Danske Andelskassers Bank A/S

Andelskassen udvider direktionen og øger fokus på eksekvering af strategien

Med virkning fra 1. maj 2021 er Alma Lund Høj udnævnt til bankdirektør og indtræder i direktionen.

Når Andelskassen pr. 1. maj udvider direktionen til to medlemmer, sker det blandt andet for at styrke fokus på eksekveringen af den femårige strategiplan, banken lancerede tidligere på året.

”Over de senere år er vi vokset og er blevet en større bank. Det betyder, at vi nu igen nærmer os at være et gruppe-2-pengeinstitut, og det er vores klare mål at fortsætte den positive rejse. Med en ambitiøs strategiplan skal vi over de kommende fem år udvikle og forbedre banken yderligere. Derfor hilser jeg Almas indtræden i direktionen meget velkommen. I Andelskassen siger vi ”Sammen kan vi mere”, og det er præcist det, vi efterlever her,” siger administrerende direktør Jan Pedersen.

”Vækstmålene er ambitiøse, og det skal de være, for vi har helt bestemt et uudnyttet potentiale. Men vi sætter ikke vækst over ordentlighed og kvalitet. Der skal være balance i tingene, så vi sikrer en fornuftig sammensætning af kundeporteføljen, og at væksten dermed er sund og bæredygtig. Jeg glæder mig til at bidrage hertil i en ny rolle,” fortæller Alma Lund Høj.

Alma Lund Høj er 53 år og har siden 2018 været ansat i Danske Andelskassers Bank som direktør for Direktionssekretariatet. Tidligere har Alma Lund Høj bl.a. været økonomichef og underdirektør i andre pengeinstitutter.

Privat er Alma Lund Høj bosiddende i Aalborg sammen med sin mand og deres sønner på 17 og 20 år. Derudover har hun en dejlig bonusfamilie på Sjælland. Når tiden tillader det, er Alma både til fitness, løb og vinterbadning – ligesom hun gerne ror en tur i kajakken.

For yderligere oplysninger kontakt venligst kommunikations- og marketingchef Søren Rimmen på telefon 87 99 30 33 eller pr. mail sri@andelskassen.dk.

Information om Danske Andelskassers Bank A/S

Danske Andelskassers Bank A/S
Baneskellet 1, Hammershøj
8830 Tjele

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 19 afdelinger rundt i landet, der betjener både privat- og erhvervskunder. Banken har et lokalt fokus og engagerer sig i sine lokalområder, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.

Følg pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S

Flere pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S