Salling GroupSalling Group

Amerikansk trend kommer til Danmark: Dyrefodret skal nu være på køl

Del
En ny stor trend fra USA er kommet til Danmark. Nu skal kæledyrsejerne til at kigge efter dyrefodret i køledisken

Det er et sjældent syn for de fleste kunder i supermarkedet at finde hundemaden på køl på lige fod med mælk og smør. Men ikke desto mindre er det nu tilfældet i udvalgte Bilka- og føtex-butikker over hele landet.

Bilka og føtex har nemlig ladet sig inspirere af en voksende trend i udlandet og tilføjet 12 forskellige varianter af hunde- og kattemad fra Freshpet, som til forskel for det traditionelle foder er på køl.

- Det er en kæmpe trend i både USA og Storbritannien. I Danmark køber hundeejerne ofte kun tørfoder til deres hunde, så vi bryder lidt rammerne for hele måden, danskerne køber dyremad på, siger Line Ekander, kategorichef for dyrefoder i Salling Group, der ejer kæderne føtex og Bilka. 

I dag bruger danskerne flere penge på deres kæledyr end tidligere, ligesom sundhed er blevet vigtigt for de firbenede venner og deres ejere. Derfor spår Line Ekander da også, at det nye foder, som er friskt, naturligt og mindre forarbejdet, vil blive godt modtaget.

- Akkurat som trends inden for fødevarer skal vi lige prøve det af, men når først vi har smagt det, vil vi ofte gerne have mere. Dyremad på køl er et helt nyt koncept i Danmark, men med det voksende marked for Freshpet, vi har set i udlandet, mener vi, at det er det helt rette tidspunkt at introducere det for vores kunder og deres kæledyr. Kæledyrsejerne søger i stigende grad bedre kvalitet, et mindre forarbejdet og naturligt valg til dyrene, som samtidig afspejler ejernes egen ændre livsstil, siger Line Ekander.

Da Freshpet blev introduceret på markedet i Storbritannien var det i første omgang som en test i 50 Tesco-butikker. Det friske og kølige dyrefoder var dog så stor en succes, at det hurtigt blev udvidet til over 500 butikker landsdækkende. Det samme kan meget vel gøre sig gældende i Bilkas og føtex’ butikker.

- Vi har til en start tilføjet det til sortimentet i 20 udvalgte Bilka’er og føtex’er, men bliver det lige så stort et hit, som vi regner med, er vi også parate til at introducere det i endnu flere butikker, siger Line Ekander.


Om Freshpet

Alle Freshpet fødevarer er:

  • Frisk kød, dyrket på lokale gårde, baseret på vitamin og rig frugt og grøntsager
  • Holder sig frisk på køl, ligesom fødevarer til mennesker
  • Naturlige råvarer og ingen konserveringsmidler
  • Fri for majs, hvede, sojabønner og tilsætningsstoffer

Freshpet forhandles i følgende butikker

føtex:

  • Middelfart
  • Nykøbing Falster
  • Kalundborg
  • Bankagervej, Horsens
  • Husum
  • Storcenter Nord, Aarhus
  • Aalborg Øst

Bilka:

  • One Stop, Fields
  • Holstebro
  • Næstved
  • Ishøj
  • Odense
  • Horsens
  • Esbjerg
  • Hundige
  • Tilst
  • Skalborg
  • Sønderborg
  • Viborg
  • Kolding

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye