Alm. Brand Forsikring A/SAlm. Brand Forsikring A/S

Alm. Brand Group rykker fynske kolleger sammen i Cortex Park

Spritnye og bæredygtige lokaler i Cortex Park kommer til at danne rammen om Alm. Brand Groups fynske medarbejdere. Det sker med afsæt i ønsket om at fastholde Alm. Brand Groups stærke tilstedeværelse på Fyn.
Alm. Brand Group flytter 133 medarbejdere til Odenses nye vidensbydel Cortex Park. (Ill.: Colliers)

Til marts 2023 siger Alm. Brand Group goddag til spritnye kontorlokaler i Odenses nye vidensbydel Cortex Park. Samtidig bliver det et farvel til kontorerne i Vestergade, Gråbrødre Plads og Gråbrødre Passage i centrum af Odense samt Codans kontor på Fynsvej i Middelfart. Det sker efter forårets sammenlægning af forsikringsselskaberne Codan og Alm. Brand.

I alt flytter 133 medarbejdere sammen i de nye lokationer i Cortex Park, hvor de skal varetage funktioner i Alm. Bank Groups forretningsområder Privat, Erhverv og Bankassurance.

”Det er med afsæt i ønsket om at fastholde vores stærke tilstedeværelse på Fyn, at vi nu samler kollegerne i helt nye og bæredygtige lokationer i Cortex Park. Samtidig bringer vi medarbejderne tættere sammen i vores fælles koncern til glæde for kunderne i Codan og Alm. Brand,” siger HR & Kommunikationsdirektør Claus Kappel Christensen, Alm. Brand Group.

”Dertil kommer, at vi med frasalget af Alm. Brand Bank, der havde filial i Vestergade, ikke længere har behov for kontorer på en traditionel strøgadresse. Vi har derfor i et godt stykke tid været på udkig efter nye, rummelige og tidssvarende kontorfaciliteter i Odense,” forklarer Claus Kappel Christensen.

Flytter ind i kontorfællesskab
Cortex Park er under opførsel og ligger i den sydøstlige del af Odense tæt på universitetet og motorvejen – og med egen letbanestation. Alm. Brand Groups nye kontor på Cortex Park Øst 12 bliver en del af et 4-etagers kontorfællesskab med fælles kantine, tagterrasse, parkeringshus og mødecenter.

Flytningerne forventes gennemført i løbet af marts 2023 forudsat.