Anna Sophie Okkels indkaldt til landsholdet

Landstræner Klavs Bruun Jørgensen har i dag udtaget SK Århus-profilen Anna Sophie Okkels til de kommende EM-kvalifikationskampe mod Tyrkiet og Portugal.

Efter Lærke Møllers alvorlige skade i sidste uge har der stået en mulig plads åben i truppen til EM-kvalifikationskampene mod Tyrkiet og Portugal. Den har landstræner Klavs Bruun Jørgensen nu valgt at besætte med SK Århus-spilleren Anna Sophie Okkels, der både kan spille venstre back og playmaker. Klavs Bruun Jørgensen forklarer her udtagelsen:

”Den kommende samling er sidste mulighed for at se spillere an, inden vi samler VM-truppen i slutningen af november, og nu har vi valgt at indkalde Anna Sophie, der har haft en rigtig flot sæsonstart. Vi ved godt, at hun spiller meget venstre back i klubben, og det kan da også være at vi prøver hende på den position, men udgangspunktet er, at hun bliver spiller playmaker hos os,” siger landstræneren og peger på Okkels’ åbenlyse kvaliteter i forsvaret, hvor hun kan bruge sin stærke fysik som en af begrundelserne for hendes udtagelse.

Danmark spiller mod Tyrkiet i Ceres Arena i Aarhus, den 8. oktober kl. 20.15, og møder Portugal på udebane tre dage senere, den 11. oktober kl. 18.15 dansk tid.