Andelskassens Lokallånspulje støtter etablering af legeplads i Mårslet med 5.000 kr.

Andelskassen i Aarhus har doneret 5.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til etableringen af en legeplads ved Tulshøjparken i Mårslet. Begrundelsen er, at man som bank gerne vil støtte op omkring foreninger, der gør en stor indsats for deres lokalområde og derved øger områdets attraktionsværdi for såvel de familier, der allerede bor der, som for nytilflyttere.

Da Andelskassen i Aarhus for nylig skulle finde en værdig modtager af midler fra bankens Lokallånspulje, faldt valget hurtigt på Grundejerforeningen Tulshøjparken i Mårslet, som stod og manglede penge til færdiggørelsen af en ny legeplads i beboelsesområdet.

”Pengene fra Andelskassens Lokallånspulje er blevet brugt til etablering af en kunstgræs-multibane på Tulshøjparkens nyopførte legeplads. Det har enormt stor betydning for et nybyggeri som Tulshøjparken, hvor der bor mange børnefamilier, at vi kan tilbyde de bedst mulige legeredskaber for medlemmerne af vores grundejerforening og de øvrige beboere i området. Derudover har flere af områdets børnehaver og vuggestuer også glæde af legepladsen, som de ofte benytter i dagtimerne. Multibanen er lige prikken over i’et, som er med til at sikre en virkelig flot legeplads med mange muligheder, hvilket giver en optimal udnyttelse af vores grønne områder og måske endda kan være med til at tiltrække endnu flere til området,” siger Jess Klitgaard Andersen, som er bestyrelsesmedlem i Grundejerforeningen Tulshøjparken og beboer i området.

Lokallånspuljen er et initiativ, hvor Andelskassen lægger 1.000 kr. i en pulje, hver gang en kunde optager et såkaldt lokallån til fx bolig eller bil. Én gang om året bliver puljemidlerne uddelt til gode, værdiskabende formål i samtlige bankens lokalområder. På den måde kan Andelskassen være med til at give en del af fortjenesten på lånet tilbage til lokalsamfundet.

”Som en bank med lokalt DNA ønsker vi at støtte lokalt”
I Andelskassen i Aarhus giver centerdirektør Søren Dahl følgende begrundelse for valget af Tulshøjparken som modtager af Lokallånspuljemidlerne:

”Andelskassens DNA kommer ud af noget lokalt. For os er det vigtigt at være med til at bakke op om det lokale foreningsliv, da det i høj grad er foreningerne, der er med til at bevare og udvikle lokalområderne, både hvad angår det sociale liv og fællesskabet og i forhold til initiativer som dette. I periferien af Aarhus skyder mange nye ”bydele” op i disse år, og oftest går det så stærkt, at fortov, vejbelysning, legepladser, attraktive fællesområder og lignende bliver glemt i farten. Derfor støtter vi op omkring foreninger, der aktivt og ihærdigt arbejder for at få disse nødvendige faciliteter etableret, så de nye beboelsesområder kan blive attraktive steder at bo.”

For yderligere information, kontakt venligst:
Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, telefon 87993033 / 23725570, mail tmp@dabank.dk.

Om Danske Andelskassers Bank
Danske Andelskassers Bank er en børsnoteret bank, der har rødder tilbage til stiftelsen af den første danske andelskasse i 1915. Banken har under navnet Andelskassen 14 filialer og rådgivningscentre beliggende i Jylland og på Fyn samt et landbrugscenter. Der er ca. 310 medarbejdere, og hovedkontoret ligger i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Læs mere på andelskassen.dk.