Andelskassens lokallån sikrer 20.000 kr. til Kraftcenter Korshøj

Andelskassens lokallånspulje støtter Randers’ nye kulturelle samlingssted Kraftcenter Korshøj med 20.000 kr. Pengene skal bruges som et tilskud til opførelsen af nye faciliteter til hallen, blandt andet nye omklædningsrum og et caféområde.

Tilbage i 2006 traf bestyrelsen i Korshøjhallen i Harridslev den beslutning, at hallen skulle moderniseres, så den stod mål med de mange idrætsaktiviteter, der på det tidspunkt var i hallen. Siden da er antallet af aktiviteter og brugere af hallen samt ikke mindst ambitionerne for projektet vokset betydeligt, og i dag – 12 år efter de indledende drøftelser – er det visionen, at der skal opføres et multifunktionelt center for idræt, uddannelse, kultur og fritid under navnet Kraftcenter Korshøj.

Det er naturligvis ikke billigt at opføre et helt nyt center af den kaliber, men Lene Nielsen, som er konstitueret filialdirektør i Andelskassen i Randers, er overbevist om, at projektet, vil skabe stor værdi for lokalområdet, når det engang er en realitet. Det er årsagen til, at Andelskassen har valgt at donere 20.000 kr. fra bankens lokallånspulje til netop Kraftcenter Korshøj.

”I Andelskassen synes vi, at Kraftcenter Korshøj er et virkelig godt projekt, som i fremtiden vil kunne tilbyde indbyggerne i nærområdet moderne og inspirerende faciliteter til mange forskellige formål. Det er uden tvivl gavnligt for lokalområdet med et samlingssted, der indbyder til aktivitet, sammenhold og udfoldelse for folk i alle aldre. Kraftcenter Korshøj lever til fulde op til de kriterier, som Andelskassen har nedsat i forhold til, hvem der kan modtage støtte fra lokallånspuljen: Nemlig ved at gøre lokalområdet til et mere attraktivt sted at bo, styrke kreativitet, læring og innovation blandt børn og unge og i det hele taget skabe lokal vækst og udvikling i bredere forstand,” siger Lene Nielsen.

Andelskassens lokallån er et initiativ, hvor banken lægger 1.000 kr. i en pulje, hver gang en kunde optager et lokallån til fx bolig eller bil. En gang om året bliver midlerne uddelt til gode, lokale formål.

Hos Kraftcenter Korshøj glæder næstformand i SMIFF, Christian Thomasen, sig over det kontante skulderklap.

”Vi er rigtig glade for de 20.000 kr. fra Andelskassen. Alle tilskud er velkomne, for vi skal ud og finde i alt 4 mio. kr. Det er mange penge, også selv om vi er nået et godt stykke vej. Med bidraget fra lokallånspuljen er vi nu nået endnu et skridt nærmere målet,” siger Christian Thomasen.

For yderligere information, kontakt venligst:
Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, på telefon 87993033 / 23725570 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Martin Outzen ansat som ny kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus7.12.2018 09:09Pressemeddelelse

25-årige Martin Outzen er pr. 1. oktober ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus. Han kommer fra en stilling som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg, hvor han har været i knap 5 år. Martin bor i Aarhus, hvor en stor del af hans fritid går med at være fodbolddommer i 2. division. Derudover bliver fritiden brugt på venner, familie og squash. ”Beslutningen om at rykke teltpælene op og flytte fra Sønderborg til Aarhus var let, for der lå en fantastisk spændende udfordring og ventede på mig i Aarhus filial, som jeg ikke kunne sige nej til. Det er en filial, som har en klar målsætning om, at den skal vokse og blive langt mere synlig i Aarhus, og jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes, da både fagligheden, humøret og stemningen altid er helt i top blandt medarbejderne, og det er selvfølgelig også noget, vores kunder lægger mærke til og kan lide. Jeg er glad for at være blevet en del af holdet i Aarhus og den spændende rejse, vi sammen skal ud på”, siger Martin Outzen. Fr

Danske Andelskassers Bank: Resultat for Q3 2018 langt bedre end sidste år21.11.2018 13:15Pressemeddelelse

Danske Andelskassers Bank A/S har netop offentliggjort regnskabet for 1.-3. kvartal 2018. Igen kan banken præsentere et flot resultat, denne gang på 106,1 mio. kr., hvilket er hele 45 % bedre end i samme periode sidste år. Færre nedskrivninger og en stigning i bankens netto rente- og gebyrindtægter er de primære årsager til det gode resultat, som banken betegner som ’tilfredsstillende’.