TDC NET

Anden Corona-bølge øger behovet for digitale samtaler: Røde Kors og TDC NET vil forbinde endnu flere digitalt

Del
I marts, da den første Corona-bølge ramte Danmark, gik Røde Kors og TDC NET sammen om den digitale samtaletjeneste SnakSammen. Efter flere end 2.500 samtaler og med en anden Corona-bølge vil de to partnere nu digitalt forbinde endnu flere ensomme med Røde Kors’ frivillige.
SnakSammen blev i foråret 2020 gjort til et landsdækkende tilbud i samarbejde med bl.a. TDC NET
SnakSammen blev i foråret 2020 gjort til et landsdækkende tilbud i samarbejde med bl.a. TDC NET

Med corona-epidemien er ord som karantæne, hjemmekontor og social distancering blevet en del af vores hverdag. Desværre gælder det også isolation og en følelse af manglende social kontakt.

Særligt nu under pandemiens anden bølge, hvor mange igen er hjemsendt fra arbejde eller afholder sig fra at se andre mennesker på grund af smittefare. 

’Vi lancerede i foråret platformen SnakSammen som en digital mulighed for dem, der trængte til at tale med et andet menneske. Vi har siden haft mere end 2.500 gennemførte samtaler, og det har vist os, at SnakSammen er en god mulighed for at nå ud til flere isolerede. Med den nye store nedlukning er der et øget behov for initiativer som SnakSammen, og vi vil nu gøre en ekstra indsats for at gøre opmærksom på tjenesten de næste måneder,’ siger leder for Fællesskabsektionen i Røde Kors, Lise Lind.     

SnakSammen er en digital besøgstjeneste for alle. Det er for dem, der føler sig ensom i det daglige, men også for dem, der kun momentvis savner social kontakt. Man kan tilgå tjenesten på SnakSammen.dk.

’Coronakrisen er særligt hård for dem, der i forvejen føler sig ensomme eller på anden måde er udsatte. Men den rammer også de af os, som grundet restriktioner og øget hjemmearbejde nu igen har en hverdag med begrænset menneskelig kontakt. Det er i vores øjne en virkelig god mulighed for at flere kan få gavn af, at vi forbinder mennesker på tværs af hele landet,’ Siger Hanne Blume, HR-direktør i TDC NET.    

Røde Kors og TDC NET opfordrer alle, der kender nogen, som har brug for at tale, få et godt grin, eller dele en bekymring, til at fortælle om SnakSammen.

Sådan gør man som bruger: 

  • Gå ind på SnakSammen.dk 
  • Man kan bruge SnakSammen på mobil, tablet og PC 
  • Videokontakten foregår via siden snaksammen.dk og kræver ikke, at man er digitalt stærk 
  • Gode, frivillige samtalevenner fra Røde Kors tilbyder tidspunkter for et video-besøg  
  • Man booker blot en tid, hvis man har lyst til en snak. En snak varer ca. 15 minutter   
  • Når tiden kommer, får begge parter en sms og en e-mail med et link. Tryk på linket og videosamtalen er i gang. Du skal ikke installere programmer eller andet  
  • Samtalen kan foregå på mobil, computer eller tablet 

Om SnakSammen

SnakSammen er en snak mellem to mennesker, den ene en frivillig samtaleven fra Røde Kors. Det er en snak om fælles interesser, hverdagen, nyheder og familie. De frivillige samtalevenner på SnakSammen er helt almindelige mennesker, hverken rådgivere eller eksperter. Med SnakSammen sidder man hjemme hos sig selv, men kan se hinanden på video. SnakSammen er udviklet af Røde Kors, Boblberg og Faaborg-Midtfyn Kommune og blev med corona-epidemien i foråret 2020 gjort til et landsdækkende tilbud i samarbejde med bl.a. TDC NET.

