Andelskassens lokallån sikrer 20.000 kr. til Kraftcenter Korshøj

Andelskassens lokallånspulje støtter Randers’ nye kulturelle samlingssted Kraftcenter Korshøj med 20.000 kr. Pengene skal bruges som et tilskud til opførelsen af nye faciliteter til hallen, blandt andet nye omklædningsrum og et caféområde.

Tilbage i 2006 traf bestyrelsen i Korshøjhallen i Harridslev den beslutning, at hallen skulle moderniseres, så den stod mål med de mange idrætsaktiviteter, der på det tidspunkt var i hallen. Siden da er antallet af aktiviteter og brugere af hallen samt ikke mindst ambitionerne for projektet vokset betydeligt, og i dag – 12 år efter de indledende drøftelser – er det visionen, at der skal opføres et multifunktionelt center for idræt, uddannelse, kultur og fritid under navnet Kraftcenter Korshøj.

Det er naturligvis ikke billigt at opføre et helt nyt center af den kaliber, men Lene Nielsen, som er konstitueret filialdirektør i Andelskassen i Randers, er overbevist om, at projektet, vil skabe stor værdi for lokalområdet, når det engang er en realitet. Det er årsagen til, at Andelskassen har valgt at donere 20.000 kr. fra bankens lokallånspulje til netop Kraftcenter Korshøj.

”I Andelskassen synes vi, at Kraftcenter Korshøj er et virkelig godt projekt, som i fremtiden vil kunne tilbyde indbyggerne i nærområdet moderne og inspirerende faciliteter til mange forskellige formål. Det er uden tvivl gavnligt for lokalområdet med et samlingssted, der indbyder til aktivitet, sammenhold og udfoldelse for folk i alle aldre. Kraftcenter Korshøj lever til fulde op til de kriterier, som Andelskassen har nedsat i forhold til, hvem der kan modtage støtte fra lokallånspuljen: Nemlig ved at gøre lokalområdet til et mere attraktivt sted at bo, styrke kreativitet, læring og innovation blandt børn og unge og i det hele taget skabe lokal vækst og udvikling i bredere forstand,” siger Lene Nielsen.

Andelskassens lokallån er et initiativ, hvor banken lægger 1.000 kr. i en pulje, hver gang en kunde optager et lokallån til fx bolig eller bil. En gang om året bliver midlerne uddelt til gode, lokale formål.

Hos Kraftcenter Korshøj glæder næstformand i SMIFF, Christian Thomasen, sig over det kontante skulderklap.

”Vi er rigtig glade for de 20.000 kr. fra Andelskassen. Alle tilskud er velkomne, for vi skal ud og finde i alt 4 mio. kr. Det er mange penge, også selv om vi er nået et godt stykke vej. Med bidraget fra lokallånspuljen er vi nu nået endnu et skridt nærmere målet,” siger Christian Thomasen.

For yderligere information, kontakt venligst:
Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, på telefon 87993033 / 23725570 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Andelskassens lokallånspulje støtter Fra BY til THY med 10.000 kr.27.9.2018 13:51pressemeddelelse

Andelskassen har valgt at støtte projektet Fra BY til THY med 10.000 kr. fra bankens lokallånspulje. Fra BY til THY har til formål at øge lægestuderendes kendskab til Thy-området og tiltrække ny, veluddannet arbejdskraft. Bankens støtte vækker glæde hos 24-årige Tommy Pedersen, der står bag Fra BY til THY og for andet år i træk netop har afholdt det årlige træf for lægestuderende fra Aarhus Universitet.

Morten Skipper ny filialdirektør i Andelskassen i Randers22.8.2018 11:25pressemeddelelse

Den 1. september tiltræder Morten Skipper som ny filialdirektør i Danske Andelskassers Bank – hvis filialer i daglig tale er kendt under navnet Andelskassen – i Randers. Her skal han stå i spidsen for 15 medarbejdere både indenfor privat- og erhvervsområdet. 34-årige Morten Skipper kommer fra en stilling som souschef i erhvervsafdelingen i Sparekassen Vendsyssel (tidligere Østjydsk Bank) i Mariager. Han har været ansat i Østjydsk Bank siden 2004, først som elev, siden hen som privatkunderådgiver. De seneste 9 år har han primært beskæftiget sig med erhvervskunder. Morten Skipper bor i Kristrup sammen med sin hustru Mette og børnene Freja på 3 ½ år og Villum på 6 måneder. Han er født og opvokset i Randers og har dermed et stort lokalkendskab. Fritiden bruger Morten sammen med familie og venner, men der bliver også tid til lidt løb og styrketræning og et godt glas rødvin – helst fransk – ligesom han sidder klar på lægterne, når Randers FC spiller. ”Jeg ser meget frem til at blive del af e

Andelskassen giver tilskud til Skelund Lokalhistoriske Arkiv12.7.2018 11:28pressemeddelelse

Med økonomisk støtte fra blandt andre Andelskassen i Hobro har Skelund Lokalhistoriske Arkiv fået nyt tag, og arkivets store samling af gamle billeder og andre historiske genstande kan nu igen opbevares i tørvejr i mange år fremover. ”Det gamle tag på bygningen var utæt, og da vi i sagens natur har meget uerstatteligt materiale i huset, var et nyt tag hårdt tiltrængt. Vi er derfor meget glade for tilskuddet på 2.000 kr. fra Andelskassen, det varmer godt til en lille forening som os,” siger Vibeke Pedersen, der er arkivleder i Skelund Lokalhistoriske Arkiv. For Camilla Fisker, der er filialdirektør i Andelskassen i Hobro, er det vigtigt at bevare lokalområdets historie og i det hele taget at bakke op om lokalområdet: ”Sædvanligvis støtter vi i Andelskassen initiativer, der er med til at skabe vækst og udvikling i vores markedsområder nu og i fremtiden, men jeg er helt klart af den overbevisning, at det samtidig er vigtigt at bevare de mange lokalhistoriske arkiver, der ligger rundt omkr