Andelskassens lokallån sikrer 20.000 kr. til Kraftcenter Korshøj

Andelskassens lokallånspulje støtter Randers’ nye kulturelle samlingssted Kraftcenter Korshøj med 20.000 kr. Pengene skal bruges som et tilskud til opførelsen af nye faciliteter til hallen, blandt andet nye omklædningsrum og et caféområde.

Tilbage i 2006 traf bestyrelsen i Korshøjhallen i Harridslev den beslutning, at hallen skulle moderniseres, så den stod mål med de mange idrætsaktiviteter, der på det tidspunkt var i hallen. Siden da er antallet af aktiviteter og brugere af hallen samt ikke mindst ambitionerne for projektet vokset betydeligt, og i dag – 12 år efter de indledende drøftelser – er det visionen, at der skal opføres et multifunktionelt center for idræt, uddannelse, kultur og fritid under navnet Kraftcenter Korshøj.

Det er naturligvis ikke billigt at opføre et helt nyt center af den kaliber, men Lene Nielsen, som er konstitueret filialdirektør i Andelskassen i Randers, er overbevist om, at projektet, vil skabe stor værdi for lokalområdet, når det engang er en realitet. Det er årsagen til, at Andelskassen har valgt at donere 20.000 kr. fra bankens lokallånspulje til netop Kraftcenter Korshøj.

”I Andelskassen synes vi, at Kraftcenter Korshøj er et virkelig godt projekt, som i fremtiden vil kunne tilbyde indbyggerne i nærområdet moderne og inspirerende faciliteter til mange forskellige formål. Det er uden tvivl gavnligt for lokalområdet med et samlingssted, der indbyder til aktivitet, sammenhold og udfoldelse for folk i alle aldre. Kraftcenter Korshøj lever til fulde op til de kriterier, som Andelskassen har nedsat i forhold til, hvem der kan modtage støtte fra lokallånspuljen: Nemlig ved at gøre lokalområdet til et mere attraktivt sted at bo, styrke kreativitet, læring og innovation blandt børn og unge og i det hele taget skabe lokal vækst og udvikling i bredere forstand,” siger Lene Nielsen.

Andelskassens lokallån er et initiativ, hvor banken lægger 1.000 kr. i en pulje, hver gang en kunde optager et lokallån til fx bolig eller bil. En gang om året bliver midlerne uddelt til gode, lokale formål.

Hos Kraftcenter Korshøj glæder næstformand i SMIFF, Christian Thomasen, sig over det kontante skulderklap.

”Vi er rigtig glade for de 20.000 kr. fra Andelskassen. Alle tilskud er velkomne, for vi skal ud og finde i alt 4 mio. kr. Det er mange penge, også selv om vi er nået et godt stykke vej. Med bidraget fra lokallånspuljen er vi nu nået endnu et skridt nærmere målet,” siger Christian Thomasen.

For yderligere information, kontakt venligst:
Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, på telefon 87993033 / 23725570 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Andelskassens lokallånspulje støtter Ungdommens Røde Kors i Viborg1.2.2019 15:19:18Pressemeddelelse

Andelskassen støtter Ungdommens Røde Kors’ lokale Viborg-afdeling med 10.000 kr. fra bankens lokallånspulje. Begrundelsen er, at de unge frivillige, der lægger masser af tid og kræfter i Ungdommens Røde Kors, er med til at gøre en vigtig forskel for en masse børn og unge og dermed gøre Viborg til et bedre sted at bo. Støtten vækker stor glæde hos foreningens formand og næstformand, der mødte op en kold januar-eftermiddag for at modtage pengene og masser af anerkendelse fra Andelskassens centerdirektør i Viborg.

Andelskassepris-penge er gået til øget markedsføring overfor turister og aktiviteter for ensomme unge21.12.2018 13:52:17Pressemeddelelse

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken for fjerde gang Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. Priserne går til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en vigtig forskel i deres lokalsamfund. I 2018 var Hertugbyens Udviklingsforum og Ventilen Sønderborg blandt prismodtagerne. Her fortæller de, hvad de har brugt pengene til.

Martin Outzen ansat som ny kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus7.12.2018 09:09:49Pressemeddelelse

25-årige Martin Outzen er pr. 1. oktober ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus. Han kommer fra en stilling som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg, hvor han har været i knap 5 år. Martin bor i Aarhus, hvor en stor del af hans fritid går med at være fodbolddommer i 2. division. Derudover bliver fritiden brugt på venner, familie og squash. ”Beslutningen om at rykke teltpælene op og flytte fra Sønderborg til Aarhus var let, for der lå en fantastisk spændende udfordring og ventede på mig i Aarhus filial, som jeg ikke kunne sige nej til. Det er en filial, som har en klar målsætning om, at den skal vokse og blive langt mere synlig i Aarhus, og jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes, da både fagligheden, humøret og stemningen altid er helt i top blandt medarbejderne, og det er selvfølgelig også noget, vores kunder lægger mærke til og kan lide. Jeg er glad for at være blevet en del af holdet i Aarhus og den spændende rejse, vi sammen skal ud på”, siger Martin Outzen. Fr