Årets lærling hjalp stressramt kollega i gang igen

Lotte Rose Nielsen fra DLF Seeds A/S i Roskilde fik tildelt en usædvanlig opgave for en lærling. Hun skulle hjælpe med at implementere et større IT-projekt i virksomheden samtidig med, at hendes nærmeste kollega var sygemeldt med stress.

Lotte Rose Nielsen deltog i opgaven med stort overblik og dygtighed, og da den sygemeldte kollega kom tilbage, påtog Lotte sig opgaven med at genoplære kollegaen i det nye system. Det er en af grundene til, at Lotte Rose Nielsen modtager prisen som Årets Lærling i DI Roskilde/Køge Bugt.

”Hvis der er noget, du ikke ved, så går du straks i gang med at finde ud af det, enten ved at spørge kolleger eller gå på nettet. Da du begyndte som elev, blev du med det samme kastet ud i problemer med implementering af jeres IT system. Men ved hjælp af din ihærdighed og snusfornuft, trådte du meget hurtigt i karakter og løste opgaverne med ihærdighed, overblik og faglig omhu og omsatte din store viden om IT-værktøjer til DLF’s fordel, ” sagde formanden for DI Roskilde/Køge Bugt Carsten K. Jensen, da han og Roskildes borgmester Joy Mogensen overrakte prisen til Årets Lærling.

Lærlingeprisen har til formål at hædre en dygtig elev eller lærling. Udvalget, som vælger Årets Lærling blandt de indstillede, kigger blandt andet på, om lærlingen er flittig, hjælpsom, opfindsom og en god kammerat. Og om lærlingen har ydet en særlig social og faglig indsat.

Lotte Rose Nielsen er stadig i lære som kontorelev, med administration som speciale hos DLF, og hun lever op til alle kriterierne. Hun har fået topkarakterer på Roskilde Handelsskole, og selvom hun først er færdiguddannet til august, er hun allerede blevet ansat i en projektstilling i virksomheden.

”Vi ser frem til at følge Lottes karriere. Som arbejdsplads er det inspirerende og givende at se et ungt menneske blomstre, og Lotte Rose Nielsen er en sand prydrose, ” skriver avlsadministrator i DLF, Bjarne Sørensen i indstillingen.

Begivenheden fandt sted på Comwell Roskilde og prismodtageren fik diplom, ur og blomster.

Yderligere oplysninger fås hos Bjarne Sørensen, DLF tlf. 2124 8024 eller chefkonsulent Karsten Almosetoft, DI, tlf. 2088 3921

Chefkonsulent Karsten Almosetoft
Mobil: 2088 3987

Styrket dialog har skabt et bedre erhvervsklima3.9.2018 21:30pressemeddelelse