Alt for mange stresser i weekenden

Tanken med weekenden er, at man skal slappe af og lade op til den kommende uge, men for mange danskere går især lørdagen med dødkedelig rengøring. En ny britisk støvsuger opfordrer imidlertid danskerne til at ændre på vores skøre, indgroede vane. Snup lidt rengøring hver dag, og brug i stedet weekenden til at slappe af, lyder det fra engelske Dyson.

Lørdag formiddag. Det flyder med krummer i køkkenkrogene, entréen ligner Sahara, sofaen er fuld af hundehår, og de løse tæpper støver, bare du kigger på dem. Forude venter timers støvsugning og rengøring. Men sådan behøver det ikke at være.

I stedet for at bruge de eftertragtede fritimer lørdag formiddag på at støvsuge hele boligen, kan man med fordel fordele rengøringen af de enkelte rum over alle ugens dage. De allerfleste vil kunne nå igennem hele boligen i løbet af arbejdsugen, så weekenden kan holdes rengøringsfri.

Jo lettere det er at komme til støvsugeren og betjene den, desto større er chancen for, at man lige støvsuger et rum efter arbejde, eller når aftensmaden er spist. Der findes efterhånden flere typer ledningsfri støvsugere, som ikke fylder ret meget og er nemme at gribe i farten. En af de mere gennemtænkte modeller er Dyson V8, som er designet til løbende rengøring på den nemme måde.

V8’eren er uden ledning, uden støvsugerpose og med en sugeevne, der ligger væsentligt over konventionelle støvsugere. Den leveres med forskellige mundstykker til forskellige overflader. Det gør den nem at bruge til alt lige fra møbler, lofter, gulvtæpper, trægulve og sågar bilen, hvor en særlig power-funktion gør det nemt at nå helt i bund med skidt og snavs.

Opladningen foregår i en særlig lader, som kan monteres i køkkenskabet eller fremme, hvilket designet indbyder til. Ideen er, at det skal være nemt at gribe støvsugeren i dagligdagen, så weekenden kan være rengøringsfri.

Dyson V8 findes i flere varianter, herunder en særlig variant til hjem med husdyr. Se mere på www.dyson.dk.

Dyson er en verdensomspændende teknologivirksomhed, som står bag en lang række banebrydende produkter. Mest kendte er Dysons poseløse støvsugere, men også på områder som ventilatorer, varmeblæsere, luftfugtere og håndtørrere sætter virksomheden nye standarder, både i forhold til funktion og design. Dysons produkter sælges i over 70 lande, og virksomheden rundede allerede i 2013 50 mio. solgte maskiner. Hovedsædet ligger i England. I Danmark sælges Dysons produkter i Power, Magasin Kgs. Nytorv, Fisketorvet og Bryggen og på nettet via www.dyson.dk