Andelskassens nye centerdirektør i Ikast og Herning har fingeren på pulsen og et godt boldøje

Andelskassen har ansat Carsten Nørbjerg som centerdirektør i Ikast og Herning.

Én gang håndboldspiller, altid håndboldspiller. Sådan fristes man til at sige, når Carsten Nørbjerg fortæller, hvor hans store sportsinteresse stammer fra. Carsten blev født og voksede op på Mors, indtil han flyttede til Ikast, hvor den lokale handelsskole havde en plads på Team Danmark-linjen.

Siden skiftede fokus fra håndboldbanen til en karriere i den danske bankverden. Senest i Sydbank og før det hele 19 år i Nordea. Fremover står der Andelskassen på visitkortet.

”Jeg er blevet boende i Ikast, siden jeg flyttede hertil som teenager, så jeg kender jo Andelskassens filial i byen særdeles godt. Den har altid været meget synlig i lokalmiljøet, og det er bestemt min ambition, at det skal fortsætte,” fortæller Carsten Nørbjerg og forklarer, hvorfor han har valgt at skifte til Andelskassen.

”Der er flere årsager. Gennem længere tid har jeg fulgt bankens positive udvikling, og helt overordnet kan jeg se mig selv i bankens strategi ”Bevægelse mod vækst”, som jeg synes indeholder nogle spændende elementer. Derudover har jeg stor sympati for de værdier, der kendetegner Andelskassen – nærheden, kunderelationerne og sammenhængskraften. Det er ikke kun tomme ord, når man i Andelskassen siger ”Sammen kan vi mere”. Det kender jeg jo så godt fra håndboldholdene.”

”Samtidig synes jeg, der er nogle særdeles spændende perspektiver i, at Andelskassen for nylig har etableret sig i Innovatorium i Herning, hvor det lokale erhvervsliv har taget rigtig godt imod Andelskassen som den nye spiller. Det ser jeg frem til at involvere mig aktivt i og bidrage til, at vi kommer i dialog med endnu flere lokale virksomheder,” siger Carsten Nørbjerg.

Efter senest at have arbejdet i Silkeborg glæder Carsten Nørbjerg sig til igen at blive en professionel del af Ikast og Herning.

”Ikast er jo en sportsby, og det passer rigtig godt til mig. Det aktive erhvervsliv og selve stemningen i byen, hvor man kan mærke, at byens borgere og virksomheder rykker sammen, når der er behov for det – uanset om det skyldes COVID-19 eller konkurrence fra andre byer. Det er en tilgang og en kultur, jeg støtter og synes rigtig godt om,” slutter Carsten Nørbjerg.

Privat er Carsten gift og har to børn. Udover håndbold, som Carsten stadig spiller på hygge-niveau, spiller han golf og padel – og så deltager han i erhvervsnetværket Round Table i Ikast. Det er med andre ord en virkelig lokalt engageret mand, der fremover står i spidsen for Andelskassen i Ikast og Herning.

For yderligere oplysninger kontakt venligst kommunikations- og marketingchef Søren Rimmen på telefon 87 99 30 33 eller pr. mail sri@andelskassen.dk.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 18 afdelinger rundt i landet, der betjener både privat- og erhvervskunder. Banken har et lokalt fokus og engagerer sig i sine lokalområder, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.