Årets første danske kartofler i butikkerne i morgen

I morgen bliver det muligt at smage årets første danske kartofler. De er avlet af Karl Larsen i drivhus på Fyn, og det er Coop, der har købt dem.

De vil derfor kunne købes i morgen – fredag den 21. februar – i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker.

Der bliver udbudt i alt 280 bakker a 200 gram. Prisen er 125 kr. pr. bakke.

Det er en uge tidligere, at det bliver muligt at smage de første danske kartofler. Sidste år kom de første i butikkerne 2. marts.

Yderligere information: Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098

Coop vil hjælpe mindre fødevarevirksomheder til salg via crowdfundingkanal25.3.2020 09:01:12 CETPressemeddelelse

Coronakrisen rammer de små og mellemstore danske fødevareproducenter, som plejer at sælge via restauranter og kantiner, hårdt. Nu stiller Coop sin crowdfundingplatform til rådighed for dem, der ønsker at sælge varer direkte til forbrugerne, men lige nu er pressede og måske står uden en reel salgskanal. ”Der er ingen tvivl om, at det er en alvorlig situation, som mange små og mellemstore fødevarevirksomheder står i lige nu. Vi har talt med over 50 af de virksomheder, og selv med de nyeste hjælpepakker er beskeden klar: Virksomhederne er pressede og oplever lige nu at miste mellem 50 og 100 procent af deres omsætning. Udfordringen for mange er, at de ikke har en webshop og derfor ikke har et sted at afsætte deres varer,” siger Lasse Bolander, formand for Coop. ”Derfor giver vi dem nu mulighed for at bruge Coop Crowdfundings platform som en direkte salgskanal – og selvfølgelig uden omkostninger. På Coop Crowdfunding har vi 11.000 danskere, som allerede bakker op om de danske fødevareprodu