Anette Halmind fra Novo Nordisk A/S kåres som Årets Rising Star 2021

Årets unge talenter med potentiale til at blive næste generation af CFO’er er kåret, og blandt årets to vindere er Anette Halmind fra Novo Nordisk A/S. Prisen blev overrakt ved eventet CFO’ens Agenda 2021 hos PwC i Hellerup.
Rising Star 2021: Anette Halmind fra Novo Nordisk A/S

Anette Halmind er 33 år og har siden februar 2020 været Director for Strategic Finance i Novo Nordisk. Her supporterer hun topledelsen i forbindelse med M&A-transaktioner og Business Development-projekter samt ved større strategiske projekter og processer.

I sin nuværende rolle har Anette Halmind bl.a. faciliteret den finansielle proces i forbindelse med de to seneste store M&A-transaktioner i Novo Nordisk; købet af Corvidia Therapeutics og Emisphere Technologies. Derudover har hun drevet den strategiske ressource-allokering på tværs af Novo Nordisk, samt finansiel forecasting og modellering i forbindelse med etableringen inden for nye terapiområder.

“Anette Halmind kåres som en af dette års Rising Stars på grund af sine stærke finansielle kompetencer samt sine solide kommunikationsevner, som hun har demonstreret bl.a. ved at drive forandringsprocesser og ved at supportere og lede organisationsændringer i eget team samt i forretningen,” hedder det i begrundelsen fra den uafhængige jury.

Endvidere fremhæves Anettes ledelsesresultater, hvor hun bl.a. via mentoring og sparring har opnået gode resultater med talentudvikling.

“Hun evner at skabe gode relationer og samarbejde på tværs af funktioner og har blandt andet med en nytænkende tilgang til problemstillinger udvist stor værdi for Novo Nordisk, og hun har med sine bare 33 år potentiale til at blive næste generation af CFO’er,” hedder det videre i begrundelsen fra den uafhængige jury.

Anette Halmind er uddannet M.Sc. Economics fra Københavns Universitet i 2013.

Priserne som Årets Rising Stars uddeles af PwC i samarbejde med Zeuthen Storm. Oplev Årets CFO 2021 i interview med Cecilie Beck, når PwC inviterer til CFO’ens agenda den 26/5 kl. 15:00-17.45. Du kan bl.a. også høre Kræn Østergaard Nielsen, CEO, Coop Danmark, fortælle om sin rejse fra CFO til CEO og om det at overtage en ambitiøs klimaplan, der allerede er godt i gang, samt Lise Skaarup, CFO i Chr. Hansen A/S, der vil fortælle om virksomhedens arbejde med ESG.

Øvrige priser
Ud over Anette Halmind, blev også Jonas Hald Johansen, VP Business Finance i Coop A/S kåret som CFO Rising Star 2021, og prisen som Årets CFO 2021 gik til Anders Boyer, CFO for Pandora A/S.

Den uafhængige jury

• Anders Kronborg, CFO/EVP, LEO Pharma A/S