Aleris

Aleris-Hamlet tilbyder gratis lægehjælp online

Aleris-Hamlet stiller gratis lægehotline til rådighed for alle i april og maj, så danskerne hurtigt og nemt kan tale med en erfaren speciallæge på video hjemme fra stuen via en app til smartphone, tablet eller på PC. Vi vil gerne give danskerne mulighed for at konsultere en læge online og begrænse fysisk kontakt.

Mange danskere har behov for at tale med deres praktiserende læge, fordi de har et helbredsproblem eller sygdomstegn, også selvom vi lige nu skal holde afstand og begrænse fysisk kontakt. Derfor giver det i den nuværende situation rigtig god mening at kunne tale med en læge online fra hjemmets trygge rammer.

Aleris-Hamlet har på den baggrund valgt at stille deres lægehotline gratis til rådighed for danskerne i de næste 2 måneder. Med den kan man med få klik bringe lægen hjem i stuen, når man har brug for det. Man slipper for ventetid, venteværelser og transport og kan blive tilset på video hjemme i stuen.

”Vi vil rigtig gerne bidrage til, at vi kommer bedst muligt gennem den aktuelle krise og reducerer risikoen for smittespredning. Derfor har vi valgt at tilbyde vores online lægeservice gratis – i første omgang til og med maj måned”, siger adm. direktør Michael Gram Kirkegaard

Få gratis online lægekonsultation i hjemmet

Aleris-Hamlets gratis lægehotline er åben alle hverdage fra kl. 7 - 22 og weekend/helligdage fra kl.  9 - 17. Her vil et team af erfarne speciallæger i almen medicin fra Aleris-Hamlet sidde klar til at rådgive danskerne via videokonsultation.

“Selv om corona fylder meget i øjeblikket, er der jo også helt almindelige sygdomme, som vi kan tage hånd om. Det kan fx være en øjenbetændelse, hududslæt, en bullen finger eller andre tilstande, som vi kan hjælpe med at behandle”, fortæller Camilla Weber Fenst, speciallæge i almen medicin på Aleris-Hamlet. ”Vi anbefaler, at generelle coronaspørgsmål går til den officielle hotline, ligesom man skal henvises til podning via sin egen læge. Men vi hjælper gerne med råd og vejledning om konkrete symptomer”.

Meget kan klares online

Aleris-Hamlet har tilbudt privat videokonsultation i de seneste fem år, og deres erfaringer viser, at op mod 70 procent af alle henvendelser kan løses på stedet med behandling eller rådgivning. Aleris-Hamlets speciallæger vurderer de forskellige sygdomssymptomer, der ikke kræver en fysisk undersøgelse. Ud fra samtalen og videobillederne kan de vurdere, om sygdommen kræver yderligere undersøgelser eller behandling.

Praktisk info

• Download Aleris-Hamlet Online app’en via din smartphone/tablet eller log ind på din PC
  • Log ind med patientens NemID
  • Tal med lægen
  • Hvis du eller dit barn har feber, så tag temperaturen, inden du kontakter Aleris-Hamlet Online.
  • Tager du medicin, skal du også finde dette frem.

Birgitte Hoffmann
Presseansvarlig, Aleris-Hamlet Hospitaler
Birgitte.hoffmann@aleris-hamlet.dk

Information om Aleris

Aleris

Aleris-Hamlet Hospitaler er – med mere end 30 specialer og afdelinger i Esbjerg, Herning, Ringsted, København, Aalborg og Aarhus – Danmarks største og bredest dækkende privathospital. Hospitalet udfører over 20.500 operationer hvert år. www.aleris-hamlet.dk

Følg pressemeddelelser fra Aleris

Flere pressemeddelelser fra Aleris

Aleris hjælper med unikt behandlingstilbud overvægtsramte danskere til et sundere liv1.3.2023 11:35:21 CET | Pressemeddelelse

Vægttabsmedicin er på indtog i Danmark, men ingen vægtproblemer er ens, og det kan kræve forskellige indsatser både mentalt og fysisk at opnå et sundt liv med trivsel og velvære. Derfor lancerer den danske sundhedsvirksomhed Aleris sundhedstilbuddet Aleris Balance. Behandlingen tager en holistisk tilgang i en samlet forståelse af krop og sind og omfatter blandt andet mulighed for medicinsk vægttab, overvægtskirurgi, psykologhjælp, ernæringsrådgivning og mentorordninger afhængig af den enkeltes behov.

Psykologens seks råd til coronatrætte danskere10.2.2021 09:15:21 CET | Pressemeddelelse

Psykologer landet over har travlt under coronakrisen, og nu hvor tredje bølge med nye mutationer af covid-19 rammer Danmark, kan fremtiden for mange virke mere usikker end før. Ventetiden kan skabe en følelse af håbløshed, og vores begrænsede sociale kontakt fremkalder, hvad Chefpsykolog Annette Gaard kalder ’social sult’. Hun deler her seks råd til, hvordan man undgår, at coronaisolation udvikler sig til ensomhed.

Nu åbner Aleris-Hamlet for fedmeoperationer i Esbjerg19.11.2020 13:16:57 CET | Pressemeddelelse

Danmarks førende kæde af privathospitaler Aleris-Hamlet åbner nu op for fedmeoperationer på hospitalet i Esbjerg. Det har tidligere kun været muligt på hospitalerne i Aarhus og København, men med den nye udvidelse i Region Syddanmark, vil Aleris-Hamlet kunne imødekomme den stigende efterspørgsel på fedmeoperationer og øge trygheden og bekvemmeligheden for patienterne, som nu kan blive opereret tæt på hjemmet.