Annette Heick sælger ud af garderoben

Den folkekære entertainer har været en tur i gemmerne, så du kan gøre et unikt kup.

Foto: Andreas Beck

Du kan møde en helt særlig gæst bag disken i Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutik 2nd by Nutid på Amagerbrogade 9A torsdag den 17. juni.

Mellem kl. 14-16 står Annette Heick nemlig bag disken i butikken, hvor du kan købe unikt tøj fra sangerindes klædeskab.

Hun har en i lang årrække været ambassadør for Folkekirkens Nødhjælp og været med til at sætte fokus på genbrug og verdens fattigste.

”Genbrug giver så god mening. Jeg er vild med tanken om, at mit aflagte tøj får et nyt liv hos et andet menneske,” siger Annette Heick og fortsætter:

”Selv om det her er en god mulighed for at få ryddet op i skabet, har jeg på fornemmelsen, at jeg kommer hjem med nyt, brugt tøj. 2nd by Nutid har ry for at ligge inde med fantastisk genbrugsguld.”

2nd by Nutid bliver drevet af unge, frivillige kræfter. Den skiller sig ud fra Folkekirkens Nødhjælps øvrige butikker ved at henvende sig til en yngre målgruppe – selvom alle selvfølgelig er velkommen.

Genbrugsbutikken vandt i efteråret 2020 en intern konkurrence i Black Friday-ugen. Her deltog alle Folkekirkens Nødhjælps 116 genbrugsbutikker i en konkurrence om at sælge flest varer.

Præmien var et besøg af Annette Heick, og torsdag den 17. juni inkasseres gevinsten så.

”Vi glæder os til at vise butikken og vores brede sortiment frem for Annette – og så er vi spændte på at se, hvilket tøj hun har med,” siger Olivia, frivillig 2nd by Nutid.

”Og vi lover, at det bliver en hyggelig eftermiddag med musik og et glas bobler til vores gæster.”

Overskuddet fra Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutikker går til verdens fattigste.

---------------------------------------------------------------------------

Invitation: Alle medier er velkomne på dagen. For yderligere information kontakt venligst Lasse Emil Kristiansen, presserådgiver i Folkekirkens Nødhjælp, E-mail: lekr@dca.dk, Mobil: 50604015.

Foto: Andreas Beck

Folkekirkens Nødhjælp sender 3 millioner kroner til Gaza21.5.2021 18:00:13 CEST | Pressemeddelelse

Våbenhvilen torsdag aften mellem Israel og Hamas baner nu vejen for, at Folkekirkens Nødhjælp kan få hjælpen frem til de mange mennesker, der står uden tag over hovedet. ”Vi har oplevet en rørende stor opbakning til vores nødhjælpsindsats i Gaza - og våbenhvilen baner vejen for, at vi kan få hjælpen frem til dem, der har de største behov. Det gælder både den akutte hjælp til at redde liv, og den mere langsigtede indsats med at få genopbygget folks hjem og livsgrundlag,” siger Folkekirkens Nødhjælps generalsekretær, Birgitte Qvist-Sørensen. Folkekirkens Nødhjælp har allokeret 1,2 millioner fra Udenrigsministeriets nødhjælpskasse og et tilsvarende beløb fra den norske Regering. Derudover har organisationen indsamlet omkring en halv million kroner blandt danskerne til nødhjælp og genopbygning i Gaza. Så der er i første omgang knap 3 millioner kroner til indsatsen, der går via organisationens palæstinensiske partnere i Gaza. ”Folk har brug for vand, mad og et sikkert sted at sove. Det er n

De humanitære og menneskelige konsekvenser i Israel-Palæstina kan blive uoverskuelige19.5.2021 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Fælles udmelding om situationen i Gaza og på Vestbredden på vegne af Folkekirkens Nødhjælp, Mellemfolkeligt Samvirke, Amnesty International Danmark, Oxfam IBIS, Red Barnet, Dignity, EuroMed Rights, International Rehabilitation Council for Torture Victims, FN-forbundet, Danner, International Media Support, KFUM og KFUK i Danmark, Globalt Fokus, Betlehems Venner, Det Danske Hus i Palæstina.