Coop Danmark A/S

Änglamark vinder Sustainable Brand Index 2023

Del
De danske forbrugere peger på Änglamark, når de skal vælge det mest bæredygtige brand. Det er Ânglamarks stærke position inden for økologi, høj troværdighed og koblingen til Coop, der sender Änglamark til tops på Sustainable Brand Index 2023.
Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop. (Foto: Coop)
Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop. (Foto: Coop)

Änglamark bliver betragtet som det mest bæredygtige brand af de danske forbrugere. Det viser det netop offentliggjorte Sustainable Brand Index. Sustainable Brand Index måler hvert år, hvordan forbrugerne opfatter varemærker ud fra et bæredygtighedsperspektiv, og i 2023 indtager Änglamark fra Coop førstepladsen.

Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop, siger:

”Hele ideen bag Änglamark er at give forbrugeren, der vil tage gode valg for sig selv og miljøet, ét mærke at orientere sig efter. Derfor gør det mig rigtig glad, at det netop er forbrugerne, der peger på Änglamark som det mest bæredygtige brand. Det viser, at de forstår Coops hensigt med Änglamark og de værdier, der ligger bag mærket.”

Ifølge Erik Elvingsson Hedén, der er stifter af Sustainable Brand Index, vinder Änglamark førstepladsen på grund af brandets stærke position inden for økologi, på grund af høj troværdighed og på grund af sammenkoblingen til Coop.

”Det er ikke overraskende, at Änglamark vinder. Det er et brand, der har opbygget sin styrke inden for økologi i årtier og er med i de fleste danskeres liv," siger han.

Om Änglamark

Änglamark dækker over økologiske eller allergi- og miljøvenlige produkter fra Coop af høj kvalitet. Änglamark-serien har mere end 1.200 forskellige produkter inden for de fleste kategorigrupper, og køber man Änglamark, får man produkter uden overflødig kemi og skadelige stoffer. Alle produkter er godkendt af relevant mærkningsordning.

Om SB Index 2023

Sustainable Brand Index er en uafhængig undersøgelse på tværs af brancher og landegrænser. Undersøgelsen består i 2023 af næsten 1 .600 brands, 36 brancher, 80.000 forbrugerinterviews i Europa. Det er virksomheden SB Insight, der står bag Sustainable Brand Index.

Nøgleord

Kontakter

Signe D. Frese, CSR-direktør, Coop
M: signe.frese@coop.dk
T: +45 30 91 92 46


Emil Ulrichsen, senior kommunikationsrådgiver, Coop
M: emil.birkving.ulrichsen@coop.dk
T: +45 26 66 90 68


Erik Elvingsson Hedén, stifter af Sustainable Brand Index
M: erik.heden@sb-insight.com
T: +46 (0)708 651 397

Billeder

Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop. (Foto: Coop)
Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop. (Foto: Coop)
Download
Änglamark-familien dækker over 1.200 forskellige produkter. (Foto: Coop)
Änglamark-familien dækker over 1.200 forskellige produkter. (Foto: Coop)
Download
Änglamark vinder Sustainable Brand Index 2023. (Foto: Coop)
Änglamark vinder Sustainable Brand Index 2023. (Foto: Coop)
Download

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye