Andelskassens Lokallånspulje støtter Stationsbygningen i Ringe med 17.000 kr.

Andelskassen i Ringe har doneret 17.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Stationsbygningen i Ringe. Begrundelsen er, at Stationsbygningen gør en stor og vigtig forskel i lokalområdet som initiativtager til en lang række aktiviteter, der er med til at skabe liv i Ringe og styrke fællesskabet. Det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring samtidig med, at banken med donationen vil vise sin opbakning til det lokale foreningsliv.

Checkoverrækkelse i Ringe Stationsbygning

Da Andelskassen i Ringe for nylig skulle finde en værdig modtager af midler fra bankens Lokallånspulje, faldt valget for andet år i træk på Stationsbygningen i Ringe, som ifølge Flemming Lunde, filialdirektør i Andelskassen i Ringe, er med til at skabe liv og fornyelse i byen og lokalområdet.

”Vi har valgt Stationsbygningen i Ringe, fordi initiativgruppen bag foreningen gør et stort og imponerende arbejde for at fremme fællesskabet og igangsætte nye initiativer i  lokalområdet. Andelskassen i Ringe har lige fra begyndelsen set lyset i et initiativ som Stationsbygningen, og derfor valgte vi allerede ved sidste års uddeling af midler fra bankens Lokallånspulje at støtte foreningen økonomisk. Det er vigtigt for Andelskassen at være med til at bakke op om det lokale foreningsliv, da det i høj grad er foreningerne, der er med til at bevare og udvikle lokalområderne, både hvad angår det sociale liv og fællesskabet. Dermed er foreninger som Stationsbygningen med til at gøre vores lokalområde til et bedre sted at bo,” siger Flemming Lunde.

Lokallånspuljen er et initiativ, hvor Andelskassen lægger 1.000 kr. i en pulje, hver gang en kunde optager et såkaldt Lokallån til fx bolig eller bil. Én gang om året bliver puljemidlerne uddelt til gode, værdiskabende formål i samtlige bankens lokalområder. På den måde kan Andelskassen være med til at give en del af fortjenesten på lånet tilbage til lokalsamfundet.

”Vi har gjort vores bedste for at følge udviklingen undervejs og fungere som sparringspartner i forbindelse med etableringen. Det har været både sjovt og lærerigt, og i dag er initiativgruppen udvidet med endnu flere ildsjæle, så antallet af aktiviteter i Stationsbygningen er øget, og der kommer løbende nye aktiviteter til. Der afholdes fx fællesspisning, koncerter, foredrag, yoga, fodbold på storskærm, barselscafé og backgammon-aftener, så der er noget for enhver smag. DSB ejer bygningen, og de er også gået aktivt ind og laver renovering af ejendommen såvel ude som inde. Det tager vi som et tegn på, at de – ligesom Andelskassen – tror på projektet.”

Pengene er brugt på nyt musikudstyr
De 17.000 kr. fra Andelskassen er blevet vekslet til musikudstyr – helt nøjagtigt til et elektronisk klaver, to mikrofoner, en mikser og nogle højttalere. Udstyret bliver brugt i forbindelse med fællesspisning, musikstation og koncerter, fortæller Rikke Dyrgaard, som er en af de ildsjæle, der skaber liv og aktivitet i Stationsbygningen.

”Det har stor betydning for en forening som vores, når der dumper en stor check på 17.000 kr. ind ad døren. Stationsbygningen blev grundlagt for at skabe en lokation for det mangfoldige og måske lidt skæve fællesskab på tværs af generationer her i området. Det koster naturligvis penge at skabe aktiviteter, så pengene fra Andelskassen er både med til at gøre det lettere at gennemføre vores arrangementer og sætte nye projekter i søen – og ikke mindst er det et økonomisk skulderklap, som gør, at vi får ekstra mod på at bruge tid og kræfter på det frivillige arbejde. Jeg kan kun sige, at det er fantastisk med en håndsrækning fra den lokale andelskasse. Andelskassen i Ringe og initiativgruppen bag Stationsbygningen kender hinanden og har et godt samarbejde til daglig, og det betyder meget, at Andelskassen bakker os op og tror på projektet,” siger Rikke Dyrgaard.

For yderligere information, kontakt venligst:
Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, telefon 87993033 / 23725570, mail tmp@dabank.dk.

Checkoverrækkelse i Ringe Stationsbygning

Om Danske Andelskassers Bank
Danske Andelskassers Bank er en børsnoteret bank, der har rødder tilbage til stiftelsen af den første danske andelskasse i 1915. Banken har under navnet Andelskassen 14 filialer og rådgivningscentre beliggende i Jylland og på Fyn samt et landbrugscenter. Der er ca. 310 medarbejdere, og hovedkontoret ligger i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Læs mere på andelskassen.dk.

Lene Fisker ansat som souschef i Andelskassen i Ribe5.7.2019 16:51:42 CESTPressemeddelelse

49-årige Lene Fisker er pr. 1 juli ansat som souschef i Andelskassen i Ribe. Lene Fisker har de seneste to år været ansat i Jyske Bank i Ribe som leder af privatafdelingen, og tidligere har hun været i Skjern Bank, hvor hun var med til at starte afdelingen op. Lene har arbejdet i Ribe siden 1993 og boet der siden 1994, så lokalkendskabet til byen og området er stort. Privat er hun gift med Henning, og sammen har de to voksne børn på 21 og 23 år. Fritiden går med samvær med familien, ture i motionscenteret samt gå- og cykelture. ”Jeg valgte Andelskassen, fordi jeg gerne ville være en del af et udpræget lokalt pengeinstitut, hvor vi er synlige i lokalområdet og bakker op om lokale initiativer. Og sådan et pengeinstitut er Andelskassen. I det hele taget tiltaler bankens værdier mig rigtig meget, og jeg er sikker på, at jeg i Andelskassen i Ribe kan være med til at gøre en forskel sammen med en masse dygtige kolleger,” siger Lene Fisker i forbindelse med ansættelsen.

Søren Larsen ansat som investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Bank A/S2.7.2019 10:59:58 CESTPressemeddelelse

39-årige Søren Larsen er ansat som ny investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Søren Larsen kommer fra en stilling som formuechef i Djurslands Bank. Inden da har han i en årrække arbejdet i Østjydsk Bank, først som investeringskonsulent og senere som investeringschef. Privat bor Søren i Hornbæk ved Randers sammen med Lisbeth og deres to drenge på 5 og 9 år. Fritiden bruger han sammen med familien eller i selskab med gode venner. I forbindelse med ansættelsen siger Søren Larsen: ”Jeg glæder mig til at være en del af Danske Andelskassers Banks investeringsafdeling med i alt seks dygtige kollegaer siddende ved bankens investeringsbord, som jeg kan sparre med i det daglige. Jeg skal naturligvis først og fremmest beskæftige mig med aktier og investeringer på samme måde, som jeg har gjort det i mine seneste jobs. Det nye er, at jeg i dette job får gode muligheder for at have endnu større fokus på kunderne

Mads Lyhne ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Bank A/S19.6.2019 15:35:27 CESTPressemeddelelse

48-årige Mads Lyhne er ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Mads Lyhne har de seneste fem år været områdedirektør for finansområdet i Sparekassen Kronjylland. Privat bor han i Gistrup syd for Aalborg sammen med sin kone Tina og deres to sønner på 12 og 14 år. Fritiden går med golf og badminton samt familiens fælles hobby – rejser. ”Jeg kendte Danske Andelskassers Bank gennem Sparinvest-samarbejdet og var ikke i tvivl, da jeg fik tilbudt den spændende stilling som valuta- og kundechef. Serviceringen af mindre pengeinstitutter bliver en vigtig del af mit ansvarsområde, og det er også noget, jeg har erfaringer med fra mit tidligere job. Jeg glæder mig til fortsat at arbejde med dette segment i en mellemstor, ambitiøs lokalbank med en spændende strategi og korte beslutningsveje,” siger Mads Lyhne i forbindelse med ansættelsen.

Flemming Lunde udnævnt til ny filialdirektør i Andelskassen i Ringe29.5.2019 14:53:17 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har fået ny filialdirektør. Det drejer sig om den tidligere souschef i filialen, Flemming Lunde, som nu har overtaget roret. Flemming Lunde er ikke noget nyt ansigt i Andelskassen-regi. Faktisk har han været ansat i Andelskassen siden 1997 og har gennem årene varetaget flere forskellige jobfunktioner, blandt andet som kunderådgiver og som filialdirektør i bankens tidligere filialer i Gislev, Stenstrup og Kværndrup. Flemming er oprindeligt udlært i det daværende Sydfyns Discontobank i Faaborg og har efterfølgende været ansat i seks år i Hafnia og Codan, hvor han blev uddannet exam. assurandør. I forbindelse med udnævnelsen til filialdirektør siger Flemming Lunde: ”Jeg har haft snart 22 år spændende og dejlige år i Andelskassen og har været med gennem hele processen med omdannelse fra andelsselskab til børsnoteret virksomhed. Det har givet mig en ballast og erfaring, som jeg nyder godt af i mit daglige arbejde. Jeg var derfor ikke i tvivl, da jeg blev tilbudt jobbet