Alm. Brand A/S undersøger muligheden for udstedelse af Tier 2 10NC5-kapital i DKK

Alm. Brand A/S, rated A af Fitch, har besluttet at undersøge muligheden for at udstede Tier 2-kapital i DKK. I forbindelse hermed har Alm. Brand A/S givet Nordea mandat til at arrangere investormøder d. 4.-6. oktober, og efterfølgende forestå udbudsprocessen, såfremt der opnås tilfredsstillende interesse i markedet. Lånet vil have en 10-årig løbetid med mulighed for førtidig indfrielse 5 år efter udstedelsen.  Lånet forventes noteret efter udstedelse.

Mifid-II produktstyring / kun rettet mod professionelle investorer og godkendte modparter / ingen PRIIP'er KID: Målinvestorerne for kapitalbeviserne er udelukkende godkendte modparter og professionelle investorer (alle distributionskanaler). Der er ikke blevet udarbejdet nogle dokumenter med central information ("KID") om sammensatte og forsikringsbaserede investeringsprodukter til detailinvestorer ("PRIIP'er"), idet kapitalbeviserne ikke er tilgængelige for detailinvestorer i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) eller i Storbritannien (UK).

Yderligere information, kontakt:
Senior investor relations officer i Alm. Brand Mikael Bo Larsen på abmela@almbrand.dk

Alm. Brand Groups nye organisation er på plads16.6.2022 12:05:21 CEST | Pressemeddelelse

Den nye organisation i den sammenlagte Alm. Brand Group er nu på plads. Primo maj blev Alm. Brand Groups nye, fælles koncernledelse og den overordnede organisation præsenteret, og i dag er sammenlægningen af Alm. Brand og Codan til en fælles organisation gennemført. I forbindelse med sammenlægningen nedlægges i alt omkring 130 stillinger som følge af bortfald af dobbeltfunktioner og stordriftsfordele. Grundet bl.a. tilbageholdenhed med nyansættelser og genbesættelser af stillinger, er antallet af afskedigelser begrænset til omkring 90 medarbejdere. Desværre har vi i dag måtte sige farvel til både dygtige og gode kolleger som følge af sammenlægningen. Det er svært at undgå, når to virksomheder skal smelte sammen til en, og det har været vigtigt for os at skabe hurtig afklaring for alle, siger adm. direktør i Alm. Brand Group, Rasmus Werner Nielsen. Alm. Brand Group tilbyder outplacement-forløb til de berørte kolleger for at hjælpe dem bedst muligt videre. Sammenflytning i København Som