kommune fik sig noget af en overraskelse i sidste uge, da han skrabede Quick-loddet Guldbarren. -Jeg havde faktisk helt glemt, at jeg havde købt loddet og kunne mærke det i baglommen, da jeg forleden skulle ud ad døren. Så jeg lagde det fra mig på skrivebordet. Da jeg kom hjem tænkte, jeg, at jeg da hellere måtte få skrabet det, selvom det egentlig var blevet lidt sent, og jeg var træt efter en lang dag, fortæller han til Danske Spil. Manden, der er pensionist, vågnede dog brat op, da han så, at han havde tre ens felter med 40.000 kr., som man får udbetalt over 40 måneder. I alt en gevinst på 1.600.000 skattefri kroner. -Altså jeg fik et chok jo, men troede ikke helt på, hvad jeg så. Jeg er jo lidt oppe i alderen, så det kniber med synet, siger han med et grin. Den heldige vinder gik i seng, men kunne slet ikke finde ro. -Jeg stod op igen kl. 03.00, for lige at gå ind og se, om loddet stadig lå der. Jeg var sikker på, at det var noget, jeg havde drømt, ly