Årets første danske jordbær i Irma i dag

En sand forårsbebuder er fra i dag i de første butikker: Danske jordbær.

Mængderne er meget små, så kunderne vil kun i udvalgte Irma butikker kunne købe årets første danske jordbær.

Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. De er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbær-produktion med ekstra store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne.

I denne uge er det kun udvalgte Irma butikker, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge kommer der større mængder og om ca. 14 dage forventes, at produktionen er så stor, at der er jordbær i alle Coops godt 1000 butikker.

De første danske jordbær sælges for 36 kr. pr. bakke med 250 gram. Der vil i dag være omkring 250 bakker fordelt på 10 forskellige butikker:

Codanhus

Ndr. Fasanvej

Platan

Roskilde

Søborg

Nørreport

Hillerød

Østerport

Ordrup

Hørsholm

Hunsballe Grønt er en familiedrevet virksomhed med over 50 års erfaring i produktion af jordbær og grøntsager. I dag drives virksomheden af Claus & Henriette Hunsballe, som er 2. generation.  Virksomheden ligger på Skælskør egnen, som er begunstiget med mange solskinstimer, hvilket især er hensigtsmæssigt for smagsudviklingen i jordbærrene.

Udover Irma-butikkerne vil den lokale SuperBrugs i Skælskør også have nogle bakker fra i dag.

Yderligere information: Kategorichef Morten Brix-Christiansen, Coop, 52 21 40 65

Direktør Henriette Hunsballe, Hunsballe Grønt, 58 18 90 02

Bestil og Hent madbokse har premiere i Kvickly Næstved7.7.2021 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Coop begynder nu en test af de første Bestil & Hent skabe. De ligner umiddelbart almindelige pakkebokse, men de er indrettet med forskellige kølezoner, der gør, at fødevarer holdes ved korrekte temperaturer, ind til kunderne henter varerne. Testen foregår i Kvickly Næstved. ”For kunderne i Kvickly betyder det større fleksibilitet og frihed i en travl hverdag. De kan bestille varerne på Coop.dk MAD, så pakker vi dem og kunderne kan afhente varerne, når det passer dem,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly. Systemet er meget udbredt i Sverige, og det er samme koncept, Coop tester i Danmark. ”Online-handel med dagligvarer oplever et sandt boom i øjeblikket. Vi forventer, at det vil fortsætte med uformindsket styrke i takt med, at flere og flere oplever bekvemmeligheden. Med Bestil & Hent skabene tilføjer vi en ekstra mulighed for at spare tid og gøre indkøbsturen meget kortere,” siger digital direktør Morten Viktor, Coop. For at benytte Bestil & Hent skal kunderne bestille varer