Andelskassen støtter Nose Noise-festivalen

Andelskassen har doneret 20.000 kr. fra sin lokallånspulje til den årlige Nose Noise-festival i Grenaa.

Henrik Elkjær, koordinator, Cecilie Søndergaard Pedersen, frivillig, og Lene Nielsen, filialdirektør, Andelskassen i Grenaa

Til foråret afholdes den tredje udgave af éndagsfestivalen Nose Noise ved ungdomshuset Arresten i Grenaa.

Festivalen arrangeres og afvikles af frivillige fra netop Arresten, og deres arbejde har Andelskassen i Grenaa fået øje på.

- Nose Noise-festivalen er et rigtigt fint projekt, som er et godt bevis på, at man med initiativ, samarbejde og gåpåmod kan få ting til at ske. Det vil vi gerne belønne, siger Lene Nielsen, filialdirektør i Andelskassen i Grenaa.

Derfor har banken doneret 20.000 kr. til festivalen, som primært har nye, ’upcoming’ og gerne lokale navne på plakaten.

Pengene kommer fra Andelskassens såkaldte Lokallånspulje. Hver gang en kunde optager et lokallån til fx bolig eller bil, lægger Andelskassen 1000 kr. i puljen, og én gang årligt bliver midlerne uddelt til gode, lokale formål.

Og donationen vækker naturligvis glæde hos arrangørerne.

- Det er en kæmpe gave, at nogen kommer med en håndsrækning på den måde og med så stort et beløb, at vi ikke skal ud og samle så mange små beløb. Det er en meget stor hjælp, siger Cecilie Søndergaard Pedersen, der er en af de frivillige festivalarrangører.

Hun bakkes op af Henrik Elkjær, der som koordinator i UngNorddjurs står i spidsen for Arresten og dermed for Nose Noise.

- Jeg synes, det er en megafed anerkendelse af de unges arbejde her. Festivalen er en begivenhed, som sætter fokus på, at der er et fedt ungdomsliv i Grenaa. Men der ligger også en masse andre tanker bag vores arbejde. Vi vil rigtig gerne sørge for, at vi i Norddjurs Kommune får nogle unge, der også i fremtiden kan være med til at sikre, at det er et godt sted at bo, og at der sker noget, siger han.

2019-udgaven af Nose Noise løber af stablen lørdag den 11. maj.

Ønskes yderligere information, kan kommunikationschef Tine Martlev Pallesen i Danske Andelskassers Bank kontaktes på telefon 87 99 30 33 eller mobil 23 72 55 70.

Download
Download

Andelskassens lokallånspulje støtter Ungdommens Røde Kors i Viborg1.2.2019 15:19:18Pressemeddelelse

Andelskassen støtter Ungdommens Røde Kors’ lokale Viborg-afdeling med 10.000 kr. fra bankens lokallånspulje. Begrundelsen er, at de unge frivillige, der lægger masser af tid og kræfter i Ungdommens Røde Kors, er med til at gøre en vigtig forskel for en masse børn og unge og dermed gøre Viborg til et bedre sted at bo. Støtten vækker stor glæde hos foreningens formand og næstformand, der mødte op en kold januar-eftermiddag for at modtage pengene og masser af anerkendelse fra Andelskassens centerdirektør i Viborg.

Andelskassepris-penge er gået til øget markedsføring overfor turister og aktiviteter for ensomme unge21.12.2018 13:52:17Pressemeddelelse

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken for fjerde gang Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. Priserne går til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en vigtig forskel i deres lokalsamfund. I 2018 var Hertugbyens Udviklingsforum og Ventilen Sønderborg blandt prismodtagerne. Her fortæller de, hvad de har brugt pengene til.

Martin Outzen ansat som ny kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus7.12.2018 09:09:49Pressemeddelelse

25-årige Martin Outzen er pr. 1. oktober ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus. Han kommer fra en stilling som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg, hvor han har været i knap 5 år. Martin bor i Aarhus, hvor en stor del af hans fritid går med at være fodbolddommer i 2. division. Derudover bliver fritiden brugt på venner, familie og squash. ”Beslutningen om at rykke teltpælene op og flytte fra Sønderborg til Aarhus var let, for der lå en fantastisk spændende udfordring og ventede på mig i Aarhus filial, som jeg ikke kunne sige nej til. Det er en filial, som har en klar målsætning om, at den skal vokse og blive langt mere synlig i Aarhus, og jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes, da både fagligheden, humøret og stemningen altid er helt i top blandt medarbejderne, og det er selvfølgelig også noget, vores kunder lægger mærke til og kan lide. Jeg er glad for at være blevet en del af holdet i Aarhus og den spændende rejse, vi sammen skal ud på”, siger Martin Outzen. Fr