Anna Ritsmar smal favorit i tæt kamp om MGP-triumf

Den blot 17-årige Anna Ritsmar skiller sig med sin sang ’Starlight’ ud som MGP-feltets stærkeste bud på en vinder. Rasmussen og Ditte Marie er største konkurrenter.

Nedtællingen til Dansk Melodi Grand Prix blev for alvor skudt i gang, da DR mandag offentliggjorde de ti sange, der lørdag skal kæmpe for at repræsentere Danmark til Eurovision. Efter at have kastet øret på de ti vinderbud er spilleselskabet NordicBet klar med krystalkuglen.

17-årige Anna Ritsmar, der er feltets yngste deltager, åbner som bookmakerens favorit i odds 3 med sangen ’Starlight’. Der er dog lagt op til benhård kamp om danskernes stemmer. Rasmussen med ’Higher Ground’ og Ditte Maries ’Riot’ følger nemlig lige i hælene i henholdsvis odds 3,50 og 4,50.

”Det er en af de mest uforudsigelige MGP-finaler, vi kan huske. Modsat tidligere er der ingen åbenlyse stemmeslugere blandt deltagerne, så alt er for en gangs skyld overladt til sangenes kvalitet.’Starlight’ minder lidt om Ed Sheerans megahit ’Shape of You’, og skiller sig ud fra det resterende felt, der er sværere at skille fra hinanden", siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Vinderen af det Danske Melodi Grand Prix skal afgøres i et 50/50-forhold mellem en ekspertjury og seernes stemmer, og løber af stablen i Aalborgs Gigantium lørdag den 10. februar.

Hvem vinder Melodi Grand Prix 2018?
Anna Ritsmar – Starlight                                   3,00
Rasmussen – Higher Ground                           3,50
Ditte Marie – Riot                                              4,50
Sandra – Angels to my Battlefield                     5,50