André Rogaczewski og Jesper Hjulmand træder ind i DI’s forretningsudvalg

DI repræsenterer stadigt flere virksomheder inden for det digitale område og energisektoren. De to brancher forankres nu endnu stærkere i DI, idet adm. direktør André Rogaczewski, Netcompany A/S, og adm. direktør Jesper Hjulmand, SEAS-NVE Holding A/S, træder ind som nye medlemmer af DI’s forretningsudvalg.

De seneste år har DI haft en rekordstor tilgang af virksomheder. Derfor udvides DI’s forretningsudvalg permanent fra 12 op til 15 medlemmer, så flere centrale sektorer er forankret i DI’s valgte ledelse.

- DI eksisterer for vores medlemmer, og derfor skal denne fantastisk positive udvikling med stor medlemstilgang også afspejles i vores ledelse, siger DI’s formand, Lars-Peter Søbye.

Han glæder sig over, at DI får to så markante virksomhedsledere ind i forretningsvalget.

- Grøn omstilling og vækst står højt på vores dagsorden på tværs af brancher og størrelse. Netop digitalisering og energi er nøgler til at realisere potentialet. Derfor er det også vigtigt for DI, at få to så centrale og kompetente virksomhedsrepræsentanter på de felter, ind i vores forretningsudvalg, siger Lars-Peter Søbye.

Fakta:

- Med de to nye medlemmer består DI’s forretningsudvalg af 14 medlemmer.

- Adm. direktør Jesper Hjulmand fra SEAS-NVE Holding A/S bestrider også tillidshvervene som formand for Danske Energi- og Forsyningsselskabers Arbejdsgiverforening og Dansk Energi.

- Adm. direktør André Rogaczewski, Netcompany A/S er formand for DI Digital.

Yderligere oplysninger:

Vicedirektør & pressechef Per Geckler Møller, 2949 4434 / pgm@di.dk

DI samler 25 erhvervsledere, der skal fremme mangfoldighed i dansk erhvervsliv2.7.2020 13:59:15 CESTPressemeddelelse

Dansk erhvervsliv skal blive bedre til at tiltrække og fastholde talent af forskellige køn, alder og baggrund, hvis vi skal sikre vores innovations- og konkurrenceevne. Derfor nedsætter DI et nyt specialudvalg med Lars Rasmussen i spidsen, der er bestyrelsesformand for en række life science virksomheder. Mangfoldigheds- og ligestillingspolitik skal spille en central rolle i erhvervspolitikken, mener DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen.

DI: Klimaaftale tager flere store skridt ind i en grønnere fremtid22.6.2020 06:21:07 CESTPressemeddelelse

Med dagens klimaaftale står et bredt flertal i Folketinget sammen om en lang række tiltag, som vil fremme den grønne omstilling i Danmark og bane vejen for, at Danmark når nærmere klimamålsætningen om 70 pct. CO2-reduktion i 2030. DI glæder sig over aftalen, som i høj grad også tager afsæt i anbefalingerne fra erhvervslivets klimapartnerskaber og følger sigtelinjerne i DI’s egen 2030-plan. Samtidig hilser DI planerne om en grøn skattereform til efteråret velkomne.