Alm. Brand lancerer ny koncern identitet

Efter opkøbet af Codans danske aktiviteter er på plads, er Alm. Brand nu Danmarks næststørste forsikringskoncern. I den forbindelse præsenterer Alm. Brand en ny koncern ved navn Alm. Brand Group, og ny identitet.

“Vi har glædet os til, at det nye, større Alm. Brand, der skal være en toneangivende dansk forsikringskoncern, blev en realitet. Vi er enormt glade for endelig at kunne præsentere vores nye koncern og identitet til medarbejdere og resten af markedet,” siger Mikkel Friis Lind, marketingdirektør i Alm. Brand.

Alm. Brand Group er det nye navn på den samlede koncern, der indeholder de tre kundevendte brands Alm. Brand, Codan og Privatsikring.

”I forlængelse af den nye strategi hvor Alm Brand Group bliver en koncern med en portefølje af brands, har vi haft et behov for at udvikle en ny koncernidentitet, der skal kunne omfavne og inkludere de tre kundevendte brands Alm. Brand, Codan og Privatsikring. En identitet der differentierer sig fra det kendte Alm. Brand, men samtidig tager styrke, historie og genkendeligheden med,” siger Mikkel Friis Lind.

Derfor har man i det nye Alm. Brand Group videreført den velkendte lyseblå farve, den blå firkant og sin egenudviklede skrifttype.

Nyt koncernsite
Som et led i den nye strategi har man lanceret et nyt koncernsite www.almbrandgroup.com. Det henvender sig ikke direkte mod den almindelig forbruger, men mod de fire definerede målgrupper: samfund, medier, investorer og medarbejdere.

”Det nye koncernsite vil i overvejende grad kommunikere til markedet og nuværende samt fremtidige medarbejdere, mens de kundevendte budskaber fortsat skal drives ud af vores tre brands. For at imødekomme disse er der udviklet en række interne og eksterne kanaler, hvor vi kan kommunikere direkte til vores interessenter,” siger Mikkel Friis Lind.

Identiteten er udviklet in-house og med respekt for både Alm. Brands og Codans historie. Med opkøbet på plads, vil man nu i fællesskab arbejde videre med at udvikle identiteten, og sikre klare referencer til Codan.

”Vi er stolte over at have udviklet identiteten in-house og har mødt stor begejstring og opbakning fra de mange medarbejdere, der har set det, hvilket naturligvis er helt afgørende, da vores medarbejdere meget gerne skal kunne se sig selv i vores nye koncern identitet,” siger Mikkel Friis Lind.

Danmarks næststørste forsikringskoncern fejrede sammenlægningen, den nye identitet og organisation på Alm. Brands hovedkontor på Midtermolen på Østerbro, der fremadrettet vil fungere som den nye koncerns hovedkontor.

Alm. Brand Groups nye organisation er på plads16.6.2022 12:05:21 CEST | Pressemeddelelse

Den nye organisation i den sammenlagte Alm. Brand Group er nu på plads. Primo maj blev Alm. Brand Groups nye, fælles koncernledelse og den overordnede organisation præsenteret, og i dag er sammenlægningen af Alm. Brand og Codan til en fælles organisation gennemført. I forbindelse med sammenlægningen nedlægges i alt omkring 130 stillinger som følge af bortfald af dobbeltfunktioner og stordriftsfordele. Grundet bl.a. tilbageholdenhed med nyansættelser og genbesættelser af stillinger, er antallet af afskedigelser begrænset til omkring 90 medarbejdere. Desværre har vi i dag måtte sige farvel til både dygtige og gode kolleger som følge af sammenlægningen. Det er svært at undgå, når to virksomheder skal smelte sammen til en, og det har været vigtigt for os at skabe hurtig afklaring for alle, siger adm. direktør i Alm. Brand Group, Rasmus Werner Nielsen. Alm. Brand Group tilbyder outplacement-forløb til de berørte kolleger for at hjælpe dem bedst muligt videre. Sammenflytning i København Som