Anna Emilie Møller viste klassen

Anna Emilie Møller viste ved Copenhagen Athletics Games, at hun er i topform, da hun tog sejren i et stærkt besat 1500 meter løb.

Anna Emilie Møller vandt 1500 meter ved Copenhagen Athletics Games. (Foto: Sparta)

Der var før Copenhagen Athletics Games på Østerbro Stadion snakket om, at Anna Emilie Møller måske kunne sætte ny dansk rekord på 1500 meter. Det krævede en tid på under 4.07.18, hvilket ville være en ny personlig rekord på knap fire sekunder. Sådan gik det ikke helt, men det danske løbefænomen viste alligevel klassen, da hun vandt løbet i tiden 4.13.42. Hun distancerede dermed to stærke kenyanere, hvoraf Josephine Chelangat netop har deltager ved Diamond League. Det var da også en tilfreds Anna Emilie Møller, som gjorde status efter løbet.

"Jeg er rigtig glad for min sejr, og jeg kunne virkelig mærke støtten fra de mange tilskuere, hvilket var med til at give mig det sidste, da det blev rigtig hårdt," sagde hun.

Sparta Atletik & Motion arrangerer op mod 20 løb årligt, heriblandt Copenhagen Marathon, Copenhagen Half Marathon og DHL Stafetten Kbh.