Årets første danske kartofler i butikkerne i morgen

I morgen bliver det muligt at smage årets første danske kartofler. De er avlet af Karl Larsen i drivhus på Fyn, og det er Coop, der har købt dem.

De vil derfor kunne købes i morgen – fredag den 21. februar – i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker.

Der bliver udbudt i alt 280 bakker a 200 gram. Prisen er 125 kr. pr. bakke.

Det er en uge tidligere, at det bliver muligt at smage de første danske kartofler. Sidste år kom de første i butikkerne 2. marts.

Yderligere information: Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098

Klimaangst er godt for klimaet30.7.2020 08:36:10 CESTPressemeddelelse

Klimaforandringerne bekymrer langt størstedelen af danskerne, viser ny undersøgelse. Bekymring og angst er ikke bare naturlige og sunde reaktioner på klimakrisen, de er også nødvendige, hvis vi skal bremse den negative udvikling, mener nogle af de eksperter, Samvirke har talt med. Tager klimaangsten overhånd hos den enkelte, er det dog problematisk, understreger de. Kun 4% af danskerne er ”slet ikke” bekymrede for klimaforandringerne. Resten af os er bekymrede i en eller anden grad. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Coop Analyse, skriver Samvirke i seneste udgave af magasinet. Og det er både naturligt og sundt at reagere med bekymring og for den sags skyld angst, når man står over for en reel trussel, som klimaforandringerne er, siger flere fagfolk, som Samvirke har talt med. En af dem er psykolog Lise Maj Jensen, der i mange år har været optaget af de psykologiske barrierer og drivkræfter for bæredygtig adfærd. »Angsten er hensigtsmæssig, for­di den hjælper os til at se virkel

Coop og Stop Spild Lokalt indgår landsaftale om madspild16.7.2020 11:00:00 CESTPressemeddelelse