Alma Lund Høj ansat som ny direktør for direktionssekretariatet i Danske Andelskassers Bank A/S

Pr. 1. november har Danske Andelskassers Bank A/S ansat Alma Lund Høj som ny direktør for bankens direktionssekretariat. Hun bliver dermed ansvarlig for afdelingerne jura, kommunikation og marketing samt HR og compliance.

Alma Lund Høj kommer fra en stilling som Investor Relations- og sekretariatschef i Nordjyske Bank (i dag en del af Ringkøbing Landbobank), hvor hun blandt andet har været ansvarlig for at opbygge et velfungerende ledelsessekretariat omkring direktion og bestyrelse og har derudover stor erfaring med det juridiske arbejde i et børsnoteret pengeinstitut.

Alma er uddannet MBA og har været ansat i banksektoren, siden hun startede som kunderådgiver i Danske Bank i 1986. Efterfølgende gjorde hun karriere i Nørresundby Bank i en årrække, indtil hun i 2012 blev sekretariatschef og risikoansvarlig i Nordjyske Bank. De følgende år besad hun stillinger som blandt andet underdirektør i Nordjyske Bank i 2014 og Investor Relations- og risikochef i 2015, før hun i 2017 blev udnævnt til Investor Relations- og sekretariatschef.

"Andelskassen er inde i en positiv udvikling og står nu godt efter nogle hårde år under finanskrisen. Der har været arbejdet intensivt med at optimere banken de senere år, og jeg ser frem til at være med på den videre rejse, hvor Andelskassen styrkes endnu mere. Jobbet som direktør for direktionssekretariatet er for mig utroligt spændende og udfordrende, da der både er fagområder, som jeg har beskæftiget mig meget med tidligere, og fagområder, som er forholdsvis nye for mig. Jeg glæder mig til at samle nogle funktioner, så de kan fungere som en enhed såvel som forskellige fagområder. Min baggrund og ballast fra pengeinstitutsektoren er bred og solid, og det giver mig en god forståelse for de forskellige fagområders indhold og påvirkning af hinanden, så jeg bedst muligt kan optimere samarbejdet på tværs af fagområderne," siger Alma Lund Høj om sit nye job.

Privat bor Alma i Aalborg sammen med sin mand og deres to drenge på 15 og 17 år. Fritiden går hovedsageligt med kajakroning og vinterbadning, når tiden er til det, samt gerne lidt løb og fitness.

Ønskes yderligere information, kan kommunikationschef Tine Martlev Pallesen i Danske Andelskassers Bank kontaktes på telefon 87 99 30 33 / mobil 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Mads Lyhne ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Bank A/S19.6.2019 15:35:27 CESTPressemeddelelse

48-årige Mads Lyhne er ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Mads Lyhne har de seneste fem år været områdedirektør for finansområdet i Sparekassen Kronjylland. Privat bor han i Gistrup syd for Aalborg sammen med sin kone Tina og deres to sønner på 12 og 14 år. Fritiden går med golf og badminton samt familiens fælles hobby – rejser. ”Jeg kendte Danske Andelskassers Bank gennem Sparinvest-samarbejdet og var ikke i tvivl, da jeg fik tilbudt den spændende stilling som valuta- og kundechef. Serviceringen af mindre pengeinstitutter bliver en vigtig del af mit ansvarsområde, og det er også noget, jeg har erfaringer med fra mit tidligere job. Jeg glæder mig til fortsat at arbejde med dette segment i en mellemstor, ambitiøs lokalbank med en spændende strategi og korte beslutningsveje,” siger Mads Lyhne i forbindelse med ansættelsen.

Andelskassens Lokallånspulje støtter Stationsbygningen i Ringe med 17.000 kr.19.6.2019 09:33:18 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har doneret 17.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Stationsbygningen i Ringe. Begrundelsen er, at Stationsbygningen gør en stor og vigtig forskel i lokalområdet som initiativtager til en lang række aktiviteter, der er med til at skabe liv i Ringe og styrke fællesskabet. Det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring samtidig med, at banken med donationen vil vise sin opbakning til det lokale foreningsliv.

Flemming Lunde udnævnt til ny filialdirektør i Andelskassen i Ringe29.5.2019 14:53:17 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har fået ny filialdirektør. Det drejer sig om den tidligere souschef i filialen, Flemming Lunde, som nu har overtaget roret. Flemming Lunde er ikke noget nyt ansigt i Andelskassen-regi. Faktisk har han været ansat i Andelskassen siden 1997 og har gennem årene varetaget flere forskellige jobfunktioner, blandt andet som kunderådgiver og som filialdirektør i bankens tidligere filialer i Gislev, Stenstrup og Kværndrup. Flemming er oprindeligt udlært i det daværende Sydfyns Discontobank i Faaborg og har efterfølgende været ansat i seks år i Hafnia og Codan, hvor han blev uddannet exam. assurandør. I forbindelse med udnævnelsen til filialdirektør siger Flemming Lunde: ”Jeg har haft snart 22 år spændende og dejlige år i Andelskassen og har været med gennem hele processen med omdannelse fra andelsselskab til børsnoteret virksomhed. Det har givet mig en ballast og erfaring, som jeg nyder godt af i mit daglige arbejde. Jeg var derfor ikke i tvivl, da jeg blev tilbudt jobbet