Allan Pico ansat som centerdirektør i Andelskassen i Odense

Allan Pico har 37 års erfaring fra banksektoren, og for lidt over et år siden havde han egentlig besluttet, at tiden var inde til at prøve kræfter med nye udfordringer uden for den finansielle sektor. Men da han fik tilbuddet om at starte en ny Andelskassen-filial op i Odense helt fra bunden, blev fristelsen alligevel for stor. Han takkede ja til opgaven og glæder sig nu til at skulle ud og indgå relationer med nye kunder og lokale samarbejdspartnere.
Privat bor Allan Pico i et ældre byhus i Odense tæt på centrum. Han har altid boet i Odense, så lokalkendskabet til byen og området er stort. Allan har to voksne børn og er særdeles aktiv med løbeture og golf i sin fritid, ligesom han er aktiv i en række lokale netværk.
”Vi skal væk fra kassetænkningen og i stedet møde menneskene bag tallene”
Allan Pico har en helt klar holdning til, hvordan man som bank skal møde sine kunder – en holdning, der stemmer godt overens med Andelskassens tilgang til den gode kunderådgivning.
For Allan Pico starter det gode og loyale kundeforhold nemlig et helt andet sted end nede i tallene.
”Det er vigtigt, at man som rådgiver er villig til at hoppe ud af kassetænkningen og har evnerne til at møde menneskene bag tallene. At man tør være nysgerrig og spørge ind til folks livssituation med ægte interesse.
Som rådgivere skal vi derfor prøve at glemme økonomien lidt. Det er langt vigtigere, at vi lærer vores kunder at kende. Hvis jeg som rådgiver blot beder om at se en årsopgørelse, en lønseddel og en engagementsoversigt fra kundens tidligere bank, så er det eneste, jeg kan gøre, at give kunden noget tilsvarende. Men hvad nu, hvis det slet ikke er det, kunden har brug for? Så er det jo dårlig rådgivning,” siger Allan Pico og fortsætter:
”Tillid er vigtig, uanset om der er tale om private eller erhvervskunder. Når man finder ind til de fælles ting, så begynder tilliden at opstå. Når vi så samtidig kan finde nogle gode løsninger, fordi vi kender kunden bedre, så lægger vi kimen til et godt og potentielt langvarigt kundeforhold.”
Kontakter
For yderligere oplysninger kontakt venligst direktionsassistent Mia Winkler Møller på telefon 87 99 30 60 / 29 68 35 56 eller pr. mail mwm@andelskassen.dk.
Billeder

Information om Danske Andelskassers Bank A/S
Følg pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
Andelskassen styrker rådgivningen gennem unikt partnerskab med HELP Forsikring7.10.2025 10:54:02 CEST | Pressemeddelelse
Som den første og eneste bank i Danmark har Andelskassen indgået et strategisk partnerskab med HELP Forsikring.
Ung, skarp profil til Andelskassen Varde1.10.2025 14:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra 1. oktober kan kunderne i Andelskassen Varde møde Sara Hyldtoft Møller. Hun lægger vægt på nærvær og løsninger, der tager udgangspunkt i den enkelte kundes behov.
Andelskassen henter erfaren direktør fra Ringkjøbing Landbobank1.10.2025 06:50:00 CEST | Pressemeddelelse
Andelskassen har fra 1. oktober ansat René Bonde som områdedirektør i Østjylland. René Bonde får ansvaret for at styrke bankens position i området og bidrage til realiseringen af bankens strategi frem mod 2030.
”Det handler om mennesker – ikke bare tal”4.9.2025 06:51:00 CEST | Pressemeddelelse
Julie Rosenfeldt Laursen er ansat som privatkundechef i Andelskassen Hobro. Hun insisterer på den tætte kontakt med sine kunder, og derfor glæder hun sig også til at arbejde i en bank tæt på, hvor hun bor.
”Min holdning er, at kunderne fortjener at blive set”1.9.2025 14:54:00 CEST | Pressemeddelelse
28-årige Mathias Markvard Hansen er ny kunderådgiver i Andelskassen Hobro. Han arbejder hver dag for at skabe og fastholde de gode relationer med kunderne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum