Årets første danske jordbær i butikker i dag

15.4.2017 05:00 | Coop Danmark A/S

Coop og Hunsballe Grønt klar med danske jordbær i de 10 første butikker i dag

Sæsonen for danske jordbær er nu skudt i gang.

I dag er de første i butikker. Og ligesom sidste år, så er der ganske få udvalgte butikker, der får fornøjelsen af de allerførste. Mængderne er meget små, så kunderne vil kun i udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma, primært i Storkøbenhavn, smage årets første danske jordbær.

Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. De er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbær-produktion med ekstra store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne. De seneste dages flotte forårsvejr, har gjort at de første jordbær er klar nu.

I denne uge er det kun butikker på Sjælland, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge kommer der større mængder og om ca. 14 dage forventes, at produktionen er så stor, at der er jordbær i alle Coops 1200 butikker.

De første danske jordbær sælges for 35 kr. pr. bakke med 250 gram. Der vil i dag være omkring 250 bakker fordelt på 10 forskellige butikker (se liste nedenunder).

Hunsballe Grønt er en familiedrevet virksomhed med over 50 års erfaring i produktion af jordbær og grøntsager. I dag drives virksomheden af Claus & Henriette Hunsballe, som er 2. generation.  Virksomheden ligger på Skælskør egnen, som er begunstiget med mange solskinstimer, hvilket især er hensigtsmæssigt for smagsudviklingen i jordbærerne. Området ligger desuden forholdsvis kystnært og har derfor færre nætter med frost, hvilket også er væsentligt, når man dyrker jordbær.

Yderligere information:

Indkøber Mathias Potoker, Coop, 51 59 40 87

Direktør Henriette Hunsballe, 58 18 90 02

Her fås jordbær i dag:

Fakta Charlottenlund, Ordrupvej

Fakta Charlottenlund, Jægerborg Alle

Dagli’Brugsen Islev Torv

Dagli’Brugsen Hedegårdene

SuperBrugsen Havdrup

SuperBrugsen Brøndby

Kvickly Farum

Kvickly Holte

Irma Ordrup

Irma Roskilde

for danske jordbær er nu skudt i gang

Coop koncerndirektør bliver ny administrerende direktør i Matas22.8.2017 08:29pressemeddelelse

Efter fem år i Coop stopper koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg. Han tiltræder nyt job som administrerende direktør i Matas A/S den 1. november. Gregers Wedell-Wedellsborg startede i Coop i 2012 som internetdirektør. Han har siden 2014 været en del af Coops koncerndirektion, senest med ansvar for brugskæderne, Irma og Coop Ejendomme. ”Der er ingen kedelige dage i Coop. Jeg er glad for at have taget del i de store og nødvendige forandringer, Coop har gennemgået under Peter Høgsteds ledelse: Madrevolutioner, digitalt frontløb og nybrud på de indre linier”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg. ”Det har været ekstraordinært lærerigt og dybt inspirerende. Så jeg var ikke i tvivl, da muligheden kom for selv at stå i spidsen og tegne retningen for en spændende og værdistærk detailvirksomhed”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg. ”Talent og dygtige kolleger er kun til låns. Jeg vil savne Gregers som en del af direktionen i Coop, men er samtidig stolt af, at Coop endnu en gang er leverandør ti

FDB Møbler åbner i Roskilde20.8.2017 07:00pressemeddelelse

Som den 4. by i Danmark får Roskilde nu sin egen FDB Møbler-butik. Torsdag den 31. august åbner FDB Møbler på Algade 51, hvor Kvickly tidligere lå, og hvor SuperBrugsen netop har åbnet helt ny butik. Dermed bliver det for første gang muligt for kunder i Roskilde-regionen at opleve det fulde udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter. ”Vi glæder os til at komme til Roskilde, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler. Leder af butikken bliver Rasmus Winther, der kommer fra et job som non-food chef i Kvickly Prøvestenen i Helsingør, og har været ansvarlig for salget af FDB Møbler igennem dette varehus. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på ww

Irma er i bevægelse – og kun fantasien bestemmer, hvor vi ender16.8.2017 11:37pressemeddelelse

I fremtiden er det ikke kun lækker vin, god kaffe og andre sprøde kvalitetsvarer, der skal i vognen, når indkøbsturen går omkring Irma. Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven. Og ideerne… ja, de kommer fra medlemmerne selv.