Salling GroupSalling Group

Amerikansk trend kommer til Danmark: Dyrefodret skal nu være på køl

En ny stor trend fra USA er kommet til Danmark. Nu skal kæledyrsejerne til at kigge efter dyrefodret i køledisken

Det er et sjældent syn for de fleste kunder i supermarkedet at finde hundemaden på køl på lige fod med mælk og smør. Men ikke desto mindre er det nu tilfældet i udvalgte Bilka- og føtex-butikker over hele landet.

Bilka og føtex har nemlig ladet sig inspirere af en voksende trend i udlandet og tilføjet 12 forskellige varianter af hunde- og kattemad fra Freshpet, som til forskel for det traditionelle foder er på køl.

- Det er en kæmpe trend i både USA og Storbritannien. I Danmark køber hundeejerne ofte kun tørfoder til deres hunde, så vi bryder lidt rammerne for hele måden, danskerne køber dyremad på, siger Line Ekander, kategorichef for dyrefoder i Salling Group, der ejer kæderne føtex og Bilka.

I dag bruger danskerne flere penge på deres kæledyr end tidligere, ligesom sundhed er blevet vigtigt for de firbenede venner og deres ejere. Derfor spår Line Ekander da også, at det nye foder, som er friskt, naturligt og mindre forarbejdet, vil blive godt modtaget.

- Akkurat som trends inden for fødevarer skal vi lige prøve det af, men når først vi har smagt det, vil vi ofte gerne have mere. Dyremad på køl er et helt nyt koncept i Danmark, men med det voksende marked for Freshpet, vi har set i udlandet, mener vi, at det er det helt rette tidspunkt at introducere det for vores kunder og deres kæledyr. Kæledyrsejerne søger i stigende grad bedre kvalitet, et mindre forarbejdet og naturligt valg til dyrene, som samtidig afspejler ejernes egen ændre livsstil, siger Line Ekander.

Da Freshpet blev introduceret på markedet i Storbritannien var det i første omgang som en test i 50 Tesco-butikker. Det friske og kølige dyrefoder var dog så stor en succes, at det hurtigt blev udvidet til over 500 butikker landsdækkende. Det samme kan meget vel gøre sig gældende i Bilkas og føtex’ butikker.

- Vi har til en start tilføjet det til sortimentet i 20 udvalgte Bilka’er og føtex’er, men bliver det lige så stort et hit, som vi regner med, er vi også parate til at introducere det i endnu flere butikker, siger Line Ekander.

Om Freshpet

Alle Freshpet fødevarer er:

• Frisk kød, dyrket på lokale gårde, baseret på vitamin og rig frugt og grøntsager
  • Holder sig frisk på køl, ligesom fødevarer til mennesker
  • Naturlige råvarer og ingen konserveringsmidler
  • Fri for majs, hvede, sojabønner og tilsætningsstoffer

Freshpet forhandles i følgende butikker

føtex:

• Sønderborg
  • Viborg
  • Kolding

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Lokale ildsjæle i hele landet får donationer af Salling Fondene via føtex26.11.2018 06:00Pressemeddelelse

Salling Fondene uddeler via føtex en række donationer til lokale initiativer med socialt arbejde og bæredygtighed i centrum. Salling Fondene har siden 2012 etableret sig som en væsentlig bidragyder til det danske samfund, herunder med landsdækkende donationer indenfor blandt andet kultur, kirke, sport og værdige formål. Nu donerer Salling Fondene midler til 11 lokale initiativer rundt om i landet sammen med føtex