Anne Mette Toftegaard starter i Alm. Brand Group 1. september

Med Anne Mette Toftegaards tiltrædelse står Alm. Brand Group endnu bedre rustet til opgaven med at udvikle den nye, fælles koncern, som forårets sammenlægning mellem Alm. Brand og Codan er resultatet af. Startdatoen er fremrykket til 1. september 2022 frem for 1. oktober 2022 som tidligere udmeldt.
Anne Mette Toftegaard tiltræder som viceadministrerende direktør i Alm. Brand Group den 1. september.

Anne Mette Toftegaard starter allerede den 1. september som ny viceadministrerende direktør i Alm. Brand Group. Anne Mette Toftegaard kommer med mere end 20 års erfaring inden for forsikring og bidrager med en skarp profil ift. bl.a. kundeoplevelser, ledelse, bæredygtighed og forebyggelse.

”Det er en ekstra gevinst, at Anne Mette kommer ombord allerede nu, så vi kan få bragt hendes mange kvaliteter i spil. Jeg glæder mig enormt til samarbejdet med Anne Mette. Timingen kunne ikke være meget bedre - vi er kommet hurtigt på plads med vores nye organisation, og sammenlægningen af Codan og Alm. Brand skrider frem som planlagt, så nu kan vi sammen fortsætte arbejdet med at eksekvere på vores ambitioner om yderligere at styrke Alm. Brand Groups markedsposition,” siger adm. direktør Rasmus Werner Nielsen.

Med Rasmus Werner Nielsen og Anne Mette Toftegaard som hhv. administrerende direktør og viceadministrerende direktør får Alm. Brand Group et stærkt team, der komplementerer hinanden godt, og står fremover endnu bedre rustet til opgaven med at udvikle Alm. Brand Group.

”Jeg smiler tit af, at folk synes, forsikring lyder helt vildt kedeligt. For intet kunne være mere forkert. Og med den størrelse, som Alm. Brand Group har nu, har vi så uendelig mange muligheder for at præge udviklingen. De fleste af os ved godt, at der kommer til at ske meget på dette marked de næste 5, 10 og 25 år. Vi vil se en branche, der vil have fokus mere i retning af at forebygge og forhindre skader frem for at tænke skadesudbedring og erstatning. Vi skal selvfølgelig altid gribe vores kunder, hvis uheldet er ude, men de fleste håber jo på, at de ikke kommer til at stå i den situation,” siger Anne Mette Toftegaard.

”Vi skal finde vores vej her i Alm. Brand Group, og jeg glæder mig virkelig til at være med til at forme den. Sammen med Rasmus, sammen med koncernledelsen, sammen med vores kunder og samarbejdspartnere og naturligvis sammen med alle medarbejderne i Alm. Brand Group, som jeg glæder mig rigtig meget til at lære at kende inden længe,” siger Anne Mette Toftegaard.

Anne Mette Toftegaard, der gennem de seneste otte år har været adm. direktør i LB Forsikring, vil udover rollen som viceadministrerende direktør også være koncerndirektør for privatkundeområdet i Alm. Brand Group.

Alm. Brand: Forbered dig på det værste i morgen2.1.2024 15:02:10 CET | Pressemeddelelse

Meteorologerne varsler om voldsomt vejr i store dele af landet i morgen med både kraftig regn, kraftig blæst og store snemængder. Erfaringerne hos Alm. Brand viser, at snestorm ofte betyder biler i rabatten, sammenstød, piskesmæld og helt uforudsigelige forhold på vejene. Rådet fra skadesdirektør Henrik Bundgaard i Alm. Brand er derfor: Bliv hjemme, hvis det er muligt, og hvis du endelig skal afsted, så tag en skovl og et tæppe med.