Årets Lokale Vare 2016 nu i udvalgte butikker

Jordbærlikør fra Vejle-egnen blev kåret til Årets Lokale Vare 2016 af Coop. Nu kan den købes i 21 butikker over hele Danmark, efter først-til-mølle-princippet

Den vandt i konkurrence med 125 andre lokale varer fra 9 forskellige regioner.

Nu kan den fås i en begrænset mængde i 21 udvalgte Coop butikker.

Det drejer sig om vinderen af Årets Lokale Vare 2016, en landsdækkende konkurrence som Coop har afviklet i dette forår for at få flere nye varer på hylderne.

Varen er Jordbærlikør fra Fary Lochan Destilleri i Farre ved Give tæt på Vejle, der imponerede dommerne med exceptionel høj kvalitet og vandt finalen foran otte andre lokale kvalitetsprodukter.

Dommernes begrundelse for sejren til Jordbærlikør fra Fary Lochan Destilleri er bl.a., at produktet er en gentænkning af en dansk tradition for likør med lokale bær.

I første omgang kommer der 500 flasker til salg bl.a. i Mad Cooperativet på Københavns Hovedbanegaard. Da der er tale om en lille producent er det en begrænset mængde, der er her og de 20 andre butikker, så likøren vil blive solgt efter først til mølle princippet. Prisen pr. flaske er 150 kr.

”Vores kunders interesse for lokale danske varer er kun stigende, og vi forventer, at den tendens vil fortsætte de kommende år. Derfor er vores største udfordring, at finde nye spændende lokale varer. Årets Lokale Varer 2016 har vist, at kvaliteten og udbuddet vokser, og vi får nogle anderledes kvalitetsvarer, som vil give kunderne nye og bedre smagsoplevelser,” siger chef for Lokale Varer i Coop, Christian Christensen.

Læs mere på cooplokalevarer.dk

For yderligere information:

Christian Christensen, chef for Lokale Varer, Coop, 51 59 36 17

Her er butikkerne, der har Jordbærlikør fra Fary Lochan Destiller:

COOP SuperBrugsen Matthæusgade

Banegårdspladsen 5

1570 København V

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i

Fakta Tyskland hitter med Dick Kaysø-film7.5.2018 10:58pressemeddelelse

En film for Fakta Tyskland er det reklamespot, der har klaret sig bedst på YouTube DK i årets første kvartal. På den seneste opgørelse over de mest populære danske reklamespots på YouTube, ”YouTube Ads Leaderboard* 1. kvartal 2018,” er Fakta Tyskland-filmen ”Signe og Farfar” nummer 1. Filmen https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w adskiller sig fra mange andre populære reklamefilm ved at være produceret meget enkelt og meget billigt. I hovedrollen er skuespilleren Dick Kaysø som ”Grænsehandleren,” der glæder sig over, hvor nemt det er at handle i Fakta Tyskland. ”Vi har skabt filmen, lige som vi driver Fakta: Enkelt og billigt,” siger Per Boesen, salgsdirektør i Fakta Tyskland. Filmen er produceret uden assistance fra hverken et stort mediebureau eller et stort kreativt reklamebureau. Den eneste samarbejdspartner har været et en-mands firma, Stefan Kragh Film, som arbejder ud fra en ”keep it simple”-tankegang. Stefan Kragh fortæller, at h

Coop overtager Erik Bagger Furniture3.5.2018 11:00pressemeddelelse