Andelskassens lokallån sikrer 20.000 kr. til Kraftcenter Korshøj

Andelskassens lokallånspulje støtter Randers’ nye kulturelle samlingssted Kraftcenter Korshøj med 20.000 kr. Pengene skal bruges som et tilskud til opførelsen af nye faciliteter til hallen, blandt andet nye omklædningsrum og et caféområde.

Tilbage i 2006 traf bestyrelsen i Korshøjhallen i Harridslev den beslutning, at hallen skulle moderniseres, så den stod mål med de mange idrætsaktiviteter, der på det tidspunkt var i hallen. Siden da er antallet af aktiviteter og brugere af hallen samt ikke mindst ambitionerne for projektet vokset betydeligt, og i dag – 12 år efter de indledende drøftelser – er det visionen, at der skal opføres et multifunktionelt center for idræt, uddannelse, kultur og fritid under navnet Kraftcenter Korshøj.

Det er naturligvis ikke billigt at opføre et helt nyt center af den kaliber, men Lene Nielsen, som er konstitueret filialdirektør i Andelskassen i Randers, er overbevist om, at projektet, vil skabe stor værdi for lokalområdet, når det engang er en realitet. Det er årsagen til, at Andelskassen har valgt at donere 20.000 kr. fra bankens lokallånspulje til netop Kraftcenter Korshøj.

”I Andelskassen synes vi, at Kraftcenter Korshøj er et virkelig godt projekt, som i fremtiden vil kunne tilbyde indbyggerne i nærområdet moderne og inspirerende faciliteter til mange forskellige formål. Det er uden tvivl gavnligt for lokalområdet med et samlingssted, der indbyder til aktivitet, sammenhold og udfoldelse for folk i alle aldre. Kraftcenter Korshøj lever til fulde op til de kriterier, som Andelskassen har nedsat i forhold til, hvem der kan modtage støtte fra lokallånspuljen: Nemlig ved at gøre lokalområdet til et mere attraktivt sted at bo, styrke kreativitet, læring og innovation blandt børn og unge og i det hele taget skabe lokal vækst og udvikling i bredere forstand,” siger Lene Nielsen.

Andelskassens lokallån er et initiativ, hvor banken lægger 1.000 kr. i en pulje, hver gang en kunde optager et lokallån til fx bolig eller bil. En gang om året bliver midlerne uddelt til gode, lokale formål.

Hos Kraftcenter Korshøj glæder næstformand i SMIFF, Christian Thomasen, sig over det kontante skulderklap.

”Vi er rigtig glade for de 20.000 kr. fra Andelskassen. Alle tilskud er velkomne, for vi skal ud og finde i alt 4 mio. kr. Det er mange penge, også selv om vi er nået et godt stykke vej. Med bidraget fra lokallånspuljen er vi nu nået endnu et skridt nærmere målet,” siger Christian Thomasen.

For yderligere information, kontakt venligst:
Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, på telefon 87993033 / 23725570 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Andelskassens Lokallånspulje støtter Stationsbygningen i Ringe med 17.000 kr.19.6.2019 09:33:18 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har doneret 17.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Stationsbygningen i Ringe. Begrundelsen er, at Stationsbygningen gør en stor og vigtig forskel i lokalområdet som initiativtager til en lang række aktiviteter, der er med til at skabe liv i Ringe og styrke fællesskabet. Det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring samtidig med, at banken med donationen vil vise sin opbakning til det lokale foreningsliv.

Flemming Lunde udnævnt til ny filialdirektør i Andelskassen i Ringe29.5.2019 14:53:17 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har fået ny filialdirektør. Det drejer sig om den tidligere souschef i filialen, Flemming Lunde, som nu har overtaget roret. Flemming Lunde er ikke noget nyt ansigt i Andelskassen-regi. Faktisk har han været ansat i Andelskassen siden 1997 og har gennem årene varetaget flere forskellige jobfunktioner, blandt andet som kunderådgiver og som filialdirektør i bankens tidligere filialer i Gislev, Stenstrup og Kværndrup. Flemming er oprindeligt udlært i det daværende Sydfyns Discontobank i Faaborg og har efterfølgende været ansat i seks år i Hafnia og Codan, hvor han blev uddannet exam. assurandør. I forbindelse med udnævnelsen til filialdirektør siger Flemming Lunde: ”Jeg har haft snart 22 år spændende og dejlige år i Andelskassen og har været med gennem hele processen med omdannelse fra andelsselskab til børsnoteret virksomhed. Det har givet mig en ballast og erfaring, som jeg nyder godt af i mit daglige arbejde. Jeg var derfor ikke i tvivl, da jeg blev tilbudt jobbet