Alma Lund Høj ansat som ny direktør for direktionssekretariatet i Danske Andelskassers Bank A/S

Pr. 1. november har Danske Andelskassers Bank A/S ansat Alma Lund Høj som ny direktør for bankens direktionssekretariat. Hun bliver dermed ansvarlig for afdelingerne jura, kommunikation og marketing samt HR og compliance.

Alma Lund Høj kommer fra en stilling som Investor Relations- og sekretariatschef i Nordjyske Bank (i dag en del af Ringkøbing Landbobank), hvor hun blandt andet har været ansvarlig for at opbygge et velfungerende ledelsessekretariat omkring direktion og bestyrelse og har derudover stor erfaring med det juridiske arbejde i et børsnoteret pengeinstitut.

Alma er uddannet MBA og har været ansat i banksektoren, siden hun startede som kunderådgiver i Danske Bank i 1986. Efterfølgende gjorde hun karriere i Nørresundby Bank i en årrække, indtil hun i 2012 blev sekretariatschef og risikoansvarlig i Nordjyske Bank. De følgende år besad hun stillinger som blandt andet underdirektør i Nordjyske Bank i 2014 og Investor Relations- og risikochef i 2015, før hun i 2017 blev udnævnt til Investor Relations- og sekretariatschef.

"Andelskassen er inde i en positiv udvikling og står nu godt efter nogle hårde år under finanskrisen. Der har været arbejdet intensivt med at optimere banken de senere år, og jeg ser frem til at være med på den videre rejse, hvor Andelskassen styrkes endnu mere. Jobbet som direktør for direktionssekretariatet er for mig utroligt spændende og udfordrende, da der både er fagområder, som jeg har beskæftiget mig meget med tidligere, og fagområder, som er forholdsvis nye for mig. Jeg glæder mig til at samle nogle funktioner, så de kan fungere som en enhed såvel som forskellige fagområder. Min baggrund og ballast fra pengeinstitutsektoren er bred og solid, og det giver mig en god forståelse for de forskellige fagområders indhold og påvirkning af hinanden, så jeg bedst muligt kan optimere samarbejdet på tværs af fagområderne," siger Alma Lund Høj om sit nye job.

Privat bor Alma i Aalborg sammen med sin mand og deres to drenge på 15 og 17 år. Fritiden går hovedsageligt med kajakroning og vinterbadning, når tiden er til det, samt gerne lidt løb og fitness.

Ønskes yderligere information, kan kommunikationschef Tine Martlev Pallesen i Danske Andelskassers Bank kontaktes på telefon 87 99 30 33 / mobil 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Martin Outzen ansat som ny kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus7.12.2018 09:09Pressemeddelelse

25-årige Martin Outzen er pr. 1. oktober ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus. Han kommer fra en stilling som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg, hvor han har været i knap 5 år. Martin bor i Aarhus, hvor en stor del af hans fritid går med at være fodbolddommer i 2. division. Derudover bliver fritiden brugt på venner, familie og squash. ”Beslutningen om at rykke teltpælene op og flytte fra Sønderborg til Aarhus var let, for der lå en fantastisk spændende udfordring og ventede på mig i Aarhus filial, som jeg ikke kunne sige nej til. Det er en filial, som har en klar målsætning om, at den skal vokse og blive langt mere synlig i Aarhus, og jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes, da både fagligheden, humøret og stemningen altid er helt i top blandt medarbejderne, og det er selvfølgelig også noget, vores kunder lægger mærke til og kan lide. Jeg er glad for at være blevet en del af holdet i Aarhus og den spændende rejse, vi sammen skal ud på”, siger Martin Outzen. Fr

Danske Andelskassers Bank: Resultat for Q3 2018 langt bedre end sidste år21.11.2018 13:15Pressemeddelelse

Danske Andelskassers Bank A/S har netop offentliggjort regnskabet for 1.-3. kvartal 2018. Igen kan banken præsentere et flot resultat, denne gang på 106,1 mio. kr., hvilket er hele 45 % bedre end i samme periode sidste år. Færre nedskrivninger og en stigning i bankens netto rente- og gebyrindtægter er de primære årsager til det gode resultat, som banken betegner som ’tilfredsstillende’.

Andelskassens lokallånspulje støtter Fra BY til THY med 10.000 kr.27.9.2018 13:51Pressemeddelelse

Andelskassen har valgt at støtte projektet Fra BY til THY med 10.000 kr. fra bankens lokallånspulje. Fra BY til THY har til formål at øge lægestuderendes kendskab til Thy-området og tiltrække ny, veluddannet arbejdskraft. Bankens støtte vækker glæde hos 24-årige Tommy Pedersen, der står bag Fra BY til THY og for andet år i træk netop har afholdt det årlige træf for lægestuderende fra Aarhus Universitet.