Codan Forsikring

Arbejdernes Landsbank og Codan i nyt samarbejde

Godt 11.000 erhvervskunder i Arbejdernes Landsbank vil få adgang til forsikring og rådgivning om risici gennem et nyt samarbejde med Codan. Aftalen understreger begge virksomheders strategier om at stå stærkt blandt de små og mellemstore danske virksomheder.

Med det nye samarbejde får Arbejdernes Landsbank sammen med Codan mulighed for at spænde det bedst mulige sikkerhedsnet ud under sine mange små og mellemstore erhvervskunder.

”Vi ønsker, at vores kunder bliver sikret bedst mulig, og her har vi vurderet, at Codans erhvervsforretning med sin erfaring og ekspertise i forhold til små og mellemstore virksomheder var det rigtige match for os. Desuden har Codan nogle særlige dækninger, der er interessante for vores kunder. Det gælder for eksempel ved indbrud i netbank. Desuden er de et af de eneste forsikringsselskaber, der dækker virksomheder for tabt omsætning i forbindelse med sygdom – noget der kan ramme særligt små, ejerledede virksomheder meget hårdt,” forklarer Kåre S.M. Breinholt, erhvervsdirektør hos Arbejdernes Landsbank.

Derudover har det været vigtigt for Arbejdernes Landsbank at der er godt styr på risikovurderingen for deres mange erhvervskunder.

”Vi har lagt stor vægt på, at Codan proaktivt revurderer alle deres erhvervskunders dækninger med et årligt forsikringstjek, så vi kan være sikre på, at deres forretning altid er sikret bedst muligt,” slutter Kåre S.M. Breinholt.

Aftalen giver ligeså god værdi hos Codan, der nu får mulighed for yderligere at styrke sin position blandt små- og mellemstore virksomheder via Arbejdernes Landsbanks seks erhvervscentre og 18 erhvervsfilialer i hele landet.

”Vi ser et stort potentiale, fordi vi ved, at Arbejdernes Landsbank i forvejen har en god rådgivende dialog med kunderne – som forsikring vil være en naturlig forlængelse af. Vi ser desværre at mange af de små og mellemstore virksomheder er underforsikrede eller helt mangler essentielle forsikringer og dermed står uden et reelt sikkerhedsnet under deres forretning. Det kan være afgørende for en virksomhed, at have forsikringerne i orden, så derfor ser vi frem til nu at kunne give Arbejdernes Landsbanks kunder mulighed for at få deres forsikringer set igennem,” forklarer Monica Diaz, der er direktør for Mindre Erhverv hos Codan.

Hos Codan lægger Monica Diaz samtidig vægt på synergien i, at begge parter ønsker at være tæt på kunderne. For eksempel er det vigtigt for Arbejdernes Landsbank at møde sine kunder fysisk og være en tæt sparringspartner for dem, hvilket matcher Codans tilgang.

Mads Houe, pressechef hos Codan Forsikring, tlf. 30 37 83 53

Kåre S.M. Breinholt, erhvervsdirektør hos Arbejdernes Landsbank, tlf. 38 48 46 74

Information om Codan Forsikring

Codan Forsikring
Midtermolen 7

Codan er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab og har knap 340.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Læs mere om Codans arbejde med CSR her. Læs mere om Codan på www.codan.dk.

Følg pressemeddelelser fra Codan Forsikring

Flere pressemeddelelser fra Codan Forsikring

Undgå skader: Træn op til skiferien - nu!16.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Hvis du vil undgå at blive en de mange danskere, der hvert år kommer til skade med knæ, skuldre, albuer og kraveben under skiferien, skal du i gang med træning i god tid. Med andre ord: Det er nu, du skal i gang. Sådan lyder opfordringen fra forsikringsselskabet Codan, hvis fageksperter her viderebringer en række gode træningsråd. Som en ekstra service for de rejselystne kunder, er rejseforsikringen udvidet med et pandemi-tillæg, ligesom det er muligt at tilgå online læge uanset, hvor i verden man rejser hen.

Den søde juletid er brandfarlig1.12.2023 09:35:50 CET | Pressemeddelelse

December byder traditionelt på flere end dobbelt så mange ildebrande i danske hjem end november, selv om tendensen de senere år er faldende, viser opgørelse fra Codan. Den øgede brug af alternative varmekilder som følge af energikrisen knækkede dog den positive kurve sidste år. Forsikringsselskabet opfordrer derfor til forsigtighed i omgangen med juledekorationer og levende lys i almindelighed – og bioethanol i særdeleshed.