Alm. Brand Groups nye organisation er på plads

Den nye organisation i den sammenlagte Alm. Brand Group er nu på plads.

Primo maj blev Alm. Brand Groups nye, fælles koncernledelse og den overordnede organisation præsenteret, og i dag er sammenlægningen af Alm. Brand og Codan til en fælles organisation gennemført.

I forbindelse med sammenlægningen nedlægges i alt omkring 130 stillinger som følge af bortfald af dobbeltfunktioner og stordriftsfordele. Grundet bl.a. tilbageholdenhed med nyansættelser og genbesættelser af stillinger, er antallet af afskedigelser begrænset til omkring 90 medarbejdere.

Desværre har vi i dag måtte sige farvel til både dygtige og gode kolleger som følge af sammenlægningen. Det er svært at undgå, når to virksomheder skal smelte sammen til en, og det har været vigtigt for os at skabe hurtig afklaring for alle, siger adm. direktør i Alm. Brand Group, Rasmus Werner Nielsen.

Alm. Brand Group tilbyder outplacement-forløb til de berørte kolleger for at hjælpe dem bedst muligt videre.

Sammenflytning i København

Som næste skridt i sammenlægningen flytter medarbejderne i de nye, fælles teams sammen i de to kendte bygninger på Midtermolen og Codanhus på Gl. Kongevej. Flytningen er gennemført inden sommerferien, så den nye koncern har et optimalt afsæt for godt samarbejde og en stærk fælles kultur.

Dermed følges planen for sammenlægningen til Alm. Brand Group og arbejdet med at skabe en stærk forsikringskoncern med fokus på skadesforsikring, dygtige kolleger, høj kundetilfredshed, vækst og lønsomhed.