Alm Brand Group vil være branchens hurtigste til at håndtere bilskader

Der er godt nyt til den knap halve million danskere, der har deres bilforsikring i enten Codan eller Alm. Brand. Forsikringskoncernen Alm. Brand Group, der dækker over både Codan og Alm. Brand, går nemlig efter at være de hurtigste i branchen og samtidig løfte kvaliteten ved at tage det bedste fra Codan og implementere til resten af koncernen. For Codan har vist sig at være særdeles effektiv, hurtig og dygtig, når det kommer til taksering af skader på biler og køretøjer. Og det skal komme alle forsikringskoncernens kunder til gode.
”Ved at styrke og satse på den allerede meget effektive og dygtige organisation i Codan kan vi tilbyde en endnu bedre service til vores kunder. Vi får endnu flere eksperter i vores organisation, der står klar til at hjælpe kunderne hurtigt videre. Der er ikke noget mere irriterende end at skulle vente på at få ens bil tilbage fra værkstedet efter en skade. Fremover kan vi være med til at sikre, at vores kunder er hurtigt ude på vejene igen,” siger Henrik Bundgaard, direktør for Skadeservice i Alm. Brand Group.
Når en bil kommer ind på et værksted efter en skade, skal mekanikeren først have en godkendelse fra forsikringsselskabet af, at prisen og reparationen er i orden, inden han eller hun kan gå i gang. Jo hurtigere forsikringsselskabet giver en tilbagemelding, jo hurtigere kan mekanikeren gå i gang og jo hurtigere kan bilen komme tilbage på vejene. For at kunne tilbyde en så hurtig service med høj kvalitet udvider og styrker Alm. Brand Group den interne taksering af bilskader og i samme ombæring opsiger man samarbejdet med Taksatorringen, der tidligere har stået for at taksere bilskader hos forsikringskunderne i Alm. Brand Forsikring.
Codan takserer i dag 80 pct. af alle bilskader på almindelige personbiler under 3500 kg på maks 4 timer. Det er blandt de hurtigste i branchen. Samtidig vil et automatisk takseringssystem kunne taksere op mod 70 pct. af al biltaksering inden for 5 minutter. Hjemtagelsen af al taksering betyder dermed, at alle kunder på tværs af brands i Alm. Brand Group fremover vil få gavn af den ekspertise, kvalitet og hurtighed, som Codan har oparbejdet. For Codan-kunderne betyder ændringen, at der fremover er endnu flere ressourcer til at servicere og videreudvikle det eksisterende set up. Dermed står den samlede koncern Alm. Brand Group endnu stærkere i konkurrencen om at tilbyde de bedste forsikringstilbud inden for bilforsikring til både privat og erhverv.
”Dette er et godt eksempel på, hvad vi kan opnå ved at tage det bedste og mest effektive fra de to selskaber og brede det ud til hele koncernen. Vi sparer omkostninger og bliver mere effektive, og samtidig gør det os endnu mere konkurrencedygtige på et område, der har stor betydning for vores kunder,” siger Henrik Bundgaard.
Fra sommeren 2023 vil Alm. Brand Group selv stå for al motortaksering på tværs af brands og kundesegmenter.
Nøgleord
Kontakter
Mikkel Lars NikolajsenPressechef
Tlf:22185711abmink@almbrand.dkBilleder
Information om Alm. Brand Forsikring A/S
Alm. Brand er en dansk finansiel koncern, der blev grundlagt tilbage i 1792.
Gennem mere end 200 år har vi hjulpet vores kunder med at afdække deres forsikringsbehov, forebygge skader og været der, når en skade rammer. Vores erfaring gør, at vi ved, hvad der skal til, når det handler om at sikre dig og dine værdier, så du kan føle dig sikker og have ro i maven. Ordentlighed er vigtigt for os. Som kunde kan du være sikker på både ordentlighed og fornuft, når det kommer til priser, fleksibilitet og dækning. Vi mener, det skal være nemt at være kunde hos os, og vi arbejder hele tiden for at kunne tilbyde dig de bedste løsninger, der gør hverdagen nemmere for dig som kunde. Både i dag, i morgen og i fremtiden.
Følg pressemeddelelser fra Alm. Brand Forsikring A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Alm. Brand Forsikring A/S
Over halvdelen skifter aldrig kodeord til deres vigtigste konti27.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Cyberkriminalitet er et stigende problem, og mere end hver fjerde dansker har allerede været udsat for det. Alligevel viser en ny undersøgelse fra Alm. Brand, at hele 56 % af danskerne aldrig skifter kodeord til deres vigtigste konti, og kun 4 ud af 10 har aktiveret to-trins-godkendelse.
5 ud af 10 danskere har ikke sikret boligen mod storm14.11.2025 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Efterår og vinter er de årstider, hvor Danmark typisk rammes af flest storme. Alligevel viser en ny undersøgelse fra Alm. Brands kundepanel, at over halvdelen af danskerne ikke har foretaget forebyggende tiltag for at beskytte deres bolig mod stormskader.
Forsikringsselskaber hjælper husejere med at holde rotten ude13.11.2025 07:28:17 CET | Pressemeddelelse
800 husejere får installeret rottespærrer som led i et nyt tilbud fra Alm. Brand og Codan, der skal hjælpe kunderne med at forebygge rotteangreb og undgå dyre skader på deres bolig.
Alm. Brand: Flere kunder forsikrer deres telefoner og computere6.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Flere og flere kunder vælger at forsikre deres telefoner og computere. Nye tal fra Alm. Brand viser en stigning på 37 pct. i antallet af elektronikforsikringer fra 2021 til 2025.
Alm. Brand ser stor stigning i påkørsler af dyr2.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Der sker hvert år tusindvis af påkørsler af dyr på danske veje. Nye tal fra Alm. Brand viser, at selskabet har oplevet en stigning fra knap 2.800 påkørsler i 2021 til omkring 3.200 i 2024. Det svarer til en stigning på cirka 14 procent på blot tre år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


