Salling Group

Amerikansk burgerkæde i vækst i Danmark – på vej med mange nye restauranter

Del
Den amerikanske burgerkæde Carl’s Jr. fortsætter det succesfulde indtog på det danske marked, hvor danskerne har taget godt imod de første 12 restauranter. Inden sommer er Carl’s Jr. så klar til at åbne fire nye restauranter, og potentialet for vækst i 2018 er endnu større

Kombinationen af flammegrillede burgere, ægte amerikansk stil og høj kvalitet, ser for alvor ud til at have fundet vej til hjertet af de burgerentusiastiske danskere. Burgerkæden Carl’s Jr. satser nu på yderligere vækst. Inden sommer vil kæden åbne fire nye restauranter, og endnu flere vil komme til i løbet af efteråret.

- Vi er ovenud glade for, at danskerne har taget så godt imod Carl’s Jr., og vi glæder os til at åbne endnu flere restauranter. I 2018 har vi allerede sat adresse på de næste fire, som kommer inden sommerferien, siger Michael Hald, der er Head of Franchise i Dansk Supermarked Group.

De fire nye Carl’s Jr. restauranter åbner i Randers, Slagelse, Nyborg og Holbæk.

Gode muligheder for ekspansion
Det er Dansk Supermarked Group, der blandt andet driver kæderne Bilka, føtex, Netto og stormagasinerne Salling, som har rettighederne til at etablere Carl’s Jr. restauranter i Danmark. Derfor vil flere af de nye burgerrestauranter være placeret i forbindelse med et Bilka-hypermarked, mens andre kommer til at ligge tæt på motorvejsafkørsler, butiksstrøg og i større shoppingcentre. I det hele taget er den rette placering afgørende, fortæller Michael Hald.

-  Det er meget vigtigt for os, at de ligger på en super attraktiv placering. Alene det, at vi har 18 Bilka’er og et 19. på vej, gør, at vi ser mange muligheder for at åbne nye restauranter, derudover er vi altid på udkig efter nye og spændende placeringer til Carl’s Jr., siger Michael Hald.

Ultimativt mål for burgerentusiaster
Carl’s Jr. har i forvejen 12 restauranter fordelt over hele landet, hvoraf de seks åbnede i 2017. Det er dog ikke kun i Danmark, at den amerikanske burgerkæde er kendt for sine flammegrillede burgere. Over hele verden er Carl’s Jr. kendte for at være et ultimativt mål for burgerentusiaster.

- Uanset om det er i USA, Australien eller Danmark kan man være sikker på, at smagen og den høje kvalitet af vores burgere er den samme. Rigtig mange danskere kender Carl’s Jr. fra udlandet og opsøger det igen, når de kommer hjem, fortæller Michael Hald, der også mener, at det er en af årsagerne til, at Carl’s Jr. ugentlig modtager mange forespørgsler på nye restauranter. 

- Carl’s Jr. passer enormt godt ind i den trend, vi ser lige nu, hvor danskerne efterspørger friske kvalitetsråvarer og et højt niveau af service. Vi hører fra flere af vores gæster, at de er villige til at køre langt efter vores burgere, ligesom vi får rigtig mange henvendelser på, om der ikke snart kommer en Carl’s Jr. til lige netop deres by, uddyber Michael Hald.

140 nye medarbejdere
Når de fire nye restauranter slår dørene op, vil det samtidig være med over hundrede nye medarbejdere. Carl’s Jr. søger nemlig i omegnen af 140 nye medarbejdere – alt fra restaurantchefer til deltidsansatte, der fremover skal tage imod bestillinger, grille burgere og servere maden for restauranternes gæster.

For at sikre den mest autentiske oplevelse skal det nye personale, under oplæring i en af de 12 nuværende restauranter. Alt skal nemlig være perfekt og klar til den store åbning.

- Vi glæder os til at byde velkommen til nye, dygtige kolleger, som brænder for at give gæsterne den gode service og kvalitet, som Carl’s Jr. er kendt for. For at kunne være klar til åbningerne er vi allerede i fuld gang med at rekruttere nye medarbejdere. Der er dog stadig masser af muligheder for at kunne nå at være med, siger Charlotte Holm, der er HR-chef for Salling og Franchise i Dansk Supermarked Group.


Om Carl’s Jr.

Carl’s Jr. kendt for sine autentiske amerikanske burgere fremstillet af 100% oksekød, hvor bøffen grilles over åben ild for at bevare saft og smag. En anden stor favorit – de sprøde Chicken Tenders, tilberedes af ferske stykker kvalitets kyllingebryst, der paneres og tilberedes i restauranten. Derudover er Carl’s Jr. berømte for de lækre milkshakes, rørt af kugler på en base af vaniljeis.

Serviceniveauet i Carl’s Jr. er højt og konceptet differentierer sig fra konkurrenterne på mange væsentlige områder. Blandt andet tilberedes maden først i det øjeblik gæsten bestiller og serveres efterfølgende ved bordet. Derudover er der gratis ”refill” på sodavand.

Carl’s Jr. og søsterbrandet Hardee’s har mere end 3900 restauranter på verdensplan, heraf 12 i Danmark: Næstved, Hundige, Rødovre, Odense, Sønderborg, Kolding, Vejle, Aalborg, Aarhus, Tilst, Viborg, Holstebro. Hertil kommer de fire nye inden længe.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye