Alm. Brand Group styrker sin position i erhvervskundemarkedet

I tæt samarbejde med en lang række partnerbanker intensiverer Alm. Brand Group, Danmarks største forsikringsselskab på erhvervsområdet, nu indsatsen over for erhvervskunderne. Det sker med Erhvervssikring, der lanceres i dag.

Med sammenlægningen af Codan og Alm. Brand har vi skabt Danmarks største erhvervs-skadesforsikringsselskab. Selskabet servicerer alle typer af erhvervskunder – fra de mindste enkeltmandsvirksomheder til de største industrikunder i landet.

Via samarbejdet med mere end 30 lokalbanker i regi af Lokale Pengeinstitutter (LOPI), Spar Nord og Nykredit, der tilsammen har mere end 200 filialer rundt om i Danmark, er potentialet for at nå ud til flere erhvervskunder stort. Det er baggrunden for, at Alm. Brand Group i tæt samarbejde med partnerbankerne i dag – 26. august – lancerer Erhvervssikring, der er målrettet de erhvervskunder, der i forvejen er kunder hos partnerbankerne.

”I et tæt samarbejde med bankrådgiverne bliver Erhvervssikring bragt i spil i rette tid og på rette sted og på den rigtige måde, for eksempel når rådgiveren og kunden taler om en ny maskine, ændring af bygninger eller nye køretøjer til virksomheden. Via bankrådgiveren får vi mulighed for at få vores løsninger tænkt ind, før større beslutninger i virksomheden finder sted,” siger Kim Bai Wadstrøm, koncerndirektør med ansvar for bankassurance i Alm. Brand Group.

Som en del af Alm. Brand Group bygger Erhvervssikring på over 100 års erfaring på erhvervsmarkedet.

”Vi har hidtil – i samarbejde med bankrådgiverne i de mange pengeinstitutter i samarbejdet – været dygtige til at tiltrække mange nye privatkunder til Privatsikring. Det er vi blandt andet lykkedes med ved at stille gode og konkurrencedygtige løsninger til rådighed over for kunderne kombineret med god rådgivning,” fastslår Kim Bai Wadstrøm og fortsætter:

”I Erhvervssikring arbejder vi dedikeret med forsikringer og skadesbekæmpelse målrettet danske virksomheder. Det giver os et solidt grundlag for at tilbyde den rette erhvervsrådgivning og sikre, at kunderne er korrekt forsikret. Vi har et dybt branchekendskab og kan for eksempel hurtigt fange manglende dækninger og hjælpe kunderne med at forebygge skader. Vi kender kundernes hverdag og udfordringer og giver dem mulighed for at sammensætte en forsikringspakke med præcis den dækning, der er behov for i netop deres virksomhed.”

Om bankassurance i Alm. Brand Group

• Bankdistribution af skadesforsikringer er en vigtig og en voksende forretning for Alm. Brand Group – med et fortsat stort potentiale. Via pengeinstitutterne kan vi nå ud til langt flere kunder, end alene via vores egne kanaler. Et tæt samarbejde bank og forsikring imellem gør det muligt at komme hele vejen rundt om kundens økonomi.
  • Alm. Brand Group har adgang til det største distributionsnet af forsikringer i danske banker – og når ud til hver tredje bankkunde herhjemme.
  • Distributionsmodellen er anderledes end den, vi kender fra det direkte salg i Privat og Erhverv, og kræver derfor en anderledes tilgang og en fokuseret organisation. Derfor har vi etableret et selvstændigt bankassurance-forretningsområde med kolleger, der er dedikerede til at håndtere den disciplin, det er at servicere danske finansielle virksomheder med attraktive forsikringsløsninger til deres kunder. Og som ikke mindst har de rette kompetencer og erfaringer til at støtte rådgiverne i pengeinstitutterne i at tænke os og vores løsninger ind i den samlede rådgivning.