Om Røde Kors og ensomhed

Et stort antal danskere føler sig ensomme. De savner omsorg og kontakt til andre mennesker. I Røde Kors mener vi, at ingen skal føle sig uønsket og alene. Langvarig ensomhed forringer livskvaliteten og kan føre til en isoleret tilværelse. Ensomheden nedbryder et menneske både fysisk og psykisk. Derfor vil vi hjælpe mennesker til at opsøge fællesskaber og skabe relationer for derigennem at bryde ensomheden. Ensomhed kan ramme alle.

Kontakter

Yderligere oplysninger:
Røde Kors Pressetelefon: 35 29 96 99
TDC NET Presse, Louise Klinge, tlf. 29 21 17 49

Billeder

SnakSammen blev i foråret 2020 gjort til et landsdækkende tilbud i samarbejde med bl.a. TDC NET
SnakSammen blev i foråret 2020 gjort til et landsdækkende tilbud i samarbejde med bl.a. TDC NET
Download

Information om TDC NET

TDC NET
TDC NET
Teglholmsgade 1
0900 København C

https://tdcnet.dk/

TDC NET leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G. Gennem mere end et århundrede har TDC NET været med til at binde Danmark tættere sammen. Siden den visionære C.F. Tietgen i 1882 etablerede Kjøbenhavns Telefon-Selskab - og foretog sine første opkald. Til i dag, hvor vi døgnet rundt sikrer, at hele landet er forbundet. Med sikre og lynhurtige netværk binder vi virksomheder, hospitaler, skoler - du og jeg - endnu bedre sammen. Med hinanden. Og med resten af verden.

Følg pressemeddelelser fra TDC NET

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra TDC NET

TDC NET ansætter ny CFO fra Vestas12.12.2022 14:59:28 CET | Pressemeddelelse

Med virkning fra 1. januar 2023 tiltræder Henrik Brandt som ny CFO i TDC NET. Han kommer senest fra en stilling som Senior Vice President og regional CFO i Vestas. Henrik Brandt medbringer mere end 15 års erfaring fra finansfunktioner og arbejde med transformation. Gennem karrieren har han, fra et finansielt perspektiv, haft et skarpt fokus på processer og optimering af organisationer på tværs af værdikæder. Han har en Master i Management Accounting and Information Technology. ”Jeg ser frem til at byde Henrik velkommen ombord til den næste vigtige fase af vores strategi,” siger CEO i TDC NET, Michel Jumeau. Henrik Brandt afløser Ulrik Laudrup Bølling, som de seneste godt tre år som CFO, og før det tre år som CFO i TDC Operations, har drevet finansfunktionen gennem den vigtige overgangsfase, hvor TDC NET er blevet etableret som et selvstændigt selskab. ”Jeg vil gerne takke Ulrik for hans store og loyale indsats for at bringe TDC NET sikkert gennem en svær overgangsfase. Ulrik bliver hos

Michel Jumeau udnævnt til ny administrerende direktør for TDC NET8.9.2022 13:30:09 CEST | Pressemeddelelse

Den 1. november tager Michel Jumeau over efter Andreas Pfisterer som administrerende direktør for TDC NET. Michel kommer fra en stilling som viceadministrerende direktør og chef for Consumer Division i det franske teleselskab Orange. Michel har tilbragt mere end to årtier i telebranchen og har haft flere operationelle og ledende stillinger i både Frankrig, Storbritannien og Sverige. "Jeg glæder mig til at vende tilbage til Skandinavien og starte i denne spændende rolle," siger Michel og fortsætter: "TDC NET er det første 'fuldt udbyggede' netværksselskab i Europa med et omfattende udvalg af fastnetprodukter og mobile teknologier – fra kobber, coax og fiber til 5G, og som yderligere omfatter hele spektret af netværkstjenester. Det er virkelig unikt, og samtidig rummer TDC NET fortsat et stort potentiale." Bestyrelsesformand for TDC NET Henrik Clausen glæder sig til at byde Michel velkommen i november. "Michel er en meget erfaren telco-direktør med et globalt mindset, som i øjeblikket ha

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye