Andelskassens Lokallånspulje støtter Skjern Udviklingsforum med 9.000 kr.

Andelskassen i Skjern har valgt at donere 9.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Skjern Udviklingsforum. Begrundelsen er, at Skjern Udviklingsforum gør en stor og vigtig indsats for at forskønne lokalområdet. Det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring samtidig med, at banken med donationen gerne vil vise sin opbakning til det lokale foreningsliv.

Da Andelskassen i Skjern for nylig skulle finde en værdig modtager af midler fra bankens Lokallånspulje, faldt valget hurtigt på Skjern Udviklingsforum, som ifølge Ryan H. Tobiasen, centerdirektør i Andelskassen i Skjern, ikke var til at komme uden om som modtager af pengene:

”Vi har valgt Skjern Udviklingsforum, fordi foreningen gør et stort og imponerende arbejde for at forskønne lokalområdet. Det gør de i kraft af en række forskellige initiativer og projekter, blandt andet har foreningen udviklet Den Grønne Korridor, som giver mulighed for at komme ud og opleve naturen på tæt hold. Der er i den forbindelse etableret stisystemer, som leder folk gennem Skjerns fantastiske natur, ligesom der er anlagt nye broer. Det er vigtigt for Andelskassen at være med til at bakke op om det lokale foreningsliv, da det i høj grad er foreningerne, der er med til at bevare og udvikle lokalområderne, både hvad angår det sociale liv og fællesskabet og i forhold til initiativer som dette. Dermed er foreninger som Skjern Udviklingsforum med til at gøre vores lokalområde til et bedre sted at bo,” siger Ryan H. Tobiasen.

Lokallånspuljen er et initiativ, hvor Andelskassen lægger 1.000 kr. i en pulje, hver gang en kunde optager et såkaldt lokallån til fx bolig eller bil. Én gang om året bliver puljemidlerne uddelt til gode, værdiskabende formål i samtlige bankens lokalområder. På den måde kan Andelskassen være med til at give en del af fortjenesten på lånet tilbage til lokalsamfundet.

Pengene skal bruges til at færdiggøre egetræsplatform ved Kirkeå
Skjern Udviklingsforum er en upolitisk frivillig borgerforening, der gennem flere år har arbejdet med projektet Den Grønne Korridor og har mødt opbakning både lokalt og fra landsfonde – og nu altså også fra en af de lokale banker. Der er stor folkelig opbakning til projektet, og mange frivillige deltager i driften.

”Vi er både beærede over og taknemmelige for pengene fra Andelskassen og værdsætter i høj grad den lokale opbakning, som banken viser. Det betyder alt for os, at den lokale opbakning i form af donationer og frivilligt arbejde giver os rygstød til at udvikle og vedligeholde Den Grønne Korridor. Vi har mere end 100 frivillige, som løbende knokler på projektet. Det er et stort folkeligt projekt, hvilket gør det endnu vigtigere, at de lokale virksomheder bakker op og anerkender det store arbejde,” siger Lars Foged, som er formand for Skjern Udviklingsforum.

Bent Olsen, som er formand for Den Grønne Korridor, tilføjer:

”Pengene fra Andelskassen skal blandt andet bruges til at færdiggøre en egetræsplatform, som rækker ud over Kirkeå. Platformen er beregnet til ophold og nydelse i den smukke natur midt i Korridoren og er designet af Kristian Jensen. På den måde vil beløbet komme mange mennesker til gavn på én gang.”

For yderligere information, kontakt venligst:
Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, telefon 87993033 / 23725570, mail tmp@dabank.dk.

Om Danske Andelskassers Bank
Danske Andelskassers Bank er en børsnoteret bank, der har rødder tilbage til stiftelsen af den første danske andelskasse i 1915. Banken har under navnet Andelskassen 14 filialer og rådgivningscentre beliggende i Jylland og på Fyn samt et landbrugscenter. Der er ca. 310 medarbejdere, og hovedkontoret ligger i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Læs mere på andelskassen.dk.

Lene Fisker ansat som souschef i Andelskassen i Ribe5.7.2019 16:51:42 CESTPressemeddelelse

49-årige Lene Fisker er pr. 1 juli ansat som souschef i Andelskassen i Ribe. Lene Fisker har de seneste to år været ansat i Jyske Bank i Ribe som leder af privatafdelingen, og tidligere har hun været i Skjern Bank, hvor hun var med til at starte afdelingen op. Lene har arbejdet i Ribe siden 1993 og boet der siden 1994, så lokalkendskabet til byen og området er stort. Privat er hun gift med Henning, og sammen har de to voksne børn på 21 og 23 år. Fritiden går med samvær med familien, ture i motionscenteret samt gå- og cykelture. ”Jeg valgte Andelskassen, fordi jeg gerne ville være en del af et udpræget lokalt pengeinstitut, hvor vi er synlige i lokalområdet og bakker op om lokale initiativer. Og sådan et pengeinstitut er Andelskassen. I det hele taget tiltaler bankens værdier mig rigtig meget, og jeg er sikker på, at jeg i Andelskassen i Ribe kan være med til at gøre en forskel sammen med en masse dygtige kolleger,” siger Lene Fisker i forbindelse med ansættelsen.

Søren Larsen ansat som investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Bank A/S2.7.2019 10:59:58 CESTPressemeddelelse

39-årige Søren Larsen er ansat som ny investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Søren Larsen kommer fra en stilling som formuechef i Djurslands Bank. Inden da har han i en årrække arbejdet i Østjydsk Bank, først som investeringskonsulent og senere som investeringschef. Privat bor Søren i Hornbæk ved Randers sammen med Lisbeth og deres to drenge på 5 og 9 år. Fritiden bruger han sammen med familien eller i selskab med gode venner. I forbindelse med ansættelsen siger Søren Larsen: ”Jeg glæder mig til at være en del af Danske Andelskassers Banks investeringsafdeling med i alt seks dygtige kollegaer siddende ved bankens investeringsbord, som jeg kan sparre med i det daglige. Jeg skal naturligvis først og fremmest beskæftige mig med aktier og investeringer på samme måde, som jeg har gjort det i mine seneste jobs. Det nye er, at jeg i dette job får gode muligheder for at have endnu større fokus på kunderne

Mads Lyhne ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Bank A/S19.6.2019 15:35:27 CESTPressemeddelelse

48-årige Mads Lyhne er ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Mads Lyhne har de seneste fem år været områdedirektør for finansområdet i Sparekassen Kronjylland. Privat bor han i Gistrup syd for Aalborg sammen med sin kone Tina og deres to sønner på 12 og 14 år. Fritiden går med golf og badminton samt familiens fælles hobby – rejser. ”Jeg kendte Danske Andelskassers Bank gennem Sparinvest-samarbejdet og var ikke i tvivl, da jeg fik tilbudt den spændende stilling som valuta- og kundechef. Serviceringen af mindre pengeinstitutter bliver en vigtig del af mit ansvarsområde, og det er også noget, jeg har erfaringer med fra mit tidligere job. Jeg glæder mig til fortsat at arbejde med dette segment i en mellemstor, ambitiøs lokalbank med en spændende strategi og korte beslutningsveje,” siger Mads Lyhne i forbindelse med ansættelsen.