Andelskassens lokallånspulje støtter Ungdommens Røde Kors i Viborg

Andelskassen støtter Ungdommens Røde Kors’ lokale Viborg-afdeling med 10.000 kr. fra bankens lokallånspulje. Begrundelsen er, at de unge frivillige, der lægger masser af tid og kræfter i Ungdommens Røde Kors, er med til at gøre en vigtig forskel for en masse børn og unge og dermed gøre Viborg til et bedre sted at bo. Støtten vækker stor glæde hos foreningens formand og næstformand, der mødte op en kold januar-eftermiddag for at modtage pengene og masser af anerkendelse fra Andelskassens centerdirektør i Viborg.

”De 10.000 kr. er ensbetydende med en masse frihed for os. Vi kan selvfølgelig ikke garantere, at pengene går direkte til et nyt projekt, men de betyder en masse overskud til alle os frivillige, som normalt skal bruge en masse kræfter på at søge midler til vores forskellige aktiviteter. Andelskassens donation er med til at fremtidssikre vores aktiviteter et stykke tid frem. I stedet kan vi fokusere på at samle en masse børn til vores aktiviteter og dermed få inddraget dem i nogle vigtige fællesskaber, hvor vi laver både sjove og lærerige ting sammen med dem.”

Det siger Jonas Wiederholt Larsen, formand for Ungdommens Røde Kors i Viborg, da han sammen med næstformand Signe Lange Høgh mødes med centerdirektør i Andelskassen i Viborg, Tage Malling, for at modtage pengene, som er et bidrag fra bankens lokallånspulje.

Denne torsdag eftermiddag deltager også Bjarne Hejlskov, der er aktionærrådsmedlem i Andelskassens aktionærråd i det midtjyske og har været med til at beslutte, hvem der skulle modtage midler fra Lokallånspuljen denne gang.

Andelskassens lokallån er et initiativ, hvor banken lægger 1.000 kr. i en pulje, hver gang en kunde optager et lokallån til fx bolig eller bil. Én gang om året bliver midlerne uddelt til gode, lokale formål.

Centerdirektør: ”Ungdommens Røde Kors har fortjent et kontant skulderklap”
Bjarne Hejlskov og Tage Malling er fuldstændig enige om, at det var helt oplagt, at valget faldt på Ungdommens Røde Kors i Viborg:
”Hvis nogen har fortjent et bidrag fra Andelskassens lokallånspulje her i området, er det Ungdommens Røde Kors. Både fordi det i bund og grund er et rigtig godt og sympatisk tiltag, og fordi idéen med, at unge hjælper andre unge, er helt forrygende. Hvad de frivillige bruger pengene til er helt op til dem selv – jeg har fuld tillid til, at det vil være noget, som gavner en masse børn og unge i Viborg og omegn. Og det vel at mærke børn og unge, som i høj grad har brug for det, da de ofte er lidt udsatte på forskellige områder,” siger Tage Malling.

Bjarne Hejlskov supplerer:
”Mange af de børn og unge, som Ungdommens Røde Kors hjælper, er tosprogede. På den måde lærer både de unge frivillige og de unge, som de hjælper, en masse om hinandens kulturer og hverdag. Med aktiviteter som lektiecaféer, legegrupper i krisecentre, Ungeklubben Gadehjørnet, en klub for unge flygtninge og senest en klub for unge mentalt handicappede er de med til at skabe både inklusion og integration. Det kommer til at betyde noget for dem fremover, at de har gjort noget for andre – udover at det har været med til at udvikle dem som mennesker.”

For yderligere information, kontakt venligst:
Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, på telefon 87993033 / 23725570 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Lene Fisker ansat som souschef i Andelskassen i Ribe5.7.2019 16:51:42 CESTPressemeddelelse

49-årige Lene Fisker er pr. 1 juli ansat som souschef i Andelskassen i Ribe. Lene Fisker har de seneste to år været ansat i Jyske Bank i Ribe som leder af privatafdelingen, og tidligere har hun været i Skjern Bank, hvor hun var med til at starte afdelingen op. Lene har arbejdet i Ribe siden 1993 og boet der siden 1994, så lokalkendskabet til byen og området er stort. Privat er hun gift med Henning, og sammen har de to voksne børn på 21 og 23 år. Fritiden går med samvær med familien, ture i motionscenteret samt gå- og cykelture. ”Jeg valgte Andelskassen, fordi jeg gerne ville være en del af et udpræget lokalt pengeinstitut, hvor vi er synlige i lokalområdet og bakker op om lokale initiativer. Og sådan et pengeinstitut er Andelskassen. I det hele taget tiltaler bankens værdier mig rigtig meget, og jeg er sikker på, at jeg i Andelskassen i Ribe kan være med til at gøre en forskel sammen med en masse dygtige kolleger,” siger Lene Fisker i forbindelse med ansættelsen.

Søren Larsen ansat som investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Bank A/S2.7.2019 10:59:58 CESTPressemeddelelse

39-årige Søren Larsen er ansat som ny investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Søren Larsen kommer fra en stilling som formuechef i Djurslands Bank. Inden da har han i en årrække arbejdet i Østjydsk Bank, først som investeringskonsulent og senere som investeringschef. Privat bor Søren i Hornbæk ved Randers sammen med Lisbeth og deres to drenge på 5 og 9 år. Fritiden bruger han sammen med familien eller i selskab med gode venner. I forbindelse med ansættelsen siger Søren Larsen: ”Jeg glæder mig til at være en del af Danske Andelskassers Banks investeringsafdeling med i alt seks dygtige kollegaer siddende ved bankens investeringsbord, som jeg kan sparre med i det daglige. Jeg skal naturligvis først og fremmest beskæftige mig med aktier og investeringer på samme måde, som jeg har gjort det i mine seneste jobs. Det nye er, at jeg i dette job får gode muligheder for at have endnu større fokus på kunderne

Mads Lyhne ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Bank A/S19.6.2019 15:35:27 CESTPressemeddelelse

48-årige Mads Lyhne er ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Mads Lyhne har de seneste fem år været områdedirektør for finansområdet i Sparekassen Kronjylland. Privat bor han i Gistrup syd for Aalborg sammen med sin kone Tina og deres to sønner på 12 og 14 år. Fritiden går med golf og badminton samt familiens fælles hobby – rejser. ”Jeg kendte Danske Andelskassers Bank gennem Sparinvest-samarbejdet og var ikke i tvivl, da jeg fik tilbudt den spændende stilling som valuta- og kundechef. Serviceringen af mindre pengeinstitutter bliver en vigtig del af mit ansvarsområde, og det er også noget, jeg har erfaringer med fra mit tidligere job. Jeg glæder mig til fortsat at arbejde med dette segment i en mellemstor, ambitiøs lokalbank med en spændende strategi og korte beslutningsveje,” siger Mads Lyhne i forbindelse med ansættelsen.