Arbejdsgiverjul giver udsolgte færger til Bornholm

Årets ”arbejdsgiverjul” giver kun ganske få rejsedage i julen – og billetterne til Bornholm er blevet revet væk. Alle afgange ind mod øen blinker totalt udsolgt den 23. december. Derfor sætter Bornholmslinjen nu færgen Hammershus ind på en ekstraordinær afgang for at redde julen på Bornholm.
Hammershus skal redde julen på Bornholm og få de sidste julegæster med til øen på en ekstra afgang den 23. december 2021.

Julen er ved at være totalt udsolgt på Bornholm. Alle afgange til øen den 22. og den 23. december er udsolgte eller meget tæt på at være det med blot tre uger til jul. For nogle vil traditionen med at komme hjem til Bornholm til jul altså være i fare.

Men nu spreder færgen Hammershus lidt lys i julemørket. Færgen sættes ind på en ekstraordinær afgang fra Ystad til Rønne den totalt udsolgte 23. december, så de sidste bornholmere kan komme hjem til jul.

”Med juleaften liggende på en fredag giver det for langt de fleste ganske få muligheder for at rejse i julen uden at bruge for mange fridage. Derfor har arbejdet med muligheden for en ekstra afgang”, forklarer Bornholmslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Planen er at lade Hammershus sejle fra Bornholm om formiddagen lillejuleaften. Efter ankomst til Ystad klokken 10.30 sejler færgen tilbage mod Bornholm klokken 11.30 for at ankomme i Rønne klokken 14.00 dagen inden dagen med julemad og gaver.

Hammershus er en meget moderne, støjsvag og komfortabel færge med god plads og glimrende plads til at indtage den bornholmske julebuffet på turen. Hammershus sejler normalt mellem Rønne og Køge samt betjener ruten mellem Rønne og tyske Sassnitz. Men den 23. december får den en ny rolle som julehjælp på Rønne – Ystad.