Årets Lokale Vare 2016 nu i udvalgte butikker

Jordbærlikør fra Vejle-egnen blev kåret til Årets Lokale Vare 2016 af Coop. Nu kan den købes i 21 butikker over hele Danmark, efter først-til-mølle-princippet

Den vandt i konkurrence med 125 andre lokale varer fra 9 forskellige regioner.

Nu kan den fås i en begrænset mængde i 21 udvalgte Coop butikker.

Det drejer sig om vinderen af Årets Lokale Vare 2016, en landsdækkende konkurrence som Coop har afviklet i dette forår for at få flere nye varer på hylderne.

Varen er Jordbærlikør fra Fary Lochan Destilleri i Farre ved Give tæt på Vejle, der imponerede dommerne med exceptionel høj kvalitet og vandt finalen foran otte andre lokale kvalitetsprodukter.

Dommernes begrundelse for sejren til Jordbærlikør fra Fary Lochan Destilleri er bl.a., at produktet er en gentænkning af en dansk tradition for likør med lokale bær.

I første omgang kommer der 500 flasker til salg bl.a. i Mad Cooperativet på Københavns Hovedbanegaard. Da der er tale om en lille producent er det en begrænset mængde, der er her og de 20 andre butikker, så likøren vil blive solgt efter først til mølle princippet. Prisen pr. flaske er 150 kr.

”Vores kunders interesse for lokale danske varer er kun stigende, og vi forventer, at den tendens vil fortsætte de kommende år. Derfor er vores største udfordring, at finde nye spændende lokale varer. Årets Lokale Varer 2016 har vist, at kvaliteten og udbuddet vokser, og vi får nogle anderledes kvalitetsvarer, som vil give kunderne nye og bedre smagsoplevelser,” siger chef for Lokale Varer i Coop, Christian Christensen.

Læs mere på cooplokalevarer.dk

For yderligere information:

Christian Christensen, chef for Lokale Varer, Coop, 51 59 36 17

Her er butikkerne, der har Jordbærlikør fra Fary Lochan Destiller:

COOP SuperBrugsen Matthæusgade

Banegårdspladsen 5

1570 København V

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si