Årets Lokale Vare 2016 nu i udvalgte butikker

Jordbærlikør fra Vejle-egnen blev kåret til Årets Lokale Vare 2016 af Coop. Nu kan den købes i 21 butikker over hele Danmark, efter først-til-mølle-princippet

Den vandt i konkurrence med 125 andre lokale varer fra 9 forskellige regioner.

Nu kan den fås i en begrænset mængde i 21 udvalgte Coop butikker.

Det drejer sig om vinderen af Årets Lokale Vare 2016, en landsdækkende konkurrence som Coop har afviklet i dette forår for at få flere nye varer på hylderne.

Varen er Jordbærlikør fra Fary Lochan Destilleri i Farre ved Give tæt på Vejle, der imponerede dommerne med exceptionel høj kvalitet og vandt finalen foran otte andre lokale kvalitetsprodukter.

Dommernes begrundelse for sejren til Jordbærlikør fra Fary Lochan Destilleri er bl.a., at produktet er en gentænkning af en dansk tradition for likør med lokale bær.

I første omgang kommer der 500 flasker til salg bl.a. i Mad Cooperativet på Københavns Hovedbanegaard. Da der er tale om en lille producent er det en begrænset mængde, der er her og de 20 andre butikker, så likøren vil blive solgt efter først til mølle princippet. Prisen pr. flaske er 150 kr.

”Vores kunders interesse for lokale danske varer er kun stigende, og vi forventer, at den tendens vil fortsætte de kommende år. Derfor er vores største udfordring, at finde nye spændende lokale varer. Årets Lokale Varer 2016 har vist, at kvaliteten og udbuddet vokser, og vi får nogle anderledes kvalitetsvarer, som vil give kunderne nye og bedre smagsoplevelser,” siger chef for Lokale Varer i Coop, Christian Christensen.

Læs mere på cooplokalevarer.dk

For yderligere information:

Christian Christensen, chef for Lokale Varer, Coop, 51 59 36 17

Her er butikkerne, der har Jordbærlikør fra Fary Lochan Destiller:

COOP SuperBrugsen Matthæusgade

Banegårdspladsen 5

1570 København V

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o

Peter, Esben og Irma går all in på øko31.10.2017 14:38pressemeddelelse