Andelskassen henter erfaren leder til bankens kundecenter

Det er en erfaren herre, der har taget anførerbindet på i Andelskassens filial Direkte Privat, som er bankens kundecenter. Kim Plet-Hansen har arbejdet som leder de sidste 32 år i forskellige stillinger. Omdrejningspunktet har altid været at sikre den bedst mulige betjening af kunder og borgere.
Kim har tidligere blandt andet arbejdet som kundeservicechef i Bank Nordik, og før det var han centerleder i Nordea 24-7 i en årrække. Senest har han været teamleder for 30 medarbejdere i corona-opsporingen og er nu skiftet til Andelskassen.
”Jeg brænder for at udvikle den gode kunde- og borgerkontakt. I Andelskassen har jeg fra start oplevet en stor velvilje og lyst til at udvikle og forfine, hvordan vi arbejder for at skabe gode kundeoplevelser i Andelskassens Direkte Privat. Banken har et stort fokus på ordentlighed og en positiv relation til kunder såvel som medarbejdere, for sammen kan vi mere. Og de værdier stemmer godt overens med mine egne,” fortæller Kim.
I et kundecenter er ingen dage ens, og det tiltaler Kim at arbejde inden for et felt, hvor fleksibilitet, gode kommunikative evner, imødekommenhed og en bred viden er vigtige parametre.
”I kundecentret kan vi ikke se kunderne i øjnene eller læse deres kropssprog gennem telefonen. Vi gør en dyd ud af at give kunden tid og rum til at fortælle sit ærinde, og vi lytter aktivt og spørger åbent ind til kundens økonomiske drømme, planer og behov. Det gør, at vi kan tage en ærlig snak med kunden om, hvordan verden ser ud i kundens økonomi, hvilke muligheder man har, og hvilke løsninger vi som bank kan tilbyde. Ikke alle økonomier er lige tunge, men vi skal skabe en god, ligeværdig og tillidsfuld ramme for alle vores kunder uanset økonomiens størrelse,” siger Kim.
Kim bor i Rødovre og kører derfor ugentligt den lange vej mellem bankens hovedkontor i Hammershøj, hvor Direkte Privat ligger, og hjemmet. Han er gift med Hanne, og de har to voksne børn på 32 og 27 år. Hver søndag mødes Kim med en flok tidligere arbejdskolleger og spiller fodbold. Det har de gjort de sidste 25 år, og der bliver altid spillet for at vinde.
Nøgleord
Kontakter
For yderligere oplysninger, kontakt venligst kommunikationskonsulent Maria Bugge på T: 87 99 30 74 eller E: mbm@andelskassen.dk
Maria BuggeKommunikationskonsulentKommunikation og marketing
Tlf:87993074mbm@andelskassen.dkBilleder

Information om Danske Andelskassers Bank A/S
Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 18 afdelinger rundt i landet, der rådgiver både privat- og erhvervskunder. Med et lokalt fokus engagerer banken sig i de lokalområder, hvor kunderne er, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.
Følg pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
”Det handler om mennesker – ikke bare tal”4.9.2025 06:51:00 CEST | Pressemeddelelse
Julie Rosenfeldt Laursen er ansat som privatkundechef i Andelskassen Hobro. Hun insisterer på den tætte kontakt med sine kunder, og derfor glæder hun sig også til at arbejde i en bank tæt på, hvor hun bor.
”Min holdning er, at kunderne fortjener at blive set”1.9.2025 14:54:00 CEST | Pressemeddelelse
28-årige Mathias Markvard Hansen er ny kunderådgiver i Andelskassen Hobro. Han arbejder hver dag for at skabe og fastholde de gode relationer med kunderne.
Andelskassen og Winest indgår i tæt partnerskab29.8.2025 09:41:49 CEST | Pressemeddelelse
Andelskassen føjer endnu et element til sit fordelsprogram til Private Banking-kunder. Et element, der fungerer som en stærk byggeklods i en bredere investeringsportefølje og taler direkte ind i bankens fokus på relationer.
Danske Andelskassers Bank offentliggør tilfredsstillende halvårsregnskab21.8.2025 08:15:26 CEST | Pressemeddelelse
Danske Andelskassers Bank offentliggør i dag et tilfredsstillende regnskab for 1. halvår af 2025, hvor aktivitetsniveauet i banken har været højt.
Ny storkundedirektør med stor passion for erhvervsrådgivning7.7.2025 06:51:00 CEST | Pressemeddelelse
Jacob Balling er udnævnt som storkundedirektør i Andelskassen. Han har arbejdet i Aarhus de sidste 18 år, heraf de sidste tre år som centerdirektør i Andelskassen Aarhus C, og har derfor et stort kendskab til både byen og erhvervslivet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum