Alm. Brand opnår flot resultat i tredje kvartal
Alm. Brand kommer ud af tredje kvartal med et tilfredsstillende resultat over en bred kam. Både resultaterne i forsikrings-, pensions- og bankforretningen viser fortsat fremgang, og koncernen leverer dermed et overskud på 302 mio. kr. før skat mod et overskud på 162 mio. kr. i samme kvartal 2019.
- Vi leverer et tilfredsstillende resultat, som er drevet af en positiv udvikling i den underliggende drift. Det vidner om, at vi har leveret i et kvartal, hvor Covid-19 har sænket aktiviteten i vores samfund, og mange af vores kollegaer fortsat arbejder hjemmefra og møder kunderne virtuelt. Jeg er imponeret over, hvad vi kan sammen, og hvordan mine kollegaer omstiller sig – indimellem dag for dag. Og samtidig har vi opnået en stigende kundetilfredshed. Det er jeg meget stolt af, siger adm. direktør i Alm. Brand Rasmus Werner Nielsen.
Alm. Brands salg af bankaktiviteterne til Sydbank er netop blevet godkendt af myndighederne, og med det langsigtede partnerskab forude vil kunderne kunne nyde godt af både Sydbanks brede tilbud af attraktive services og produkter og Alm. Brands forsikringsprodukter. Det samme gælder det strategiske partnerskab med Volkswagen Semler Finans Danmark, hvor omdrejningspunktet ligeledes er udviklingen af nye digitale løsninger til kunderne.
- Det positive resultat i koncernen giver Alm. Brand et godt afsæt til fortsat at styrke kundeoplevelsen, at implementere og eksekvere på de strategiske partnerskaber med Sydbank og VW Semler Finans Danmark, samt at videreføre den positive udvikling i den fortsættende forretning. Som koncern står vi i dag over for spændende forandringer, som vil være med til at forme Alm. Brand i de kommende år, siger Rasmus Werner Nielsen.
For perioden 1.-3. kvartal 2020 blev Alm. Brands samlede resultat et overskud på 706 mio. kr. mod et overskud på 532 mio. kr. i samme periode 2019.
Forventninger til 2020
Alm. Brand fastholder de opjusterede forventninger til et resultat før skat på 700-750 mio. kr. for 2020 eksklusive afløbsresultat for årets sidste kvartal. Frem mod 2022 arbejder Alm. Brand målrettet efter at nå en vækst i løbende bruttopræmieindtægter i Forsikring på mere end 3 procent i 2021 og 5 procent i 2022, en Combined Ratio i Forsikring på under 90, en bruttoomkostningsprocent i Forsikring i niveauet 16 procent og en årlig vækst i de løbende præmier i Pension på 7 procent.
Kontakter
Maria LindebergPressechef
Tlf:24 99 84 55abmali@almbrand.dkVedhæftede filer
Information om Alm. Brand Forsikring A/S
Alm. Brand er en dansk finansiel koncern, der blev grundlagt tilbage i 1792.
Gennem mere end 200 år har vi hjulpet vores kunder med at afdække deres forsikringsbehov, forebygge skader og været der, når en skade rammer. Vores erfaring gør, at vi ved, hvad der skal til, når det handler om at sikre dig og dine værdier, så du kan føle dig sikker og have ro i maven. Ordentlighed er vigtigt for os. Som kunde kan du være sikker på både ordentlighed og fornuft, når det kommer til priser, fleksibilitet og dækning. Vi mener, det skal være nemt at være kunde hos os, og vi arbejder hele tiden for at kunne tilbyde dig de bedste løsninger, der gør hverdagen nemmere for dig som kunde. Både i dag, i morgen og i fremtiden.
Følg pressemeddelelser fra Alm. Brand Forsikring A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Alm. Brand Forsikring A/S
Hver sjette har ikke røgalarm: Julen er højsæson for brandulykker17.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Julen er lysenes fest, men december er desværre også den måned, hvor der typisk opstår flest brande i de danske hjem. En ny undersøgelse fra Alm. Brand viser, at 8 % af danskerne har oplevet en brandepisode i julen, og levende lys er skyld i hele 85 % af tilfældene.
Over halvdelen skifter aldrig kodeord til deres vigtigste konti27.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Cyberkriminalitet er et stigende problem, og mere end hver fjerde dansker har allerede været udsat for det. Alligevel viser en ny undersøgelse fra Alm. Brand, at hele 56 % af danskerne aldrig skifter kodeord til deres vigtigste konti, og kun 4 ud af 10 har aktiveret to-trins-godkendelse.
5 ud af 10 danskere har ikke sikret boligen mod storm14.11.2025 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Efterår og vinter er de årstider, hvor Danmark typisk rammes af flest storme. Alligevel viser en ny undersøgelse fra Alm. Brands kundepanel, at over halvdelen af danskerne ikke har foretaget forebyggende tiltag for at beskytte deres bolig mod stormskader.
Forsikringsselskaber hjælper husejere med at holde rotten ude13.11.2025 07:28:17 CET | Pressemeddelelse
800 husejere får installeret rottespærrer som led i et nyt tilbud fra Alm. Brand og Codan, der skal hjælpe kunderne med at forebygge rotteangreb og undgå dyre skader på deres bolig.
Alm. Brand: Flere kunder forsikrer deres telefoner og computere6.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Flere og flere kunder vælger at forsikre deres telefoner og computere. Nye tal fra Alm. Brand viser en stigning på 37 pct. i antallet af elektronikforsikringer fra 2021 til 2025.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
