Coop Danmark A/S

Amerikanske kæder vil lære af dansk IT-selskab

Del

Coops teknologiselskab, Lobyco, skal tale på verdens største detailhandelskonference, NRF 2022, i New York City.

16. januar vil selskabets adm. direktør Jan Madsen i Javits Center på Manhattan fortælle om den digitale transformation, som Coop i Danmark har været igennem samt dele ud af Lobycos internationale erfaringer med digitale loyalitetsprogrammer. Centralt her er udviklingen af Coop appen, der er blevet den digitale kommunikationskanal mellem virksomheden og dens 1,9 million medlemmer samt  øvrige kunder.

”Digital transformation handler ofte om e-handel, men en McKinsey-undersøgelse viser at 2/3 af alle amerikanere er utilfredse med de loyalitetsprogrammer, de er medlemmer af. Med det rette program og digitale værktøjer kan loyaliteten øges betydeligt. Det har vi vist i Danmark, og det har siden skabt den store interesse fra kæder fra hele verden. Og nu oplever vi kolossal interesse efter den ”vindende formel”, udtaler Jan Madsen.

Lobyco blev stiftet 1. september 2020 og har siden indgået aftaler med dagligvarekæder i fem europæiske lande.

Jan Madsen ser interessen som udtryk for, at mange amerikanske kæder i dag står med samme udfordring, som Coop gjorde i Danmark for få år siden: Hvordan skaber vi kontakt og loyalitet gennem digitale kanaler?

Lobyco beskæftiger i dag godt 150 medarbejdere i Danmark, Rumænien og Ukraine.

Coop Appen, der har skabt international genlyd, er kåret til Danmarks bedste, indeholder en lang række fordele for brugerne. Med Coop Appen kan kunderne bl.a.:

  • Få personlige relevante tilbud på dagligvarer
  • Bestille varer fra Coop.dk MAD leveret direkte til døren over hele Danmark
  • Gå uden om kassekøen i Coops butikker med Scan & Betal
  • Vinde og modtage præmier og gaver
  • Følge CO2 aftrykket af deres indkøb via klimaknappen
  • Indsætte penge på en Prime-konto og få bonus og streaming fordele

Flere af disse services er desuden udviklet til Lobycos internationale kunder som samlede apps eller tilføjelser til eksisterende.

Yderligere information:  Adm. direktør Jan Madsen, Lobyco, 5159 3838  www.lobyco.com

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye