Alma Lund Høj ansat som ny direktør for direktionssekretariatet i Danske Andelskassers Bank A/S

Pr. 1. november har Danske Andelskassers Bank A/S ansat Alma Lund Høj som ny direktør for bankens direktionssekretariat. Hun bliver dermed ansvarlig for afdelingerne jura, kommunikation og marketing samt HR og compliance.

Alma Lund Høj kommer fra en stilling som Investor Relations- og sekretariatschef i Nordjyske Bank (i dag en del af Ringkøbing Landbobank), hvor hun blandt andet har været ansvarlig for at opbygge et velfungerende ledelsessekretariat omkring direktion og bestyrelse og har derudover stor erfaring med det juridiske arbejde i et børsnoteret pengeinstitut.

Alma er uddannet MBA og har været ansat i banksektoren, siden hun startede som kunderådgiver i Danske Bank i 1986. Efterfølgende gjorde hun karriere i Nørresundby Bank i en årrække, indtil hun i 2012 blev sekretariatschef og risikoansvarlig i Nordjyske Bank. De følgende år besad hun stillinger som blandt andet underdirektør i Nordjyske Bank i 2014 og Investor Relations- og risikochef i 2015, før hun i 2017 blev udnævnt til Investor Relations- og sekretariatschef.

"Andelskassen er inde i en positiv udvikling og står nu godt efter nogle hårde år under finanskrisen. Der har været arbejdet intensivt med at optimere banken de senere år, og jeg ser frem til at være med på den videre rejse, hvor Andelskassen styrkes endnu mere. Jobbet som direktør for direktionssekretariatet er for mig utroligt spændende og udfordrende, da der både er fagområder, som jeg har beskæftiget mig meget med tidligere, og fagområder, som er forholdsvis nye for mig. Jeg glæder mig til at samle nogle funktioner, så de kan fungere som en enhed såvel som forskellige fagområder. Min baggrund og ballast fra pengeinstitutsektoren er bred og solid, og det giver mig en god forståelse for de forskellige fagområders indhold og påvirkning af hinanden, så jeg bedst muligt kan optimere samarbejdet på tværs af fagområderne," siger Alma Lund Høj om sit nye job.

Privat bor Alma i Aalborg sammen med sin mand og deres to drenge på 15 og 17 år. Fritiden går hovedsageligt med kajakroning og vinterbadning, når tiden er til det, samt gerne lidt løb og fitness.

Ønskes yderligere information, kan kommunikationschef Tine Martlev Pallesen i Danske Andelskassers Bank kontaktes på telefon 87 99 30 33 / mobil 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Andelskassens lokallånspulje støtter Fra BY til THY med 10.000 kr.27.9.2018 13:51pressemeddelelse

Andelskassen har valgt at støtte projektet Fra BY til THY med 10.000 kr. fra bankens lokallånspulje. Fra BY til THY har til formål at øge lægestuderendes kendskab til Thy-området og tiltrække ny, veluddannet arbejdskraft. Bankens støtte vækker glæde hos 24-årige Tommy Pedersen, der står bag Fra BY til THY og for andet år i træk netop har afholdt det årlige træf for lægestuderende fra Aarhus Universitet.

Morten Skipper ny filialdirektør i Andelskassen i Randers22.8.2018 11:25pressemeddelelse

Den 1. september tiltræder Morten Skipper som ny filialdirektør i Danske Andelskassers Bank – hvis filialer i daglig tale er kendt under navnet Andelskassen – i Randers. Her skal han stå i spidsen for 15 medarbejdere både indenfor privat- og erhvervsområdet. 34-årige Morten Skipper kommer fra en stilling som souschef i erhvervsafdelingen i Sparekassen Vendsyssel (tidligere Østjydsk Bank) i Mariager. Han har været ansat i Østjydsk Bank siden 2004, først som elev, siden hen som privatkunderådgiver. De seneste 9 år har han primært beskæftiget sig med erhvervskunder. Morten Skipper bor i Kristrup sammen med sin hustru Mette og børnene Freja på 3 ½ år og Villum på 6 måneder. Han er født og opvokset i Randers og har dermed et stort lokalkendskab. Fritiden bruger Morten sammen med familie og venner, men der bliver også tid til lidt løb og styrketræning og et godt glas rødvin – helst fransk – ligesom han sidder klar på lægterne, når Randers FC spiller. ”Jeg ser meget frem til at blive del af e

Andelskassen giver tilskud til Skelund Lokalhistoriske Arkiv12.7.2018 11:28pressemeddelelse

Med økonomisk støtte fra blandt andre Andelskassen i Hobro har Skelund Lokalhistoriske Arkiv fået nyt tag, og arkivets store samling af gamle billeder og andre historiske genstande kan nu igen opbevares i tørvejr i mange år fremover. ”Det gamle tag på bygningen var utæt, og da vi i sagens natur har meget uerstatteligt materiale i huset, var et nyt tag hårdt tiltrængt. Vi er derfor meget glade for tilskuddet på 2.000 kr. fra Andelskassen, det varmer godt til en lille forening som os,” siger Vibeke Pedersen, der er arkivleder i Skelund Lokalhistoriske Arkiv. For Camilla Fisker, der er filialdirektør i Andelskassen i Hobro, er det vigtigt at bevare lokalområdets historie og i det hele taget at bakke op om lokalområdet: ”Sædvanligvis støtter vi i Andelskassen initiativer, der er med til at skabe vækst og udvikling i vores markedsområder nu og i fremtiden, men jeg er helt klart af den overbevisning, at det samtidig er vigtigt at bevare de mange lokalhistoriske arkiver, der ligger rundt omkr