Alm. Brand Group

Alm. Brand Group skaber forsikringsoverblik for tusinder af bankkunder

Som et af ganske få forsikringsselskaber herhjemme tilbyder Privatsikring, der er en del af Alm. Brand Group, nu pengeinstitutkunder over hele landet overblik over deres forsikringsforhold i mobilbanken. Det sker i tæt samarbejde med de mere end 30 banker og sparekasser, der tilsammen betjener mere end hver tredje bankkunde herhjemme.
Kim Bai Wadstrøm, koncerndirektør med ansvar for Bankassurance i Alm. Brand Group, står i spidsen for udrulningen af Forsikringsoverblikket  i en lang række danske pengeinstitutters mobilbanker.
Kim Bai Wadstrøm, koncerndirektør med ansvar for Bankassurance i Alm. Brand Group, står i spidsen for udrulningen af Forsikringsoverblikket i en lang række danske pengeinstitutters mobilbanker.

Mobilbanken hører til blandt danskernes foretrukne apps. Nu bliver det muligt for en stor del af landets bankkunder også at få et overblik over deres forsikringsforhold samme sted, som de administrerer deres øvrige finansielle forhold. Alm. Brand Group lancerer nemlig et forsikringsoverblik i mobilbanken hos de mere end 30 pengeinstitutter landet over, der indgår i forsikringskoncernens såkaldte bankassurance-samarbejde.

Løsningen er en udvidelse af en succesrig implementering af en tilsvarende løsning i Sydbank, der blev lanceret i 2021.

”Vi skal være let tilgængelige der, hvor vores kunder lever deres daglige liv. Derfor skal vi tænke det nemt og sammenhængende for kunderne. Efter sammenlægningen af Codan og Alm. Brand sidste år er vi nu parate til at brede forsikringsoverblikket i mobilbanken ud til endnu flere pengeinstitutpartnere med en videreudvikling af den løsning, vi leverede til Sydbanks mobilbank. Det har givet os en robust og let skalerbar løsning,” siger Kim Bai Wadstrøm, der er koncerndirektør med ansvar for Bankassurance i Alm. Brand Group. Han gør samtidig opmærksom på, at Alm. Brand Group er et blandt få forsikringsselskaber herhjemme, der tilbyder denne løsning til privatkunderne i landets banker og sparekasser.

”Til gengæld kan vi nå virkelig bredt ud, da vores samarbejdspartnere tilsammen rammer over en tredjedel af markedet for pengeinstitutkunder,” understreger han.

Samlet overblik
I gennemsnit bruger en mobilbank-bruger sin mobilbank hver anden dag, viser undersøgelser. Forsikringsoverblikket indgår i mobilbanken som en integreret del af kundernes daglige økonomi på linje med bank, pension og investeringer.

”Forsikring er en naturlig snak, bankrådgiverne har med deres kunder ved en økonomisk gennemgang og ved større økonomiske ændringer i en kundes liv. Med et forsikringsoverblik i mobilbanken, er det nemt for kunderne at få et samlet økonomisk overblik med konti, pension, opsparing og forsikringer samlet et sted,” påpeger Kim Bai Wadstrøm.

Integreres i bølger
Forsikringsoverblikket bliver integreret i privatkundernes mobilbank ad et par omgange, da pengeinstitutterne opererer på forskellige datacentralers platforme. Første bølge, der integreres netop nu, omfatter kunder i bl.a. Ringkøbing Landbobank og Nordfyns Bank, som er blandt de banker og sparekasser, der er knyttet op på bankcentralen Bankdata.

Forsikringsoverblikket er netop udviklet i tæt samarbejde med datacentralerne på det tekniske plan og med ledelserne i pengeinstitutterne på det forretningsmæssige plan. Desuden har Alm. Brand Groups egne udviklere været på spil.

”Det unikke er, at vi har udviklet en fælles softwareløsning, så uanset hvilket brand i koncernen, vi skal levere data til, så kan det lade sig gøre. Alle brands anvender samme API til visning af forsikringsdetaljer, og det giver os en væsentlig skalafordel,” fastslår Kim Bai Wadstrøm.

De øvrige datacentraler og de tilknyttede pengeinstitutter, der bl.a. tæller Arbejdernes Landsbank, Spar Nord og Nykredit, forventes at kunne tilbyde deres kunder samme løsning inden udgangen af i år. Således vil ca. 100.000 Privatsikringskunder få adgang til forsikringsoverblikket inden årets udgang.

Billeder

Information om Alm. Brand Group

Alm. Brand Group
Midtermolen 7

Alm Brand Group er en fælles, toneangivende dansk forsikringskoncern, der består af Alm. Brand, Codan, Privatsikring og Erhvervssikring. Fire stærke brands, der med flere end 700.000 kunder udgør Danmarks næststørste skadesforsikringsselskab.

I Alm. Brand Group er skadesforsikring vores kerneområde, og vi ønsker at sætte standarden inden for skadesforsikring og have det lange blik for samfundets udvikling, ligesom vi er vores rolle og ansvar for at fremme forebyggelse og bæredygtighed bevidst.

Sammen har vi flere hundrede års erfaring med at tage vare på danskerne og deres behov for at være godt og ordentligt forsikrede, og vi leverer forsikringer til privatkunder, landbrug og virksomheder i alle størrelser.

Se Alm. Brand Forsikrings nyhedsrum

Se Codan Forsikrings nyhedsrum

Følg pressemeddelelser fra Alm. Brand Group

Flere pressemeddelelser fra Alm. Brand Group

JunkFood opruster – indgår partnerskab med Alm. Brand Group12.9.2023 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Endnu flere af gadens folk skal have et ordentligt måltid mad. Det er ambitionen for konceptet JunkFood, der tilbereder og uddeler mad fra overskudsvarer, og som derfor ønsker at indgå flere partnerskabsaftaler med erhvervsvirksomheder. Som JunkFoods første finansielle virksomhedspartner ønsker Alm. Brand Group at være med til at understøtte den ambition til gavn for nogle af samfundets svageste.

JunkFood opruster – indgår partnerskab med Alm. Brand Group7.9.2023 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse