Alm Brand Group vil være branchens hurtigste til at håndtere bilskader

Langt størstedelen af alle bilskader på almindelige personbiler skal være takseret indenfor 5 minutter, og 80 pct. inden for 4 timer – også i weekenden. Alm. Brand og Codan opbygger en fælles intern afdeling for motortaksering med ambitionen om at tilbyde branchens bedste servicestandarder for kunderne.
Alm. Brand og Codan vil være blandt de hurtigste til at taksere bilskader, så kunderne hurtigt kan komme ud på vejene igen.

Der er godt nyt til den knap halve million danskere, der har deres bilforsikring i enten Codan eller Alm. Brand. Forsikringskoncernen Alm. Brand Group, der dækker over både Codan og Alm. Brand, går nemlig efter at være de hurtigste i branchen og samtidig løfte kvaliteten ved at tage det bedste fra Codan og implementere til resten af koncernen. For Codan har vist sig at være særdeles effektiv, hurtig og dygtig, når det kommer til taksering af skader på biler og køretøjer. Og det skal komme alle forsikringskoncernens kunder til gode.

”Ved at styrke og satse på den allerede meget effektive og dygtige organisation i Codan kan vi tilbyde en endnu bedre service til vores kunder. Vi får endnu flere eksperter i vores organisation, der står klar til at hjælpe kunderne hurtigt videre. Der er ikke noget mere irriterende end at skulle vente på at få ens bil tilbage fra værkstedet efter en skade. Fremover kan vi være med til at sikre, at vores kunder er hurtigt ude på vejene igen,” siger Henrik Bundgaard, direktør for Skadeservice i Alm. Brand Group.

Når en bil kommer ind på et værksted efter en skade, skal mekanikeren først have en godkendelse fra forsikringsselskabet af, at prisen og reparationen er i orden, inden han eller hun kan gå i gang. Jo hurtigere forsikringsselskabet giver en tilbagemelding, jo hurtigere kan mekanikeren gå i gang og jo hurtigere kan bilen komme tilbage på vejene. For at kunne tilbyde en så hurtig service med høj kvalitet udvider og styrker Alm. Brand Group den interne taksering af bilskader og i samme ombæring opsiger man samarbejdet med Taksatorringen, der tidligere har stået for at taksere bilskader hos forsikringskunderne i Alm. Brand Forsikring.

Codan takserer i dag 80 pct. af alle bilskader på almindelige personbiler under 3500 kg på maks 4 timer. Det er blandt de hurtigste i branchen. Samtidig vil et automatisk takseringssystem kunne taksere op mod 70 pct. af al biltaksering inden for 5 minutter. Hjemtagelsen af al taksering betyder dermed, at alle kunder på tværs af brands i Alm. Brand Group fremover vil få gavn af den ekspertise, kvalitet og hurtighed, som Codan har oparbejdet. For Codan-kunderne betyder ændringen, at der fremover er endnu flere ressourcer til at servicere og videreudvikle det eksisterende set up. Dermed står den samlede koncern Alm. Brand Group endnu stærkere i konkurrencen om at tilbyde de bedste forsikringstilbud inden for bilforsikring til både privat og erhverv.

”Dette er et godt eksempel på, hvad vi kan opnå ved at tage det bedste og mest effektive fra de to selskaber og brede det ud til hele koncernen. Vi sparer omkostninger og bliver mere effektive, og samtidig gør det os endnu mere konkurrencedygtige på et område, der har stor betydning for vores kunder,” siger Henrik Bundgaard.

Fra sommeren 2023 vil Alm. Brand Group selv stå for al motortaksering på tværs af brands og kundesegmenter.

Direktør i Skadeservice i Alm. Brand Group Henrik Bundgaard.