Andelskassen støtter Nose Noise-festivalen

Andelskassen har doneret 20.000 kr. fra sin lokallånspulje til den årlige Nose Noise-festival i Grenaa.

Henrik Elkjær, koordinator, Cecilie Søndergaard Pedersen, frivillig, og Lene Nielsen, filialdirektør, Andelskassen i Grenaa

Til foråret afholdes den tredje udgave af éndagsfestivalen Nose Noise ved ungdomshuset Arresten i Grenaa.

Festivalen arrangeres og afvikles af frivillige fra netop Arresten, og deres arbejde har Andelskassen i Grenaa fået øje på.

- Nose Noise-festivalen er et rigtigt fint projekt, som er et godt bevis på, at man med initiativ, samarbejde og gåpåmod kan få ting til at ske. Det vil vi gerne belønne, siger Lene Nielsen, filialdirektør i Andelskassen i Grenaa.

Derfor har banken doneret 20.000 kr. til festivalen, som primært har nye, ’upcoming’ og gerne lokale navne på plakaten.

Pengene kommer fra Andelskassens såkaldte Lokallånspulje. Hver gang en kunde optager et lokallån til fx bolig eller bil, lægger Andelskassen 1000 kr. i puljen, og én gang årligt bliver midlerne uddelt til gode, lokale formål.

Og donationen vækker naturligvis glæde hos arrangørerne.

- Det er en kæmpe gave, at nogen kommer med en håndsrækning på den måde og med så stort et beløb, at vi ikke skal ud og samle så mange små beløb. Det er en meget stor hjælp, siger Cecilie Søndergaard Pedersen, der er en af de frivillige festivalarrangører.

Hun bakkes op af Henrik Elkjær, der som koordinator i UngNorddjurs står i spidsen for Arresten og dermed for Nose Noise.

- Jeg synes, det er en megafed anerkendelse af de unges arbejde her. Festivalen er en begivenhed, som sætter fokus på, at der er et fedt ungdomsliv i Grenaa. Men der ligger også en masse andre tanker bag vores arbejde. Vi vil rigtig gerne sørge for, at vi i Norddjurs Kommune får nogle unge, der også i fremtiden kan være med til at sikre, at det er et godt sted at bo, og at der sker noget, siger han.

2019-udgaven af Nose Noise løber af stablen lørdag den 11. maj.

Ønskes yderligere information, kan kommunikationschef Tine Martlev Pallesen i Danske Andelskassers Bank kontaktes på telefon 87 99 30 33 eller mobil 23 72 55 70.

Download
Download

Danske Andelskassers Bank efter begivenhedsrigt 1. kvartal: Bedste kvartalsregnskab siden børsnoteringen i 2011 og markant forbedret kapitalgrundlag23.5.2019 10:54:00 CESTPressemeddelelse

Gunstige forhold på de finansielle markeder og en positiv udvikling på langt de fleste driftsområder sikrer Danske Andelskassers Bank, også kendt under navnet Andelskassen, et godt resultat i et begivenhedsrigt 1. kvartal 2019. Kvartalet bød ligeledes på salg af af bankens aktier i Sparinvest samt en kapitaludvidelse, hvilket har resulteret i et markant forbedret kapitalgrundlag.

Leif Frahm ansat som ny erhvervskundechef i Andelskassen i Randers26.4.2019 09:36:12 CESTPressemeddelelse

Leif Frahm er ansat som ny erhvervskundechef i Andelskassens rådgivningscenter i Randers. Leif Frahm er oprindeligt uddannet i Aktivbanken og har i løbet af sit arbejdsliv haft kortere arbejdsophold i udlandet i henholdsvis Luxembourg og Californien. Han har arbejdet med erhvervskunder siden 1985 og har i perioden fra 1997 til og med februar 2019 været ansat i Vestjysk Bank i Randers, først som erhvervskundechef og daglig leder af erhvervsafdelingen, siden som erhvervsrådgiver. Leif bor i Aarhus og er gift med Gitte, som er socialpædagog. Sammen har de to voksne døtre og et barnebarn på 6 måneder. ”Andelskassens værdier, det stærke lokale engagement og relationen til kunderne tiltaler mig meget, og det er rart at være ansat i en bank, hvor man på mange forskellige måder er med til at gøre en forskel for både kunder og lokalsamfund. Andelskassen i Randers har som erklæret mål at blive en af de vigtigste spillere blandt byens banker, og vi skal derfor ud og gøre endnu mere væsen af os, e

John Henrik Fryd ny erhvervskundechef i Andelskassen i Randers15.4.2019 12:56:36 CESTPressemeddelelse

54-årige John Henrik Fryd er ny erhvervskundechef i Andelskassens rådgivningscenter i Randers. Han kommer fra en stilling som erhvervsrådgiver i Vestjysk Bank i Randers, hvor han var ansat i 12 ½ år, og han har tidligere boet 18 år i udlandet, senest 14 år på Taiwan. John Henrik Fryd bor i Romalt og er gift med Sigrun, og det har han været i snart 28 år. Sammen har de fem børn, hvoraf de to yngste er adopteret fra Taiwan. ”Andelskassen er en stærk og sund bank med værdier, som tiltaler mig. Jeg brænder for at skabe vækst og udvikling lokalt, hvilket er noget af det, Andelskassen er sat i verden for, og jeg glæder mig til at gøre mit til, at Andelskassen bliver en endnu mere kendt og attraktiv spiller i Randers, når det gælder om at skabe holdbare finansielle løsninger for små og mellemstore virksomheder. For mig handler det i høj grad om at være med til at opfylde mål og drømme og se mulighederne hos de mange spændende virksomheder, der findes i Randers.” I fritiden går John Henrik Fry

Andelskassens Lokallånspulje støtter Kvie Sø Efterskole med 44.000 kr.11.4.2019 11:31:45 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Varde har valgt at donere 44.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Kvie Sø Efterskole i Ansager. Begrundelsen er, at efterskolen er et unikt initiativ, der vil gøre en positiv forskel for en masse unge mennesker med særlige behov og deres forældre. Samtidig er Kvie Sø Efterskole med til at skabe nye, lokale arbejdspladser og gøre Skovlund Ansager til et bedre sted at bo, og det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring.