App til tankstationen rydder bordet ved 'web-EM'

OK’s app vandt onsdag aften to priser ved The Lovie Awards 2021, nærmere bestemt i katergorierne juryens pris og ’peoples voting’ prisen. Appen gør det muligt for kunden at åbne en benzinstander, starte en bilvask og parkere i alle større byer i Danmark. Derudover har appen en række features, fx rutevejledning til nærmeste tankstation, overblik over forbrug og mulighed for at tilknytte flere forskellige betalingsmidler.
Høster frugterne af digital strategi
Ifølge Jens Engelbrett, Digital chef i OK, er priserne endnu et eksempel på, at OK virkelig er begyndt at høste frugterne af selskabets digitaliseringsstrategi fra 2014. Mange kunder benytter sig i dag af appen som betalingsmiddel, og de to priser ved Lovie Awards er en kæmpe anerkendelse af ’løsningen’, lyder det.
”Vi er selvfølgelig meget glade for de to priser ved Lovie Award. Det svarer jo til europamesterskabet for os, der arbejder med digital udvikling til dagligt. Vi er især stolte af, at vi både har fået hæder af juryen og af brugerne,” siger Jens Engelbrett og hæfter sig også ved, at en stadig større del af OK’s transaktioner sker via appen:
”Når man er first mover på digitale løsninger, er man altid spændt på, hvordan brugerne tager løsningen til sig. Og vi må bare konstatere, at siden appen blev lanceret, er dens popularitet kun gået én vej, og det er op. Sidste år steg antallet af nye, aktive brugere med 20 procent, og der foretages mange tusinder daglige transaktioner med appen,” uddyber Jens Engelbrett.
Hvorfor oplever OK’s app denne prisregn, tror du?
”Det er også ret vildt. Men OK opererer hovedsageligt på generiske markeder, hvor produktet ikke adskiller sig synderligt fra konkurrenternes. Med appen har vi ramt plet og differentierer os med en meget friktionsfri kundeoplevelse. Det er en nem, brugervenlig betalingsløsning, som konkurrerende virksomheder har svært ved at kopiere, og som vi samtidig videreudvikler hele tiden til gavn for bilisten,” siger OK’s Jens Engelbrett.
Nyeste feature er e-mobilitet
Næste skridt er at binde OK’s store satsning på e-mobilitet sammen med appen.
”Vi vil løbende udvikle appen og tilbyde funktioner, brugerne efterspørger. Flere bilister vælger i dag at købe en elbil eller en plug-in hybrid, og i OK investerer vi et trecifret millionbeløb i e-mobilitet og i etablering af ladestandere. Det skal appen selvfølgelig også afspejle, og derfor er muligheden for at oplade sin bil via appen seneste skud på stammen, siger Jens Engelbrett.
Fakta om OK’s app:
- OK’s betalingsapp blev som den første på markedet lanceret i 2015. Brugere af appen kan med få tryk på smartphonen åbne såvel benzinstander som vaskehal samt vælge og betale for parkering igennem appen. Det er muligt at tilknytte flere betalingskort samt sit Coop-kort til appen, ligesom man også kan koble sine køb sammen med en af OK’s sponsoraftaler med lokale klubber/foreninger.
- Appen er udviklet i et samarbejde mellem OK og det danske app-bureau Shape og har siden sin lancering i 2015 vundet følgende priser: Danish Digital Award i 2018, German Design Award 2019 og nu altså to Lovie Awards
- OK's app: www.lovieawards.com og www.ok.dk/privat/produkter/appen
Nøgleord
Kontakter
Rasmus BoserupKommunikationschef
Tlf:2213 8601rabo@ok.dkBilleder


Information om OK
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab
- OK tæller udover moderselskabet OK også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus.
- OK omfatter mere end 670 tankstationer, mere end 200 vaskehaller samt 76 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
- OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, e-mobilitet, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
- OK har tre biogasstationer og lægger desuden tankstationer til fire af Everfuels brint-tankanlæg
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
Hedebølger og vindstille vejr sender elpriserne i vejret – op over 6 kroner i aften1.7.2025 09:14:21 CEST | Pressemeddelelse
Skynd dig at få sat vasketøjet over eller opladet elbilen. I dag kan det for alvor betale sig at holde øje med elpriserne og planlægge dit forbrug væk fra de dyreste timer.
Ny ladepark på vej i Sønderjylland30.6.2025 12:12:00 CEST | Pressemeddelelse
OK opfører ny ladepark med lynladere ved Sønderborg. Placeringen tæt på motorvej og trafikknudepunkter skal styrke ladeinfrastrukturen i det sydlige Jylland.
Tyveri af ladekabler eksploderer – OK går til kamp mod kobbertyve30.6.2025 09:54:20 CEST | Pressemeddelelse
Antallet af stjålne kabler til ladestandere er eksploderet. I år har energiselskabet OK fået stjålet 110 ladekabler – mere end tre gange så mange som hele sidste år. Nu skruer OK op for kampen mod kobbertyve.
OK på vej med ny ladepark i Kliplev26.6.2025 11:00:09 CEST | Pressemeddelelse
OK er i fuld gang med at opføre ladeparker til det stigende antal elbilister på vejene. Nu er turen kommet til Kliplev sydvest for Aabenraa, hvor 12 elbiler kommer til at kunne oplade samtidigt.
Telenor og OK indgår strategisk partnerskab25.6.2025 12:16:22 CEST | Pressemeddelelse
To stærke danske virksomheder med en ambition om at tage ansvar og skabe værdi for både kunder og samfund går nu sammen i et nyt strategisk partnerskab. Fremover vil man kunne møde energiselskabet OK i Telenorbutikkerne* landet over – og der er fordele i vente for kunderne. Partnerskabet betyder i første omgang, at kunder, der tegner en OK-elaftale, kan få rabat på køb i Telenors butikker. Det er et samarbejde, hvor begge parter spiller hinanden stærke og holder fokus på det, de hver især er bedst til, fortæller Christian Hoffmann, der er privatkundedirektør i Telenor. “OK er en samarbejdspartner, der deler vores værdier og samfundssyn, hvor OK tager stort ansvar gennem støtte til lokalmiljøerne, og vi investerer i at skabe en tryggere digital hverdag for danskerne. På den måde synes jeg, vi supplerer hinanden virkelig godt, og vi tror på, vi kan skabe værdi – både for kunderne og for fællesskabet,” siger Christian Hoffmann. Hos OK ser man også et stort potentiale i partnerskabet, der
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum