Antallet af ødelagte iPhone skærme er faldende – flere bruger beskyttelse

Betalt samarbejde Alle mennesker med en iPhone i lommen kender til skrækken forbundet med at tabe telefonen. Den ryger ud af lommen. Den tabes ud af hånden i svagt øjeblik. Eller den falder ned af bordet i stuen. Scenarierne er af mange, og skrækken er altid stor. Nu ser det ud til, at brugerne har fået nok af at blive forskrækket og frygte for en ødelagt skærm. iPhone covers er nemlig mere populære end nogensinde før. At eje en iPhone uden et cover er nærmest utænkeligt - i hvert fald dumt.

Ekstra sikkerhedsudgift

Apple udkommer på årlig basis med en ny og forbedret iPhone. Sidst var det nummer 13 fra stammen, som brugerne kunne læse om på apple.com. Altid bliver de bedre: Flere GB, flere megapixel og selvfølgelig øget holdbarhed og sikkerhed.

Alligevel strømmer de selvsamme kunder til butikker eller webshops, der sælger iPhone covers. Reparationer er ikke kun dyre, de er også besværlige og irritable.

Flere brugere køber telefonen med garanti og forsikring, så skærmen kan repareres kvit og frit. Der skal dog stadig findes tid i kalenderen, og så kan skaden jo være så stor, at der slettes beskeder mm. fra telefon - som ikke lå i iCloud.

Særligt af den grund vil brugerne have et cover. Frygten for en ødelagt skærm er simpelthen for stor til, at man som forbruger tør tro på den øgede sikkerhed, som kommer med den ny model.

Sikkerheden er ikke den eneste årsag dog.

Smartere design og øget brugervenlighed

iPhone covers fremmer brugervenligheden. iPhone-brugere oplever, hvordan telefonen ligger mere behageligt i hånden med et cover. Den er bedre at anvende, når der skal skrives beskeder, eller når telefonen skal bruges som GPS.

Udover øget brugervenlighed ligger der også en customising i valget af cover. Brugeren for mulighed for at gøre iPhonen sin egen. Brugeren får mulighed for at gøre iPhonen en del af sin stil.

iPhone covers kommer i dag i alle mulige slags. Du kan få en helt plain i sort. Du kan få et farverigt cover. Du kan få et kitch-cover a la Super Mario eller lignende.

Diversiteten i covers har aldrig været større og rigere. Det kan man som forbruger kun glæde sig over. For ingen skal stå tilbage alene uden et cover. Det er farligt, dumt og ikke særlig stilfuldt.