Årets første danske Samsø-kartofler er klar i føtex, Netto og Bilka

De første danske kartofler fra Samsøs muld er klar og lander i en række af Salling Groups butikker sidst på dagen – forventeligt mellem kl. 17 og 20. I de kommende uger vil de gode, danske kartofler være at finde i alle føtex, Netto og Bilka’er i landet

Sol, sommer og Samsø-kartofler. Sådan er den helt rigtige opskrift for mange danskere, som hvert år gælder sig til, at årets første kartofler fra den danske ø lander i butikkerne. Nu er der godt nyt.

Saling Group, med føtex, Netto og Bilka, er som de første klar med sæsonens Samsø-kartofler, som lander i butikkerne i dag, tirsdag den 23. april.

Leverandøren er Brd. Kjeldal fra Samsø, og de kan i første omgang levere 24 kilo til Salling Group. De til en start små mængder betyder, at det er særligt udvalgte butikker, hvor man kan købe og smage årets første Samsø-kartofler – inden alle får mulighed for at købe kartoflerne i de kommende uger.

De første butikker, der kan tilbyde danske kartofler, bliver Netto i Hornbæk, føtex i Vanløse og Bilka i Randers. De er udvalgt, da alle tre er indstillet til Frugt- og Grønt-prisen, hvor landets butikker hædres for de bedst frugt- og grøntafdelinger.

De nye danske kartofler forventes at lande i butikkerne kl. 17.-20.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.