Allan Agerholm stopper som direktør i BC Hospitality Group A/S

BC Hospitality Group A/S, der står bag driften af Bella Center Copenhagen og de tre hoteller, AC Bella Sky Hotel, Marriott Copenhagen Hotel og Crowne Plaza Copenhagen Towers, stopper efter gensidig aftale samarbejdet med Allan Agerholm. Nuværende CCO Christian Folden Lund overtager som interim CEO.

”Corona-krisen har sat BC Hospitality Groups ekspansionsplaner indenfor hotelmarkedet på hold og det er derfor naturligt, at Allan Agerholm retter blikket mod andre steder, hvor han kan gøre brug af sin store hotel-kompetence. BC Hospitality Group A/S vil i den kommende tid fokusere på dets nuværende kerneaktiviteter. Vi takker for mange års godt samarbejde og ønsker Allan Agerholm held og lykke fremover”, udtaler bestyrelsesformand i BC Hospitality Group A/S, David Overby.

”Jeg har de seneste 13 år haft en helt fantastisk rejse med det, der startede med opførelsen af Crowne Plaza Copenhagen Towers og endte i BC Hospitality Group – rejsen har budt på spændende opkøb, fusioner og vækst. Sammen med et helt fantastisk dygtigt team, har vi sammen skabt en stærk og stor virksomhed. Efter 13 års fælles rejse og rigeligt tid til at tænke under coronakrisen – synes jeg dog tiden er rigtig til at kigge mod nye faglige udfordringer i oplevelsesøkonomien lidt bredere set. Jeg vil gerne takke ejerne af BC Hospitality Group og teamet for et fantastisk samarbejde gennem årene, og ønske dem alt godt fremover – mon ikke vi mødes igen på den ene eller anden måde” slutter Allan L. Agerholm.

David Overby, bestyrelsesformand, BC Hospitality Group A/S, via pressechef Karen Østerbye, tlf. 81 88 48 43

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Group har et stort og vigtigt byggeri i gang: En massiv udvidelse af Bella Center Copenhagen, med opførelsen af en ny kongreshal og i alt 14.000 nye m2, som forventes færdigt i første halvdel af 2021.

BCHG Future Job Fair - jobmesse for BC Hospitality Groups opsagte medarbejdere.19.9.2020 09:00:52 CESTPressemeddelelse

BC Hospitality Group har stablet en intern jobmesse på benene med det ene formål at hjælpe de mange medarbejdere, som er opsagt som konsekvens af coronakrisen, videre bedst muligt. Det er mandag 21.9.2020 fra kl. 9.00 – 14:30 i Bella Center Copenhagen og Cecilia Lonning-Skovgaard, borgmester for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommunes holder åbningstale.