André Rogaczewski og Jesper Hjulmand træder ind i DI’s forretningsudvalg

DI repræsenterer stadigt flere virksomheder inden for det digitale område og energisektoren. De to brancher forankres nu endnu stærkere i DI, idet adm. direktør André Rogaczewski, Netcompany A/S, og adm. direktør Jesper Hjulmand, SEAS-NVE Holding A/S, træder ind som nye medlemmer af DI’s forretningsudvalg.

De seneste år har DI haft en rekordstor tilgang af virksomheder. Derfor udvides DI’s forretningsudvalg permanent fra 12 op til 15 medlemmer, så flere centrale sektorer er forankret i DI’s valgte ledelse.

- DI eksisterer for vores medlemmer, og derfor skal denne fantastisk positive udvikling med stor medlemstilgang også afspejles i vores ledelse, siger DI’s formand, Lars-Peter Søbye.

Han glæder sig over, at DI får to så markante virksomhedsledere ind i forretningsvalget.

- Grøn omstilling og vækst står højt på vores dagsorden på tværs af brancher og størrelse. Netop digitalisering og energi er nøgler til at realisere potentialet. Derfor er det også vigtigt for DI, at få to så centrale og kompetente virksomhedsrepræsentanter på de felter, ind i vores forretningsudvalg, siger Lars-Peter Søbye.

Fakta:

- Med de to nye medlemmer består DI’s forretningsudvalg af 14 medlemmer.

- Adm. direktør Jesper Hjulmand fra SEAS-NVE Holding A/S bestrider også tillidshvervene som formand for Danske Energi- og Forsyningsselskabers Arbejdsgiverforening og Dansk Energi.

- Adm. direktør André Rogaczewski, Netcompany A/S er formand for DI Digital.

Yderligere oplysninger:

Vicedirektør & pressechef Per Geckler Møller, 2949 4434 / pgm@di.dk

DI Energis årsdag 2024: Nye grønne forbindelser for Danmarks energi i fremtiden19.4.2024 10:00:27 CEST | Presseinvitation

Vi kan ikke skabe en grøn omstilling i Danmark, hvis vi ikke kan transportere den grønne energi billigt, sikkert og effektivt. I takt med etableringen af mere vedvarende energi, er der også brug for en mere udbygget, robust og moderne energiinfrastruktur, som vil blive belyst og diskuteret i et dansk og internationalt perspektiv ved DI Energis årsdag den 25. april. Pressen er inviteret til at dække det hele.