Andelskassen: Aktionærmøde i Svendborg aflyses for deltagere

Aktionærmødet afholdes - men uden publikum. Mødet optages på video og lægges ud til streaming på bankens hjemmeside.

Hvis du er tilmeldt aktionærmødet i Aktionærkreds Fyn i Danske Andelskassers Bank, så skal du ikke møde op alligevel. På grund af myndighedernes seneste anbefalinger om begrænsning af risikoen for spredning af coronavirus, også kaldet COVID-19, har banken valgt at aflyse for de tilmeldte aktionærer.

Se mødet på video
Aktionærmødet skulle have været afholdt for tilmeldte aktionærer torsdag den 12. marts 2020 kl. 18.00 i Svendborg Idrætscenter, Ryttervej 70, 5700 Svendborg.

Aktionærmødet vil blive gennemført – men uden publikum. I stedet vil aktionærmødet blive filmet, og en video bliver efterfølgende lagt ud på andelskassen.dk

Valg til aktionærråd
Da antallet af kandidater svarer til antallet af medlemmer i aktionærrådet, som er fastsat af bankens bestyrelse, vil der være fredsvalg. Der vil derfor ikke skulle stemmes på årets aktionærmøde.

For yderligere oplysninger kontakt venligst kommunikations- og marketingchef Gorm Ruge på telefon 87 99 30 33 eller pr. mail rug@andelskassen.dk.

Rekordoverskuddet for 2019 er det bedste resultat i Danske Andelskassers Banks historie28.2.2020 08:51:12 CETPressemeddelelse

Efter det største overskud i bankens historie, 349,2 mio. kr. efter skat, kan banken udbetale udbytte på 98 mio. kr. til aktionærerne for første gang siden børsnoteringen i 2011. Resultatet forrenter egenkapitalen med 22,1 %, hvilket hører til blandt de allerbedste resultater i sektoren. Den strategi, som blev lanceret i marts 2019, har vist sig at være helt rigtig og skabt stor værdi til aktionærerne. Danske Andelskassers Bank vil også bruge sin stærke position til at give kunderne stadig flere finansielle tilbud - i samarbejde med en række forretningspartnere.