Alm. Brand af 1792 fmba øger tilsagn til aktieemission

Alm. Brand af 1792 fmba har meddelt, at foreningen har besluttet at øge sit tilsagn om deltagelse i den forestående fortegningsemission i Alm. Brand A/S med yderligere 200 mio. kr. til i alt 4.450 mio. kr. ved optagelse af lånefinansiering til i alt 700 mio. kr. mod tidligere 500 mio. kr.

Alm. Brand af 1792 fmba besidder aktuelt 68.716.284 stk. aktier a nominelt 1 kr., svarende til 44,6% af den samlede aktiekapital og de samlede stemmerettigheder i Alm. Brand A/S.

Eventuelle henvendelser bedes rettet til:
Investorer og aktieanalytikere:
Senior Investor Relations Officer
Mikael Bo Larsen
mobil nr. 51 43 80 02

Alm. Brand A/S undersøger muligheden for udstedelse af Tier 2 10NC5-kapital i DKK4.10.2021 09:20:20 CEST | Pressemeddelelse

Alm. Brand A/S, rated A af Fitch, har besluttet at undersøge muligheden for at udstede Tier 2-kapital i DKK. I forbindelse hermed har Alm. Brand A/S givet Nordea mandat til at arrangere investormøder d. 4.-6. oktober, og efterfølgende forestå udbudsprocessen, såfremt der opnås tilfredsstillende interesse i markedet. Lånet vil have en 10-årig løbetid med mulighed for førtidig indfrielse 5 år efter udstedelsen. Lånet forventes noteret efter udstedelse. Mifid-II produktstyring / kun rettet mod professionelle investorer og godkendte modparter / ingen PRIIP'er KID: Målinvestorerne for kapitalbeviserne er udelukkende godkendte modparter og professionelle investorer (alle distributionskanaler). Der er ikke blevet udarbejdet nogle dokumenter med central information ("KID") om sammensatte og forsikringsbaserede investeringsprodukter til detailinvestorer ("PRIIP'er"), idet kapitalbeviserne ikke er tilgængelige for detailinvestorer i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) eller i Storbr