Årets første danske jordbær i Irma i dag

En sand forårsbebuder er fra i dag i de første butikker: Danske jordbær.

Mængderne er meget små, så kunderne vil kun i udvalgte Irma butikker kunne købe årets første danske jordbær.

Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. De er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbær-produktion med ekstra store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne.

I denne uge er det kun udvalgte Irma butikker, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge kommer der større mængder og om ca. 14 dage forventes, at produktionen er så stor, at der er jordbær i alle Coops godt 1000 butikker.

De første danske jordbær sælges for 36 kr. pr. bakke med 250 gram. Der vil i dag være omkring 250 bakker fordelt på 10 forskellige butikker:

Codanhus

Ndr. Fasanvej

Platan

Roskilde

Søborg

Nørreport

Hillerød

Østerport

Ordrup

Hørsholm

Hunsballe Grønt er en familiedrevet virksomhed med over 50 års erfaring i produktion af jordbær og grøntsager. I dag drives virksomheden af Claus & Henriette Hunsballe, som er 2. generation.  Virksomheden ligger på Skælskør egnen, som er begunstiget med mange solskinstimer, hvilket især er hensigtsmæssigt for smagsudviklingen i jordbærrene.

Udover Irma-butikkerne vil den lokale SuperBrugs i Skælskør også have nogle bakker fra i dag.

Yderligere information: Kategorichef Morten Brix-Christiansen, Coop, 52 21 40 65

Direktør Henriette Hunsballe, Hunsballe Grønt, 58 18 90 02

Ny salgsdirektør for Fakta Tyskland30.1.2023 15:00:00 CET | Pressemeddelelse

Torben Elmgaard er udnævnt til salgsdirektør for Fakta GmbH. Dermed kommer han til at stå i spidsen for de tre grænsehandelsbutikker, Coop driver syd for den dansk tyske grænse, under navnet Fakta Grænsehandel. Torben Elmgaard, 57 år, kommer fra et job som varehuschef i Kvickly Esbjerg. Før da har han haft en lang karriere i dansk detailhandel. Gennem 15 år har han haft en række lederjobs i Salling Group, bl.a. som varehuschef og salgschef i Føtex i perioden 1998-2013. Siden har han bl.a. været indkøb- og marketingdirektør i Kiwi Danmark, landedirektør for Normal i Sverige, detaildirektør for Davidsen A/S og direktør for Dagens Måltid. ”Med Torben i spidsen for Fakta Grænsehandel har vi de bedste forudsætninger for at kunne fortsætte vores succesfulde udvikling af de tre butikker, som har fået et meget tilfredsstillende salg med sin kombination af kvalitetsfødevarer og de typiske grænsehandelsvarer,” siger direktør Thomas Nielsen, Fakta GmbH og 365discount. Torben Elmgaard tiltræder se